• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Stream met Ziggo Sport Select werkt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter whatu1tme2b
  • Startdatum Startdatum
W

whatu1tme2b

Hoi,

Sinds kort heb ik geen beeld meer (alleen grove blokken en beeld is niet herkenbaar) op o.a. Ziggo Sport Select (kanaal 401). Dat probleem blijkt ook voor te komen op een aantal andere kanalen (zoals 13, 22 etc.). Volgens de helpdesk ligt het aan 1 bepaalde 'stream'. De rest van de kanalen werken prima.

Aan mijn kant is niets veranderd. Ik heb goede kwaliteit kabels (monster) en alles heeft altijd prima gewerkt. Ook volgens de test die je kunt doen op kanaal 997 is alles goed.

Volgens de dame van de helpdesk kunnen ze niets doen, behalve een monteur sturen (die ik dan waarschijnlijk zelf moet betalen). Maar hoe kan dit nu plotseling aan mijn kabels liggen? Er is helemaal niets veranderd en alle andere zender (en internet / telefoon) werken als een zonnetje. Volgens de dame kunnen de kabels slijten door het signaal (wat?)...Die slijten dan wel heel selectief voor een paar kanalen in 1 bepaalde stream...

Wat moet ik hier nu weer mee?

Groeten Jan (vanuit Amsterdam).
 
Je moet naar de signaalsterkte en kwaliteit kijken wanneer hij op kanaal 401 staat.

Waarschijnlijk ligt het toch aan een kabel/koppeling.
 
Aan mijn kant is niets veranderd. Ik heb goede kwaliteit kabels (monster) en alles heeft altijd prima gewerkt.

Een kunde... 2 aannames in één zin :)

Monster is absurd overpriced en helemaal niet kwalitatief goed en het heeft altijd gewerkt? Onzin natuurlijk.
Er kan altijd iets veranderen, ook buitenshuis. Zowel in de grond, als in de ether.

Deze zenders?

2018-02-09_18-57-03.jpg
 
Ik heb een signaalsterkte / kwaliteit test gedaan via kanaal 997. Dat is allemaal goed. Geen idee hoe je zo'n test kunt doen, terwijl kanaal 401 is geselecteerd (ik heb een Cisco mediabox).

Ik heb inderdaad problemen met de genoemde zenders. Alleen met die en alle andere zenders werken als een zonnetje.
 
997 doet alleen een algemene test. De genoemde zenders zitten samen op dezelfde frequentie. Mogelijk is er in de buurt een nieuwe 4G mast gekomen, een connector is iets losgeschoten etc. Heb je de mogelijkheid om de mediabox direct op de AOP aan te sluiten en dan kijken hoe de genoemde zenders zijn?
 
De kabel komt binnen in de meterkast en gaat naar een splitter. De ene uitgang van die splitter gaat naar het internet modem in de meterkast. De andere naar de contactdoos in de kamer. Dit allemaal zo aangelegd door het voormalige UPC. Van de contactdoor gaat de kabel naar de mediabox.

Ik heb geen kabel om direct van de splitter in de meterkast naar de mediabox te leggen. De splitter heeft een andere connector die je er op moet schroeven (even afgezien van de lengte). Dus niet zo'n standaard coax connector.
 
De kabel komt binnen in de meterkast en gaat naar een splitter. De ene uitgang van die splitter gaat naar het internet modem in de meterkast. De andere naar de contactdoos in de kamer. Dit allemaal zo aangelegd door het voormalige UPC. Van de contactdoor gaat de kabel naar de mediabox.

Ik heb geen kabel om direct van de splitter in de meterkast naar de mediabox te leggen. De splitter heeft een andere connector die je er op moet schroeven (even afgezien van de lengte). Dus niet zo'n standaard coax connector.

Het signaal komt voor die bepaalde frequentie niet goed aan bij de Mediabox XL en daarom verstoord beeld. Ik begrijp dat je geen kabel hebt om het vanaf de meterkast te testen. Wij kunnen je een gratis kabel van maximaal 5 meter sturen? Geef in dat geval even je postcode en huisnummer door via een privébericht. Zet daar ook even de link naar dit topic in.

Groet,

Mirsad van Ziggo.
 
Een kabel van 5 meter zou niet genoeg zijn om de meterkast te halen. Ik heb inmiddels een nieuwe kabel bestelt, zodat ik de kabel tussen de contactdoos en de mediabox kan vervangen (ik heb overigens nog de oude Cisco mediabox en niet een nieuwe mediabox XL). Als het probleem dan nog steeds aanwezig is, zal het tussen de meterkast en de contactdoos zitten (of nog erger, buiten het huis). Ik neem aan dat ik dan een monteur moet laten komen?

Enig idee waarom ik nu plotseling een probleem heb? Is er iets veranderd aan de 'streams', waardoor ik dit probleem nu plotseling heb?
 
Als het signaal niet goed bij de hoofdaansluiting aankomt dan is dat werk voor onze monteur. Zit het probleem in de kabel tussen de meterkast en wandcontactdoos in de woonkamer dan kan moet je deze zelf vervangen of een monteur inhuren om een nieuwe kabel te trekken. Over de oorzaak is niet veel te zeggen, dat kan echt van alles zijn, kabel die zijn beste tijd heeft gehad maar net zo goed de stekker. En zo kan er nog van alles zijn.

Groet,

Mirsad van Ziggo.
 
De logica ontgaat mij nog steeds: Voor alle andere kanalen is de bekabeling blijkbaar prima. Ook voor de tests die ik via de mediabox kan uitvoeren is de bekabeling prima, want alles is goed. Alleen voor een paar kanalen in een bepaalde stream zou het dan een probleem zijn. Het blijft een heel vreemd verhaal en vooral om het vrij plotseling is ontstaan.

Ik zag dat er iets is veranderd in de beschikbare kanalen (ik zie nu b.v. een aantal extra Eurosport kanalen). Het zou mij dus niet verbazen als Ziggo iets aan de zenderverdeling heeft aangepast, waardoor ik dit probleem nu heb.
 
Terug
Bovenaan