• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

stoterige beelden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hansmutsers
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hansmutsers

Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is van niet vloeiende beelden tijdens het ontvangen van een aantal programma's zoals Humor t.v. en diverse andere zenders. Ned.1,2,3 doen het wel goed.
Ook ik heb sinds enkele dagen de Cisco digitale ontvanger in het gebied rond Breda.
 
Dat klopt, dit heb ik ook met de Cisco decoder.. Postcode 2711.. Timeshift uitgezet en ik heb het nog steeds, dacht dat het daaraan lag. Maar nee dus.
 
houterig beeld

time shift is om interactieve tv ongestoord te ontvangen. Te vergelijken met het ontvangen via 'streaming' van beeld of geluid op internet.
Op de harde schijf wordt het ontvangen signaal, soms iets meer als buffer en soms iets minder opgeslagen en dan als het goed wordt er voldoende signaal weergegeven.
Als het level en de quality 100% zijn op de Cisco dan blijft als enige reden van een houterig beeld dan er onvoldoende signaal door Cisco wordt aangeboden.
Ik merk zit heel soms bij 'live' tv en dit is onacceptabel omdat je dit probleem bij een analoog signaal nooit zal hebben.
Ik heb dit schriftelijk aan Ziggo doorgegeven. Je ontvangt dan een ontvangst bevestiging (als je mazzel hebt) en na een aantal dagen ontving ik als rectie alleen mijn email terug zonder reactie. A la Ziggo!
 
time shift is om interactieve tv ongestoord te ontvangen. Te vergelijken met het ontvangen via 'streaming' van beeld of geluid op internet.
Op de harde schijf wordt het ontvangen signaal, soms iets meer als buffer en soms iets minder opgeslagen en dan als het goed wordt er voldoende signaal weergegeven.
Als het level en de quality 100% zijn op de Cisco dan blijft als enige reden van een houterig beeld dan er onvoldoende signaal door Cisco wordt aangeboden.
Ik merk zit heel soms bij 'live' tv en dit is onacceptabel omdat je dit probleem bij een analoog signaal nooit zal hebben.
Ik heb dit schriftelijk aan Ziggo doorgegeven. Je ontvangt dan een ontvangst bevestiging (als je mazzel hebt) en na een aantal dagen ontving ik als rectie alleen mijn email terug zonder reactie. A la Ziggo!

Timeshift is bedoeld om live programma's te pauzeren of terug te spoelen ("een doelpunt opnieuw bekijken"), niet voor interactieve tv, die wordt gewoon in het geheugen gebufferd. Als level en kwality op 100% staan wordt er uiteraard wel een goed signaal geleverd. De reden van de haperingen ligt in de Cisco zelf. Eens in de zoveel tijd laat ie een frame vallen. Waarschijnlijk een synchronisatieprobleem waardoor hij na verloop van tijd een frame uit de pas loopt, of een verwerkingsprobleem waardoor hij niet op tijd het frame gedecodeerd en opgebouwd heeft en moet laten vallen.
 
HDL zei:
Als het level en de quality 100% zijn op de Cisco dan blijft als enige reden van een houterig beeld dan er onvoldoende signaal door Cisco wordt aangeboden.

Misschien een stomme vraag, maar waar kan ik level en quality terugvinden? Ik kan het absoluut nergens vinden in de menustructuur...
 
Buffer interactieve tv inderdaad via geheugen.
Dat er bij interactieve tv meer haperingen zijn dan bij live lijkt me gevoelsmatig meer te liggen aan de aangeboden informatie dan aan de cisco.
 
Ik heb sinds een aantal dagen ook een Cisco. (de vorige ontvanger was een Samsung H360R) Heb bij live tv kijken op bv rtl4 regelmatig schokkende beelden. als ik naar de signaal sterkte en kwaliteit kijk staan ze beide op 100%. BER waarde is 0. Gebied is Culemborg met voorheen casema. Baal er wel van want ik had dit niet met de Samsung en het is niet lekker kijken. Verder heb ik al twee keer een volledige lockup bij het timeshift kijken.

Ik heb deze box gekocht om zodoende de HDD-recorder en HD ontvanger de deur uit te doen, maar dar durf ik toch niet.
Ik hoop dat een mogelijke firmwareupgrade iets gaat oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan