• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storingen DTV 9011

Berichten
143
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heey,
Ik heb al een tijdje last van storingen op DTV (Mediabox silver, SoftWare: 2.5):
Op verschillende zenders storingen (blokjes!!): Xite,Discovery,Holland Doc,Het Gesprek,Arte,RTV Utrecht, RTV Rijnmond.
Op 999 4 foutmeldingen:
IP Media: Fout
Kabel: Fout
Mac Media: Fout
Kabel: Fout
Ip-con: Foutcode 1
Ik kan dus ook niet op VOD.
Maar de binnenhuisbekabeling is goed, ik maak gebruik van een retourgeschikte splitter, dus dat is het probleem niet.
Wie weet waar het aan ligt?
Alvast bedankt!
ldigital
 
Gebruik je een SPLITTER of een VERSTERKER? Maakt nogal een verschil.

Probeer eens een geforceerde software upgrade gevolgd door een fabrieksreset. :)
 
Heb je de mogelijkheid om de mediabox zo divht mogelijk bij het AOP aan te sluiten?
Als op 999 alles fout is dan mag je zeggen dat het flink mis is....

En ik begrijp dat het niet altijd zo is geweest?
 
Ik krijg het signaal binnen via het aob, op die kabel zit een retourgeschikte SPLITTER, waarvan een kabel rechtstreeks naar de mediabox gaat, de ander naar een versterker die alleen voor het analoge signaal in huis zorgt.
SW upgrade en terug naar fabriekinstellingen werkt ook niet. Ook de mediabox direct aansluiten op het aob helpt niet.
En inderdaad, vroeger was t niet zo, toen was gewoon alles groen op 999.
 
Dan wordt het tijd voor een telefoontje naar UPC. Het kan je kastje of AOP zijn, maar het kan ook in de wijk zelf zitten. Laat maar een monteur komen. Hij zal eerst andere kabels gaan testen en constateren dat dat niet helpt. Vervolgens moet er dan verdere actie ondernomen worden.
 
ff n update:
- Ja ik heb UPC gebeld, maar ze WILLEN geen monteur sturen.
- Ik heb nu een patroon ontdekt:
* Voor de tour: Geen retoursignaal
* Na de tour: WEL retoursignaal!
Ik snap niet hoe t kan.
- Het blokkerig beeld op sommige zenders blijft wel de hele tijd.
 
Je geeft zelf al aan dat je een splitter gebruikt en geen versterker. Hou je er ook rekening mee dat een splitter te allen tijde je signaal verzwakt?

Off Topic: Wie is er trouwens ooit begonnen te praten over retourgeschikte splitters? Voor versterkers, ja, daar spreek je over retourgeschikt. Bij splitters is de problematiek volgens mij puur terug te voeren op het feit dat ze het signaal verzwakken, maar het probleem met splitters heeft niets met een retoursignaal te maken.
 
MartCom zei:
Je geeft zelf al aan dat je een splitter gebruikt en geen versterker. Hou je er ook rekening mee dat een splitter te allen tijde je signaal verzwakt?

Off Topic: Wie is er trouwens ooit begonnen te praten over retourgeschikte splitters? Voor versterkers, ja, daar spreek je over retourgeschikt. Bij splitters is de problematiek volgens mij puur terug te voeren op het feit dat ze het signaal verzwakken, maar het probleem met splitters heeft niets met een retoursignaal te maken.

Er zijn ook splitters te koop met een ingebouwde Diode met name de wat oudere. Deze Diode zorgt ervoor dat het singaal maar 1 kant op kan. Ik ben ze vaak genoeg tegen gekomen.
 
Zonder ook iets te doen (splitter vervangen etc.), heb ik nu opeens weer retoursignaal.
Maar het blokkerig beeld is er nogsteeds op de zenders die ik in mn eerste post heb genoemd.
 
Terug
Bovenaan