• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Switch na modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
418
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Is een switch na modem illegaal?
want ik heb 3pcs op zelfde mac en allemaal 1 ip
via een switch. Moet ik hiermee stoppen of mag dat gewoon
ik gebruik zelf ook gewoon firewalls (software)
 
Een chello aansluiting mag je binnen je huis gewoon delen.

Jouw computers hebben allemaal hetzelfde macadres, maar krijgen ze nu ook allemaal hetzelfde ip adres, want dat is dan normaal wel. Tenminste bij een docsismodem (dus bv jouw motorola).
Als ze allemaal hetzelfde mac adres hebben en allemaal hetzelfde ip adres krijgen, heb je normaal gesproken problemen als er meerdere een verbinding met internet hebben. De data "weet" dan niet naar welke pc ze moet, want voor de data zijn ze dan allemaal gelijk.
De beste manier om een internetaansluiting te delen is mbv een router.
 
Waarom alle PC's het zelfde MAC?? dat moet zowieso problemen geven, als ze dan ook nog allen hetzelfde IP hebben is de chaos compleet


In de tijd met de com21 had ik een hub en daaraan meerdere PC's, met elk een eigen IP .

Met de docsis mdm kan dat niet meer.

Een switch is eigenlijk een inteligentere HUB

Waarom niet zoals allen doen een router met ingebouwde switch dan ben je van een hoop problemen af en chello kan niet zien dat je 1-xxxx PC's eraan heb hangen.

Een extra switch kan altijd , voordeel boven een hub is dat de switch direct doorstuurt naar de bestemming en een hub stuurt naar allemaal
 
ja dat wou ik net zeggen, en na de router kan je weer switches gebruiken als je wilt.
Dat doen wij hier ook. Anders zouden er 2 kabels naar de huiskamer moeten, en 2 kabels naar boven.
Nu loopt er 1 kabel naar de huiskamer vanaf de router, en daar vandaan gaat het via een switch naar 2 pc's
Naar boven hetzelfde: 1 kabel naar boven en een switch voor de 2 pc die daar staan.
 
Omdat ik nog geen router heb aangeschaft en heb daar de tijd niet voor..
:) maar dit loopt prima...
 
Dat bedoel ik ik heb 2 pc's op de router(LinkSys) die van mij en me vriendin en daarna een op de router een 100/100 switch met daaraan de rest van het netwerk en ik heb toegang tot alles van iedereen in het net wer (heb er toesteming voor) dus je kan het gewoon een goed en stabiel netwerk neer zetten .hier 10 pc's en alles kunnen doen nu zelfs een radio staion :6(1.39 uur)
 
sommige sites werken niet het gaat sloom en msn doet het niet meer
het is 4:42 am hier
alles was nog stabiel tot het ging regenen woon in amsterdam
mensen ook problemen met internet?
 
3Dkiller zei:
sommige sites werken niet het gaat sloom en msn doet het niet meer
het is 4:42 am hier
alles was nog stabiel tot het ging regenen woon in amsterdam
mensen ook problemen met internet?
Dit soort problemen worden momenteel door veel mensen gemeld. Lees eens in het forum "chello - algemeen".

Mod:
Je gaat nu zelf offtopic en je originele vraag is beantwoord. Slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan