Sweex router kapot?

@

@ndré

Hallo,

Ik kwam dit forum tegen en wil er gelijk maar gebruik van maken. Ik heb sinds kort een nieuwe pc en vanaf dat moment vertoont mijn router (denk ik) een probleem. Na enige tijd wordt de netwerkverbinding verbroken, om zich na enige minuten weer te herstellen, waarna alles vanouds werkt. Kabelproblemen zijn het dus niet. Als ik de kabel rechtstreeks op de netwerkkaart aansluit heb ik de problemen niet. Een andere netwerkkaart levert dezelfde problemen op. Herkent iemand dit? Is het de router? of zie ik iets over het hoofd. Ik werk met XP en het betreft de standaard Sweex broadband router Lb.....

Alvast bedankt.

André
 
klinkt inderdaad als een router probleem, heeft een andere computer die aan je router zit er ook last van?
 
De andere pc, aangesloten op de router heeft inderdaad op het moment dat de hoofdpc geen verbinding heeft, ook geen verbinding.

André
 
Ik heb dus sinds anderhalve week precies hetzelfde probleem met mijn sweex wireless router en chello+ account.
Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar het probleem blijft zich voor doen. Soms kan ik gewoon lang online blijven, maar soms stopt ie er om de 10 minuten mee.

Ik heb een mail gestuurd naar sweex, en wacht nog op antwoord.
 
Ik hoop dat je van Sweex wat hoort. Mijn ervaringen met hen zijn slecht. Op mails wordt al bijna helemaal niet gereageerd, en de het 0900-nummer is ook al geen uitkomst. Vaak nemen ze niet op en wordt de verbinding verbroken. Hoop dat je meer succes hebt. Mocht je een antwoord krijgen, laat je het dan hier even weten?
 
ik kreeg eergister een reply van sweex terug met de vraag wat mijn firmware versie was, ik heb gelijk geantwoord en wacht nu nog op een bericht terug
 
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Sweex router,1e exemplaar omgewisseld voor een nieuwe maar het probleem was niet opgelost.....sinds enige tijd absoluut geen problemen meer gehad met deze router,helemaal niet sinds ik andere DNS servers heb ingevuld.
De Chello DNS servers kunnen wat mij betreft in de antiekwinkel worden geplaatst want met deze heb je om de zoveel dagen weing tot helemaal geen verbinding
 
Volgens mij heeft de DNS server van Chello hier niets mee te maken, aangezien ik wel verbinding heb als ik de router er tussenuit gooi. Of zie ik dat verkeerd. Overigens was en ben ik heel tevreden over de stabiliteit van het Chello netwerk en nog steeds ga ik er maar even van uit dat dit probleem niet aan Chello ligt, maar aan defecte hardware.

André
 
wat je ook nog even kunt proberen is om je IP adres bij Static IP adres in te voeren ( je hebt volgens Chello een dynamisch IP maar deze is net zo dynamisch als een oude Friese Staartklok).
Bij LAN setting kun je tevens nog even de "lease" op "forever" zetten.
Ik hoop dat dit helpt
 
@ @ndré
Tijdens zo,n uitval is er dan iets vreemds te zien aan de lampjes van je router.
 
Terug
Bovenaan