Sweex router lb200010 werkt niet meer na omruiling Motorola SB5100E

R

rosmap

Mijn sweex wireless broadband router werkte uitstekend totdat UPC besloot het modem te vevangen door een Motorola. Sinds die tijd krijg ik mijn router niet meer aan de praat. Sweex heeft al een keer een nieuwe geleverd, de laatste firmware toegestuurd en mondeling ondersteund. Ook heb ik de installatie proceure al 100 keer opnieuw uitgevoerd, niets werkt.  Chello roept alleen "wij ondersteunen geen routers" maar als ik aangeef dat ik dat niet vraag doch uitsluitend wil weten wat het verschil is tussen het oude en het nieuwe modem krijg ik alleen te horen "sneller" kortom ik weet het niet meer. Wie kan mij helpen? :'( :'(
Groet
Paul
 
Al een nieuwe router en nieuwe firmware, dan zal dat gedeelte wel goed zijn.

Heb je wel een internetverbinding met pc rechtstreeks op de kabelmodem?

Heb je je kabels al gecontroleert?
Mogelijk is er een kapot gegaan bij het verwisselen van de kabelmodem.

Je hebt nu een Motorola SB5100E. Welk modem had je eerst?
Welk besturingssysteem draai je? Windows XP?
 
Johnny54 zei:
Al een nieuwe router en nieuwe firmware, dan zal dat gedeelte wel goed zijn.

Heb je wel een internetverbinding met pc rechtstreeks op de kabelmodem?

Heb je je kabels al gecontroleert?
Mogelijk is er een kapot gegaan bij het verwisselen van de kabelmodem.

Je hebt nu een Motorola SB5100E. Welk modem had je eerst?
Welk besturingssysteem draai je? Windows XP?

Ik heb alle kabels gecontroleerd, zonder router heb ik een uitstekende verbinding.

Voor de omwisseling had ik een Lancity modem.
Mijn besturingsysteem is windows XP.
 
De combinatie Sweex en Chello is nooit optimaal geweest.
Zelf gebruik ik vanaf de lancity modem (classic abbo) al de 100010 van Sweex.
Met mijn nieuwe modem (5100) (plus abbo) ook geen problemen.
Bij mijn weten is dit de enigste router van Sweex die bij iedereen werkt.
Alleen worden ze helaas niet meer geleverd.
 
Inmiddels heb ik een nieuwe router gekregen van de leverancier maar ook deze krijg ik niet aan de gang. Wel constateerde ik bij het installeren van chello op de pc van en voor mijn buurman dat hij een boodschap kreeg van Challo met de woorden "u hebt het maximaal aantal pc's bereikt" deze melding is helemaal nieuw voor mij bij hem hebben slecht hij en zijn zoon een pc, hij heeft nu een nieuwe gekocht. Zou dat iets met mij van doen kunnen hebben. Ook bij hem is het modem pas omgeruild.
Eerst even over de melding "u hebt het maximaal aantal pc's bereikt". Deze melding heb ik zelf nog nooit gezien, maar die krijg je volgens mij als je 2 of meer computers via een hub of switch (dus geen router) wilt aansluiten. Dat kan dus niet met een (euro)docsismodem en je moet er dan een router tussen zetten.  Verder kan het zijn dat er iemand illegaal via zijn verbinding werkt en in dat geval moet je contact opnemen met Chello.

Terug naar jouw probleem.
Hier vindt je een handleiding hoe je je pc's en router insteld voor gebruik met chello.
Belangrijke aandachtspunten zijn:
- Lees eerst de handleiding door en achterhaal de hostname zoals daar beschreven staat.
- Stel de pc's in volgens deze handleiding. Dit is belangrijk, dus wel doen.
- Verbind alleen de pc, die zonder router wel verbinding heeft met chello, mbv een kabel (!) met de router.
- Ga naar de router en stel daar alles in volgens de handleiding. Vergeet daarbij vooral niet het macadres te klonen en de hostname in te vullen.
- Vergeet het uitzetten en opnieuw opstarten van je modem en pc niet. In tegenstelling van wat er in de handleiding staat. kun je ook proberen om alles uit te zetten en dan met pauzes van ± 30 sec in deze volgorde aanzetten. modem, router, pc.
- Als je alles aan het werken hebt, ga je pas proberen het eea draadloos aan te sluiten.

Bovenstaande is een standaard verhaaltje, maar zou wel moeten werken.
Als je problemen blijft houden probeer dan eens aan te geven waar het fout gaat en vermeld ook de gegevens die in je router en pc komen te staan. Dus Ip, subnet en gateway nummers.
 
Kleine toevoeging:

Toen ik mijn router kocht heb ik, voor het aansluiten op de modem, eerst de netwerkkaart vervangen. Ik had namelijk van Chello nog een oude 3Com 10 mb. Die heb ik dus vervangen door een 10/100 mb Realtec.
Daarmee heb ik mij aangemeld, voor de router in gebruik te nemen, met het niuwe MAC-adres.
Ook toen verscheen de melding dat het maximum aantal PC's bereikt was. Dat klopt ook want ik was immers nog geregistreerd met mijn oude MAC-adres. Die moest ik toen eerst verwijderen uit het systeem waarna ik mijn nieuwe MAC-adres kon registeren.

Daarna heb ik pas dit nieuwe MAC in de router gekloond en werkte alles meteen. Uiteraard had ik me ook met het standaard MAC van de router kunnen aanmelden maar dat zou een probleempje kunnen geven wanneer ik de router er eens tussenuit haal.

Clou is dus dat als je al bent aangemeld, krijg je altijd te zien dat het maximum bereikt is.

Groeten
 
Dank aan een ieder die met me heeft meegedacht, ik ben inmiddeles ruim 3 maanden en 4 routers verder maar kan nog steeds niet het internet delen met mijn dochter. Ik denk, als niemand voor mij het ei van columbus heeft, dat mij niets anders rest dan op ADS over te gaan
 
In principe moet het na de firmware upgrade wel verholpen zijn..

Welke runtime code heb je voor de firmware?

in de quick setup moet je kiezen voor dynamic ip of cable modem, en het beste is om met deze router handmatig je mac adres in te vullen. ik hoop dat het nou wel werkt.
 
He paul

Ik had het probleem eerst ook ik denk dat ik het zelfde modem hebt. Hebt je al een keer gerest in het router menu 192.168.2.1 (dus niet op de router)zelf en dan dan gewoon cable modem kiezen en clonen? Heb je een straight of een crosskabel tussen je modem en router zitten. Ze zeggen je moet altijd straight er tussen hebben zitten maar ik heb een crosskabel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar ik zou er maar niet teveel van verwachten

gr niels
 
Achter een Motorola 5100E kan gewoon een router gebruikt worden.
Je hoeft echt geen ADSL te pakken, alleen omdat je internet wil delen.

Mogelijk probleem:
Chello heeft vroeger bij de oude modems een tijdlang verkeerd gemaakte kabels meegeleverd. Deze werkten wel met de oude modems en vaak ook met de nieuwe modems en 1 computer. Ze werken echter niet als je er een router tussen gaat zetten.
Controleer dus die kabel die je van chello hebt gekregen aan de hand van deze sites:
Informatie over UTP kabels met RJ45 pluggen.
RJ-45 (Engels)
Wiredoc (Engels)

Als de kleurvolgorde afwijkt van wat in bovenstaande links word aangegeven, dan vervang die kabel eens door een andere (geleend of gekochte) kabel.
 
Terug
Bovenaan