• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Stotterend beeld bij opname HD kanalen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rob D
  • Startdatum Startdatum
R

Rob D

Ik weet niet of ik de enige ben, maar als ik van HD kanalen iets opneem op mijn HD-DVR komt het regelmatig voor dat, wanneer ik deze afspeel, het beeld stotterd.
Zet ik de opname even op pauze en hervat deze daarna weer, is alles weer goed.
Na een tijdje begint het stotterende beeld weer.
Heeft iemand hier een oplossing voor of komt het vaker voor?
Er zit geen regelmaat in deze storing, ook als ik de opname gewoon door laat lopen, gaat de weergave na verloop van tijd weer ongestoord verder.
Bij "live" kijken van het HD kanaal gaat alles goed en ook als er SD kanalen (die wel opgenomen zijn) worden bekeken, heb ik nergens last van.
 
ik heb exact hetzelfde nog steeds....zie mijn thread hierover van een tijdje geleden:

https://ziggoforum.nl/topics/31450/

btw...ik heb hetzelfde soms als ik live beeld pauzeer en vertraagd kijk.

ik heb het gezien bij 3 hd dvr boxen...btw..wat voor tv heb je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
HE zei:
ik heb exact hetzelfde nog steeds....zie mijn thread hierover van een tijdje geleden:

https://ziggoforum.nl/topics/31450/


ik heb het gezien bij 3 hd dvr boxen...btw..wat voor tv heb je?
TV Philips 37PFL8404H Ambilight. (Zie ook onderaan mijn berichten)
Ik heb niet het idee dat dit aan het tv toestel ligt, het kan misschien aan de HDMI verbinding liggen, ook hier heb ik inmiddels verschillende kabels bij geprobeerd, met geen ander resultaat. Het lijkt bijna alsof de harde schijf slipt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik heb het ook best vaak met HD kanalen .. lijkt wel of de harddisk blijft hangen..
met SD nergens last van.. alleen af en toe heeft ie maar 10 min heeft opgenomen ipv 60..
 
dSje zei:
Ja ik heb het ook best vaak met HD kanalen .. lijkt wel of de harddisk blijft hangen..
met SD nergens last van.. alleen af en toe heeft ie maar 10 min heeft opgenomen ipv 60..
Zo te zien moet UPC hier eens onderzoek naar doen.
 
ik heb het ook, de laatste tijd vaker. HD DVR. een paar seconden op pauze zetten en dan weer afspelen lost het vaak (maar niet altijd) op. Komt meestal voor als er tegelijk iets wordt opgenomen, het is net of iets in de box de informatie niet snel genoeg kan verwerken. Ik blijf het een vrij knullig ding vinden.
 
Moet je eens in een live uitzending proberen terug te spoelen. Dan bakt het apparaat er helemaal niet veel van. Krijg ik helemaal vertekende beelden en soms de live uitzending door het opgenomen beeld.
 
Het stotterende effect komt ook voor als je een live HD uitzending even op pauze zet, zodat ie uit z'n geheugen verder moet draaien, zeg maar achter de uitzending aan.
Dit doet ie ook als er niets op een andere zender wordt opgenomen.
Ik heb het net even uitgeprobeerd.
 
Is dit niet het probleem met niet-automatische HD instelling? Dat had ik een tijdje terug, toen ik de resolutie in de HDmediabox vast op 1080i had ingesteld. De opnamen waren schokkend. Overschakelen naar Auto loste het op. Stond hier ergens op het board.

(Ik heb het net weer teruggedraaid, omdat mijn receiver soms drie keer heen en weer schakelde bij kanaalwisseling. Sindsdien nog geen opnamen gemaakt of bekeken.)
 
Fruitsla zei:
Is dit niet het probleem met niet-automatische HD instelling? Dat had ik een tijdje terug, toen ik de resolutie in de HDmediabox vast op 1080i had ingesteld. De opnamen waren schokkend. Overschakelen naar Auto loste het op. Stond hier ergens op het board.

(Ik heb het net weer teruggedraaid, omdat mijn receiver soms drie keer heen en weer schakelde bij kanaalwisseling. Sindsdien nog geen opnamen gemaakt of bekeken.)

ik heb hem altijd op auto gehad, en het happeren heb ik gehad bij 3 verschillende hd dvr's. Heeft iemand nog geprobeerd of selecteren van dd5.1 of normaal verschil uitmaakt met dit probleem? ik heb het idee dat dit haperen eigenlijk met name voorkomt bij ned1,2,3HD want ik zie het veel minder bij de andere HD zenders.
 
Terug
Bovenaan