• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Streaming naar shoutcast server werkt niet meer

  • Onderwerp starter nico_van_wijk
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nico_van_wijk

Sinds vanmorgen kan ik onze shoutcast server niet meer bereiken. Wij streamen audio van onze studio naar deze shoutcast server.

Bepaalde poorten lijken plotseling dicht te staan. Aan onze kant is niets gewijzigd, ik ben er van overtuigd dat het bij Ziggo mis gaat, echter zij denken van niet.

Wij streamen via poort 8130 naar een bepaald ip-adres.

Heeft iemand een gelijke ervaring?
 
Ziggo blokkeert geen poorten en zeker geen uitgaande poorten. Ik verwacht niet dat het probleem daar zit, maar verder is het lastig te zeggen waar het wel fout gaat. Dat kan in de upload server bij jullie zijn, de router of ergens onderweg waar jullie ip-adres geblokkeerd wordt, of de route naar de shoutcast server, of de shoutcast server zelf die jullie niet meer accepteert.

Even kijken of je met een testprogramma wel naar poort 8130 kunt connecten. Dat kan bijvoorbeeld via https://portquiz.net:8130/ je gaat dan via tcp naar genoemde site. Daar staat een http server die op alle poorten luistert.

Voor UDP zou je denk ik deze test kunnen gebruiken:
https://iqip.emizon.nl/izone/portcheck
Ik weet niet of dat applet bij iedereen werkt, je zou verder anders via google kunnen kijken of je iets kunt vinden. Je moet wel een server hebben die luistert naar je eventuele test frames natuurlijk.

Als deze testen werken
 
Identiek probleem in Zoetermeer. Alhoewel ook niet bij iedereen. Sommigen hebben er last van en anderen weer niet.

Bij degenen die er last van hebben is de upload dramatisch laag en pingtijden hoog.

Ach en klagen bij ziggo heeft vaak weinig zin; je krijgt een callcenter aan de lijn die afpoeiertrainingen hebben gehad en medewerkers die gewoon de verbinding verbreken als je ze wijst op het feit dat je een klant bent en niet hun oude knikkervriendje.. Maarja, helaas doet Ziggo zaken met dit soort maffia-callcenters.. moet zeggen dat als je eenmaal iemand van Ziggo zelf aan de lijn krijgt ze vaak wel serieus ermee omgaan, maarja voordat je die te pakken hebt.. O ja en een klacht indienen werkt ook niet, die weigeren de callcenters vaak op te nemen en als ze het al opnemen hoor je nooit meer wat. Vooral Teleperformance staat bekend om dit soort praktijken... maargoed, we dwalen af.. Om terug te komen op het shoutcast verhaal; meerderen hebben er last van. Nou gaan wij hier in Zoetermeer pas maandag a.s. over (had eigenlijk afgelopen maandag moeten gebeuren volgens de planning maar die zijn ze ook niet nagekomen en dat zal dan ook wel zijn reden hebben denk ik zo..) dus het is even afwachten of het dan verbeterd. Op hoop van zegen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het "overgaan" naar het tv signaal van UPC staat los van internet. Met internet is niets gebeurd en nog niets gewijzigd en dus ook niet op het moment dat de tv bron overschakelt.
 
Dat kan in de upload server bij jullie zijn, de router of ergens onderweg waar jullie ip-adres geblokkeerd wordt, of de route naar de shoutcast server, of de shoutcast server zelf die jullie niet meer accepteert.
Het zit niet bij ons, we hebben een failover verbinding, via deze KPN verbinding werkt het wel.
 
Het kan wel eens gebeuren in het Ziggo netwerk of net daarbuiten dat een bepaalde server via Ziggo onbereikbaar raakt en via een andere provider wel bereikbaar is. Zoek maar eens op het forum naar website onbereikbaar e.d.
In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met webcare, via dit forum of twitter of facebook.
Via https://www.downforeveryoneorjustme.com/ kun je ook nog een check doen.
 
Het zit niet bij ons, we hebben een failover verbinding, via deze kpn verbinding werkt het wel.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een website of router onderweg een ip-range blokkeert waardoor jouw frames daar nooit aankomen. Als je weet waar dat gebeurt kun je dat proberen te laten uitzetten. Ziggo kan datzelfde vragen, maar in zo'n geval daar weinig aan doen.

Maar hoe zit het met die testjes die je kunt doen om te kijken waar het mis gaat ?
 
Ziggo zou dit gewoon uit zichzelf op moeten pakken en het probleem op moeten lossen. Het toch werkelijk weer van de gekke dat meerderen hier last van hebben en dat de klanten dan zelf allemaal testen moeten gaan doen ? Het is heel simpel. Je krijgt een modem van ziggo en daar prik je een pc aan en zij hebben er voor te zorgen dat het goed werkt. Daar betaal je voor.
Maar nee, eerst moet iedereen zelf allerlei onderzoeken gaan doen en dan op een presenteerblaadje de oplossing neerleggen ? Dat is hetzelfde als een garage inrijden en dan gaan uitleggen wat er stuk is aan je auto en hoe de monteur het moet oplossen. Ik ben 100% met Nico eens dat het probleem bij Ziggo ligt. Wij merken het ook en misschien heeft de tv overschakeling niks met internet te maken maar we zien ook al dat bij de omschakeling het probleem ineens weg is bij sommigen, dus rara hoe kan dat dan ? E.e.a. heeft dus wel degelijk met elkaar te maken als dat al bij meerderen is geconstateerd.
 
Wat is bij meerderen geconstateerd ? Welke shoutcast server gaat het om ?
 
En van hoeveel van die mensen heeft er een melding gemaakt ?
Bij mij in de straat was er ooit eens een storing die af en toe voorkwam in de avond uren,
Na persoonlijk navraag had iedereen er last van in mijn blok.
Daarvan hebben er 2 een melding van gemaakt waaronder ik.
Dus Ziggo wist niks van een algemene storing.

On topic:
Is je ipnummer veranderd ?
Wie draait die shoutcast server ?


Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan