• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Structurele vervroeging van faktuurdatum

  • Onderwerp starter Martin Brozius
  • Startdatum
M

Martin Brozius

Beste Chello-ers

Ik heb alle rekeningen van chello geordend en kwam tot de ontdekking dat de datum voor het betalen van de maandelijkse faktuur steeds met 2 dagen werd vervroegd. Hieronder de data zoals die sinds juli 2005 gaat:

Te betalen voor:

21 juli
16 augustus
13 september
18 oktober
15 november
13 december
11 januari 2006
8 februari 2006


Om duidelijke reden heb ik UPC geen machtiging gegeven voor het afschrijven van mijn abbonementsgelden.

Als die datum elke maand met 2 dagen vervroegd, dan vangen ze in 15 maanden tijd 16 maal het abonnementsgeld. Als dit geldt voor alle Chello gebruikers dan kan dit een zeer lucratieve boekhouding opleveren.

Hoe is jullie ervaring met de faktuurdatum?

Betaal je Rot !!!
 
Hieronder de data dat bij mij automatisch bedragen zijn afgeschreven:
18-11-2004
14-12-2004
14-01-2005
03-02-2005
03-03-2005
12-04-2005
04-05-2005
07-06-2005
13-07-2005
04-08-2005
01-09-2005
06-10-2005
04-11-2005
02-12-2005
03-01-2006 betreft januari 2006
27-01-2006 betreft februari 2006
24-02-2006 betreft maart 2006

Conclusie:
1. Je kunt beter automatisch af laten schrijven ?
2. Er zit enige willekeur in de data lijkt me . . .
3. @Martin Brozius: betaal jij telkens te laat waardoor ze denken: "Laten we de faktuur maar wat eerder versturen/dateren" ? ;)
 
mmm, zo te zien hebben ze bij jou ook in 1 maand 2 x je abonnementsgeld afgeschreven. Zal wel een incident zijn.

UPC is inderdaad creatief met zijn klantenservice.........zelfs voor niet-wanbetalers.


Het blijft merkwaardig dat ze niet op een vaste dag innen en er geen vaste factuurdatum is, zoals bij andere instanties wel het geval is.
 
Ik ga het in ieder geval wel in de gaten houden :police:

Misschien een handige tip, ik gebruik het volgende programma om de bankzaken een beetje ordelijk te kunnen bekijken, check www.orov.nl
En nee ik ben niet de maker of familie of zo . . .
 
Inderdaad goed dat je het zegt. Is mij ook al opgevallen elke keer iets van 3 dagen vroeger.
 
die datum is afgelopen 6 jaar met 3 weken naar voren geschoven, vandaar dat ik nu per acceptgiro betaal, kreeg nu acceptgiro betalen voor 28-2-2005. Ik betaal de 11e, zoals afgesproken 6 jaar geleden, krijg dan wel rond de 20e een herinnering maar die verscheur ik, moeten ze maar niet zo langzaam werken.
 
En wat is nu het probleem? Het enige dat ik zie is dat ze er eerst 21 dagen over deden om de rekening van de maand ervoor op de mat te krijgen en nu nog maar 8 dagen. Hun billing systeem zal wel steeds beter z'n werk doen ;)
 
Je leest het niet goed, het gaat erom dat ze steeds eerder hun rekening indienen cq. het bedrag (laten) afschrijven.
Als ze dat zo blijven doen dan betaal je op een gegeven moment teveel.

Hun billing systeem is niet op orde: als je naar mijn lijstje kijkt zie je dat de perioden tussen 2 afschrijvingen in varieert van 22 tot 40 dagen.
Maar het gemiddelde is 28 dagen m.a.w. 1x in de 28 dagen betaal ik voor iets dat betrekking heeft op een periode van 30 cq. 31 dagen. Ik betaal dus eigenlijk teveel !
 
Dat de rekening administratie, ofwel de debiteuren afd, niet goed functioneerd, bleek bij mij dat ik op een bepaald moment een credit had, maar dat geld nooitgezien heb, o wat ben ik happy van dat maffia tuig aftezijn.

Heb al eerder aangegeven dat het naar mijn idee gaat om een boekhoud- kundige truk om de rekening eerder teversturen.

Jullie zullen dan ook niet gek moeten opkijken als die clowns, in navolging van KPN, voortaan vooruit laten betalen, inplaats 't "gebruikelijke" achteraf innen.
 
???

De faktuurdatum maakt toch geen bal uit......

Je betaald voor een periode (zie faktuur). Het maakt dus geen bal uit of je dit 2 dagen eerder betaald, het bedrag blijft hetzelfde!
 
Terug
Bovenaan