• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sweex router en nieuwe ip´s

  • Onderwerp starter Onderwerp starter robertchr15
  • Startdatum Startdatum
R

robertchr15

Heb het volgende script even ingevuld..
Krijg steeds een nieuw ip van chello en mijn router lijkt niet goed ingesteld zodat er steeds geen verbinding is wie o wie kan mij helpen
Alvast bedankt.


Hallo, ik heb een probleem:

Twee maal per week geen verbinding meer door nieuw ip van chello

mijn configuratie is:

Router: Sweex, type lb000002.
Modem: motorola, model
PC1: win xp, alles cross-kabel, Het locaal IP is: 62.194.35.16, netwerkkaart: realtec, realtek
PC2: win xp, cross-kabel, Het locaal IP is: ?, netwerkkaart: ?, ?
PC3: nvt, -kabel, Het locaal IP is: , netwerkkaart: ,
PC4: , -kabel, Het locaal IP is: , netwerkkaart: ,
De locale ip's worden uitgedeeld door: automatisch.

Ik krijg wel IP van chello.

Dit wil ik er nog bij vertellen:
krijg steeds een nieuw ip adres van chello en hier kan mijn sweex niet direct iets mee moet steeds een klein deel opnieuw instellen

Alvast Bedankt, Rob.

gemaakt met FireFly's Auto Router Vraag Generator versie 1.1.
 
Heb je in het loginscherm wel gekozen voor "IP automatisch verkrijgen", dus geen ip adres ingevult.
 
Heeft misschien iets te maken met de leasetime, kun je die in de configuratie op forever zetten?
Laat je de router altijd aanstaan? Ik weet niet of dat de oorzaak kan zijn maar het is in ieder geval wel de bedoeling dat je dat doet.
 
Router staat altijd aan en leasetime staat op forever en ip staat op auto en toch blijft het een probleem. Weet iemand of dit met het ingeven van de host opgelost kan worden?
 
Dit wil ik er nog bij vertellen:
krijg steeds een nieuw ip adres van chello en hier kan mijn sweex niet direct iets mee moet steeds een klein deel opnieuw instellen

Wat moet je dan opnieuw invullen?

Als wij dit weten, wordt het misschien een stuk duidelijker.
 
Ik moet 1 of 2 keer per week mijn ip instellingen via http//:192.168.2.1 opnieuw releasen, onder het stukje status/connection. Hier zit een renew buttun en bij het aanklikken hiervan krijg ik weer verbinding. Ik hoorde elders dat ik misschien een host moet opgeven van de regio waar ik in zit (hilversum), is dit de oplossing???
 
In een van de handleidingen op de Sweex site hebben zij het er inderdaad over dat je bij chello een host naam zou moeten invullen. Ik weet niet goed wat ik met die handleiding aan moet.
De instellings beschrijvingen voor alle providers zijn vaag en ze doen alles met vaste IP adressen en dat terwijl chello (en vele anderen) met dynamische adressen werken. Dan moet je dus steeds bij het verkrijgen van een ander IP dat nieuwe ip invullen of "release" doen.

Volgens de handleiding moet bij het instellen kiezen voor cablemodem en dan staat de router op "obtain IP adres automatically". In combinatie met je motorola modem zou dat moeten werken.
Ik vermoed dat er toch hier iets fout gaat. Pas na een release ziet hij je nieuwe ip pas. Dus niet erg "automatisch"
Kijk even in je router of hij op kabelmodem is ingesteld en of je ergens een instelling kunt vinden om het IP adres automatisch te krijgen.
Dit is dus iets anders als IP adressen automatisch uitdelen.

handleidingen Sweex

Hier nog een reactie gepost door Webserve in een ander topic over een Sweex router.


ik heb dezelfde router bij werk alles perfect.

misschien moet je gewoon je router eve resetten
en dan naar uitvoeren typ "cmd" in druk op enter typ dan "ipconfig" in je krijgt je ip te zien typ dan "ipconfig/release" in nu word het ip adres vernieuwt als het goed is staat er nu bij ip 0.0.0.0
dan typ je "ipconfig/renew"in nu wordt er een nieuw ip adres toegewezen door de router.

sluit cmd en ga naar internet toe typ daar http://192.168.2.1 in voer je password in en klik op login druk dan op quick setup en vul dan je tijdzone in druk op next dan cable modem druk dan op clone mac adres en druk dan weer op ok nu is iet bezig om het om te zetten in windows xp klaar als het goed is het je nu internet over je router
 
Terug
Bovenaan