• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sweex LB000021 + Arris modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Schil
  • Startdatum Startdatum
S

Schil

Ik ben nu al een tijdje bezig om voor het eerst in mijn leven een router te installeren,
het betreft een Sweex LB000021.
Ik heb een modem van UPC gekregen genaamd Arris, modelno. TM502B/220

Als ik alles heb aangesloten en ik log in op mijn router dan vraagt hij om welke instelling, ik kies dan voor 'Cable modem' (dit is voor automat.) hij vraagt dan voor een hostname en macadres , ik vul niets in (ook al geprobeerd om wel te clonen) en druk op ok en even later
zegt hij dat het succesvol is.
Ik reset dan de modem maar wat ik ook doe ik heb geen internet, als ik dan in mijn router kijkt bij status internet connection staat er hetvolgende :

Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : mijn ip adres
Subnet Mask : 0.0.0.0
Default Gateway :
MAC Address : mijn mac adres
Primary DNS :
Secondary DNS :

Als ik even later weer op status drukt dan is de 'Default Gateway' ingevuld met 0.0.0.0
en de DNS zijn ook ingevuld.

Ik heb een UTP kabel aangesloten op de poort van modem naar de WAN vd router
en in de 1e LAN poort een kabel naar mijn pc en in het 2e poort een kabel naar mijn
Xbox360.

Het enige wat wel werkt is als ik Static IP doet maarja morgen doe hij het dan weet niet
omdat ik dan weer een nieuw ip adres hebt gekregen...
 
Heb je deze handleiding gevolgd?

Is een beetje gedateerd lijkt mij zo, het MAC-adres klonen is namelijk echt niet meer nodig.
De laatste firmware ophalen en installeren kan misschien geen kwaad.

Op zich zou dat "dynamic IP connect" wel de juiste methode zijn.

Heb je na het instellen het modem en de router wel weer uit gezet.
Dan 30 seconden wachten, modem aan en wachten totdat deze "klaar" is voordat je de router aanzet.
 
Boekje had ik idd maar toch is deze iets anders , er staat nl ergens na het configureren vd router dat ik
de utp kabel er tussen uit moet halen en dat is een optie die ik nog niet heb gedaan ;)

ff proberen dus strax als ik thuis ben.

Hostname en macadres clonen is idd niet meer nodig.

Het uitzetten vd modem en router na installatie heb ik idd ook al meerdere keren gedaan.

Ik snap ook niet waarom hij het niet doet want het gaat allemaal automatisch en moet heel simpel zijn :-\
maart het enige wat werkt is een Static IP geven , je zou zeggen dan doet de router het sowieso en
moet dyn. IP ook werken ???
 
subnet invullen ? met dyn. hoef je dta niet te doen, alles is toch automatisch :-\

Maar het is gelukt :D met de nieuwe firmware en die handleiding waar net iets
anders in stond dan in mijn boekje (UTP kabel eruit tijdens het resetten) heeft
het gedaan ::)

Bedankt ! ;)
 
Terug
Bovenaan