• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Streamen video items en het laden van afbeeldingen gaat zeer traag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Varg
  • Startdatum Startdatum
Berichten
114
Internet
  1. Odido
Het streamen dan wel het laden van video items en het laden van afbeeldingen op diverse websites (Youtube, Gamekings.tv, Teamhww.nl, Tweakers.net, Gamer.nl, knmi.nl) gaat op meerdere momenten van de dag zeer traag en is erg storend. Het is al een week of wat aan de gang.

Zijn er meer gebruikers die dit ervaren bij onder meer deze websites of wellicht bij hele andere websites?
 
Zopas even gechecked op youtube. Zomaar even een paar stukjes van Doelleazen. Vreemd genoeg laadden de 1080p clipjes bliksemsnel en de 360/480 haperen af en toe.
Dit gebeurt mij overigens wel vaker. Hoelang dat al is weet ik zo niet trouwens.
 
Bij mij gaat het ook heel langzaam, openen van websites zoals deze en andere, het wieltje blijft draaien.
Is al een paar dagen zo.
 
Pff, het wordt steeds irritanter zeg. Kleine afbeeldingen waarbij het eeuwig duurt voordat ze zijn geladen...
 
Nou, een andere DNS (die van Google) gebruiken helpt helaas niet...

Kan het ook aan het modem of de router liggen?
 
Je kunt controleren hoe je snelheid naar youtube is: https://www.youtube.com/my_speed
 
"Je gemiddelde videosnelheid op deze locatie van 6 mei 2013 tot 3 jun 2013was 41.67 Mbps."

Daar ligt het dus niet aan.

Het kan ook gewoon aan een bepaalde host liggen waarbij de desbetreffende sites bij aangesloten zijn. Nou ja, dan maar ff geduld totdat het wat geladen is, tis niet anders.
 
Heb hier precies hetzelfde sinds een kleine 6 weken ofzo: plaatjes, foto's etc op een heleboel sites laden zeer traag. Op een ander moment is het dan weer beter. Diverse speedtests, tracerts, etc laten niets vreemds zien maar zodra er via een pagina wat geladen moet worden is het soms slakkegangwerk. Inderdaad KNMI maar bv ook de site van UPC.
Laad bij jou je mail (als je tenminste gebruik maakt van mail progje op je PC) met afbeeldingen erin ook traag?
Overigens is het toevallig wel nu op *dit* moment retesnel weer bij mij: echt onwijs opvallend hoe snel alles laad ten opzichte van gister en de weken daarvoor.
 
Terug
Bovenaan