P
pahomu
Bij alle drie de HD DVR boxen, die ik heb gehad, had ik storingen door spanningspiekjes of "spikes" op het 220V net door het in/uitschakelen van ijskast, airco etc. Zie ook topic: Opnames worden voortijdig afgebroken bij HD DVR box
Bij mijn laatste box (de beste, minst gevoelig voor "spikes" en nog in mijn bezit) is er een duidelijk verband tussen airco gebruik en onderbroken opnames (de ijkast gaf bij deze box geen problemen, bij de vorige 2 vrijwel zeker wel). Een ontstoringsfilter tussen box en het 220 V net blijkt een afdoende remedie: geen onderbroken opnames meer.
Bij mijn vorige 2 HD DVR boxen had ik regelmatig dat het beeld even compleet wegviel en een fraktie van een seconde het "geen signaal" scherm verscheen. Hoewel ik niet 100% zeker weet dat er een verband is met de "spikes" gevoeligheid, is het wel opvallend dat ik de afgelopen jaren en bij de laatste box zo'n manier van beelduitval nog nooit heb gehad.
Deze "spikes" gevoeligheid kan per box aanzienlijk verschillen, een afschermkapje of draadje hoeft maar een klein beetje anders te zitten.
Ook hangt het natuurlijk sterk af van de afscherming/ontstoring van apparaten als ijskasten, wasmachines etc en de 220V bedrading in huis.
Mijn vraag is of er meer mensen zijn, die storingen hebben die te maken kunnen hebben met deze "spikes" gevoeligheid.
Bij mijn laatste box (de beste, minst gevoelig voor "spikes" en nog in mijn bezit) is er een duidelijk verband tussen airco gebruik en onderbroken opnames (de ijkast gaf bij deze box geen problemen, bij de vorige 2 vrijwel zeker wel). Een ontstoringsfilter tussen box en het 220 V net blijkt een afdoende remedie: geen onderbroken opnames meer.
Bij mijn vorige 2 HD DVR boxen had ik regelmatig dat het beeld even compleet wegviel en een fraktie van een seconde het "geen signaal" scherm verscheen. Hoewel ik niet 100% zeker weet dat er een verband is met de "spikes" gevoeligheid, is het wel opvallend dat ik de afgelopen jaren en bij de laatste box zo'n manier van beelduitval nog nooit heb gehad.
Deze "spikes" gevoeligheid kan per box aanzienlijk verschillen, een afschermkapje of draadje hoeft maar een klein beetje anders te zitten.
Ook hangt het natuurlijk sterk af van de afscherming/ontstoring van apparaten als ijskasten, wasmachines etc en de 220V bedrading in huis.
Mijn vraag is of er meer mensen zijn, die storingen hebben die te maken kunnen hebben met deze "spikes" gevoeligheid.