Storing van Chello of iets anders?

HouseMD

Forum Gebruiker
Berichten
278
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik krijg geen IP meer van chello. Heb nu 192.168.100.11 als IP constant wat ik ook doe. Ik zit niet achter een router, maar toch kan ik niet het normale IP adres meer krijgen. Herstarten van computer en zelfs de modem heeft ook niet geholpen. Alle lampjes branden gewoon normaal op de modem. En zelfs op de status pagina van de modem is alles normaal.

Nu heb ik even op de andere computer een draadloos netwerk opgepikt van iemand anders, die toevallig ook Chello had, maar daar werkt het wel op.

Enig idee wat het probleem kan zijn? Gister voordat ik ging slapen was het nog gewoon normaal draaiend.
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Berichten
16.429
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
HouseMD zei:
Ik krijg geen IP meer van chello. Heb nu 192.168.100.11 als IP constant wat ik ook doe. Ik zit niet achter een router, maar toch kan ik niet het normale IP adres meer krijgen. Herstarten van computer en zelfs de modem heeft ook niet geholpen. Alle lampjes branden gewoon normaal op de modem. En zelfs op de status pagina van de modem is alles normaal.

Nu heb ik even op de andere computer een draadloos netwerk opgepikt van iemand anders, die toevallig ook Chello had, maar daar werkt het wel op.

Enig idee wat het probleem kan zijn? Gister voordat ik ging slapen was het nog gewoon normaal draaiend.

wat je nog ff kan proberen is:
modem uitzetten (stroomkabel eruit) coax kabel uit je modem halen, dan stroom erop en dan coaxkabel erop draaien en wachten totdat i online komt (down en upstream). pc uitlaten totdat modem helemaal online is.
 
E

Engbur - UPC

HouseMD zei:
Ik krijg geen IP meer van chello. Heb nu 192.168.100.11 als IP constant wat ik ook doe.

Het 192.168.100.11 Ip adres krijg je van je router? Krijgt de router als je daar op inlogt wel een Ip adres van de modem? Krijg je zonder router een Ip adres van de modem?
 
S

sjello

Dat IP-adres krijg je van een modem alleen als het modem óf op standby staat óf offline is...
 

fibre

Forum Gebruiker
Berichten
519
Is inderdaad een Ip van je router als ik het zo zie.

als je een 192 ip krijgt van je modem omdat hij offline is wel 192 maar dit lijkt meer op een router ip.

ik heb het ook vaak gehad dat router geen goed ip krijgt en dan krijgt je pc geen verbinding.

Kijk inderdaad ff goed als je in je router inlogt of je blij stats wel een gewoon upc ip hebt.

62,212,213 ofzo
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Berichten
16.429
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
fibre zei:
Is inderdaad een Ip van je router als ik het zo zie.

als je een 192 ip krijgt van je modem omdat hij offline is wel 192 maar dit lijkt meer op een router ip.

ik heb het ook vaak gehad dat router geen goed ip krijgt en dan krijgt je pc geen verbinding.

Kijk inderdaad ff goed als je in je router inlogt of je blij stats wel een gewoon upc ip hebt.

62,212,213 ofzo

Damens, wel lezen he Geen router heeft i ::)
 
S

sjello

Dit lijkt eerlijk gezegd wel op een typisch modem-IP. De meeste routers geven (standaard) IP-adressen uit in de range 192.168.1.x

Welk modem heb je, en welke lampjes branden er op dat modem?
 
Topicstarter
Topicstarter
HouseMD

HouseMD

Forum Gebruiker
Berichten
278
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Lytse Pier zei:
Maar wel nog een andere pc en iets draadloos .....

Ik zie niet in wat dat uitmaakt. Ik heb je al gezegd dat ik de computer waarmee ik het probleem had direct op de modem had aangesloten. Ik heb wel een router staan, maar die is niet aangesloten nu. De andere computer kan met een USB stick met andere routers in de buurt verbinden. Toevallig had die persoon ook Chello.


De modem die ik heb is een Motorola 5100e.

Alle lampjes branden normaal groen, een daarvan knippert "Power"
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.228
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Kijk eens op: Kabelmodem: Motorola SURFboard SB5100

Jij hebt dus situatie H (power knippert, standby is uit en de rest brand).
Verklaring:
Modem heeft zich aangemeld op het netwerk, maar krijgt geen toegang (niet betaald,illegaal modem,configuratie fout)

Ik zou toch maar eens de helpdesk bellen.
 
Bovenaan