P
pienjo
Hallo,
Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn telefonieaansluiting. Ik begrijp niet helemaal wat er mis gaat, maar dit is het scenario:
Er wordt gebeld, ik neem op. Na een paar seconden valt de verbinding 'dood', er is alleen nog maar stilte te horen. Ik heb het ook zelf meegemaakt, toen ik met mijn GSM naar huis belde. Mijn GSM beweerde "Call dropped". Als ik de telefoon neerleg en weer opneem krijg ik nog een keer een kiestoon te horen, maar nadat ik een nummer intoets valt de lijn weer dood; ik krijg nu ook geen kiestoon meer. Tegelijkertijd kan ik ook niet meer gebeld worden, de tegenpartij krijgt te horen dat "het nummer niet reageert". Als ik op de statuspagina van mijn modem kijk valt me maar een ding op: de "Basic status: Cm State" pagina van het VOIP gedeelte (http://192.168.64.1/CmState.asp) staat dat Line 1 "Off-Hook" is, terwijl de telefoon wel degelijk neer is gelegd. Sterker nog, als ik mijn telefoon uittrek staat daar nog steeds "Off-hook".
Een power-cycle van het modem lost mijn probleem op. Ik kan weer bellen en gebeld worden, maar ik weet niet voor hoe lang. Knap vervelend, dus.
Mijn internetverbinding is in orde, ook als telefonie het niet doet. Ik heb geen nieuwe telefoon ofzo, en er hangt ook maar een telefoon aan het modem. Ik ben een maand geleden overgestapt naar een ander abbonnement, en hierbij heb ik een nieuw modem gekregen. Dit heeft een maand goed gewerkt.
Enige suggesties? Ik weet dat het een beetje een onsamenhangend verhaal is, dus ik ben een beetje huiverig om de helpdesk te bellen als ik op dat moment geen problemen heb. Waarschijnlijk is het verstandiger om te bellen als het weer is uitgevallen, maar dit zou betekenen dat ik met mijn GSM moet bellen - dat wordt een kostbare aangelegenheid, gezien de gemiddelde wachttijd bij UPC
Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn telefonieaansluiting. Ik begrijp niet helemaal wat er mis gaat, maar dit is het scenario:
Er wordt gebeld, ik neem op. Na een paar seconden valt de verbinding 'dood', er is alleen nog maar stilte te horen. Ik heb het ook zelf meegemaakt, toen ik met mijn GSM naar huis belde. Mijn GSM beweerde "Call dropped". Als ik de telefoon neerleg en weer opneem krijg ik nog een keer een kiestoon te horen, maar nadat ik een nummer intoets valt de lijn weer dood; ik krijg nu ook geen kiestoon meer. Tegelijkertijd kan ik ook niet meer gebeld worden, de tegenpartij krijgt te horen dat "het nummer niet reageert". Als ik op de statuspagina van mijn modem kijk valt me maar een ding op: de "Basic status: Cm State" pagina van het VOIP gedeelte (http://192.168.64.1/CmState.asp) staat dat Line 1 "Off-Hook" is, terwijl de telefoon wel degelijk neer is gelegd. Sterker nog, als ik mijn telefoon uittrek staat daar nog steeds "Off-hook".
Een power-cycle van het modem lost mijn probleem op. Ik kan weer bellen en gebeld worden, maar ik weet niet voor hoe lang. Knap vervelend, dus.
Mijn internetverbinding is in orde, ook als telefonie het niet doet. Ik heb geen nieuwe telefoon ofzo, en er hangt ook maar een telefoon aan het modem. Ik ben een maand geleden overgestapt naar een ander abbonnement, en hierbij heb ik een nieuw modem gekregen. Dit heeft een maand goed gewerkt.
Enige suggesties? Ik weet dat het een beetje een onsamenhangend verhaal is, dus ik ben een beetje huiverig om de helpdesk te bellen als ik op dat moment geen problemen heb. Waarschijnlijk is het verstandiger om te bellen als het weer is uitgevallen, maar dit zou betekenen dat ik met mijn GSM moet bellen - dat wordt een kostbare aangelegenheid, gezien de gemiddelde wachttijd bij UPC

? Er zijn genoeg mensen waarbij de Thomson
Modem is met de meegeleverde splitter aangesloten, direct naast het AOP, met de meegeleverde bekabeling.
: