Sweex LC000070 Broadband + Chello Classic motorola modem

P

Pino27

Goedemorgen allemaal,

Een vraagje over de Sweex LC000070 Broadband router. Ik heb deze sinds 1,5 week en het lukt maar niet om Internet aan de praat te houden.

Heb de router inmiddels zelfs al omgeruild voor een nieuwe omdat de winkel dacht dat hij wellicht kapot was. Afin, router aangesloten, netjes ingesteld door MAC-adres te klonen, DHCP enabled, Dynamic IP. In de TCP/IP instellingen staat ook alles op automatisch IP/DNS verkrijgen.

Hierna alles uit en weer opnieuw opstarten, Internet doet het. Goed nieuws tot dusver :). Bij de oude router hield de verbinding het zo'n 2/3 uur vol, bij de nieuwe router heeft hij het 2 dagen gedaan.

Hierna kan ik geen verbinding krijgen met sites en wanneer ik de verbinding probeer te hertellen krijg ik de melding "kan het IP-adres niet vernieuwen". Ipcondig/release en hierna renew geprobeerd maar dan krijg ik de melding "kan geen verbinding met DHCP server krijgen en nog iets met de DNS".

Weet iemand hier een oplossing voor, ik kom er niet meer uit :-[
 
Topicstarter
Topicstarter
P

Pino27

Weet je misschien of die nieuwe firmware bedoeld is voor deze problemen? Want ik lees overal een beetje dezelfde berichten op het forum, het lijkt erop alsof echt bijna iedereen problemen heeft met Sweex en Chello >:(

*zucht*...maar w88 op betere tijden idd ;)
 
E

E.Pruim

Hallo,

Ik heb ook dit probleem gehad, na een hoop gekut heb ik nu nergens last meer van....
Ik weet uiteinelijk niet meer wat het probleem nu verholpen heeft, maar ik heb de volgende instellingen aangepast.

WAN ---> Type Dynamic IP Address
Renew IP Forever---> aan
DHCP ---> Domain Name ---> (iets invullen maakt niet uit wat)
extra ---> system time ---> Set Date and Time using PC's Date and Time

Ik hoop dat je hier iets aan hebt
 
Topicstarter
Topicstarter
P

Pino27

Bedankt deurbel, zal het in elk geval proberen. Moet de DHCP op enabled staan? Dat begrijp ik (nog) niet helemaal uit je verhaal ::)

Bedankt!
 
E

E.Pruim

DHCP heb ik enabled staan, verder heb ik de MAC adressen van mijn pc's aan een ipnummer gehangen in de sweex.....
 
Topicstarter
Topicstarter
P

Pino27

Okeej you lost me, ben niet zo'n techneut met routers :(

Ik heb 1 vaste PC waar Chelo op geinstalleerd is, en een laptop waarmee ik draadloos kan Internetten en daar heb de router dus voor gekocht. Heb het MAC-adres van de vaste PC gecloond in de router. Verder nergens een IP-adres ingevuld.

Bedoel je dat ik bij MAC adres control iets in moet vullen (zit nu niet thuis dus kan het niet nakijken..solly..)

Bedankt!
 
Topicstarter
Topicstarter
P

Pino27

Zal eens spieken als ik vanmiddag thuiskom ;D Ben benieuwd...het kan in ieder geval nooit slechter worden haha :P

bedankt je hulp he!
 

TdK

Forum Gebruiker
Berichten
85
Hoii,

nu blijkt het dus dat ik niet de enige bent met de zelfde problemen, zie eerder berichten van mij op dit forum.
Inmiddels een aantal weken verder en nog steeds moet ik de router op zijn tijd rebooten.soms gaat het ook wel is 24u goed en dan op eens loopt de zooi weer vast.inmiddels wen je de er aan en ik kijk je de er niet meer van op maar ik hoop dat er snel een firmware update komt om al deze problemen te verhelpen.

TdK
 
Bovenaan