• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Noxs
  • Startdatum Startdatum
N

Noxs

Hallo kenners,

Sinds enige tijd heb ik een storing bij het tv kijken

Om de paar minuten gaat het beeld op zwart en het geluid uit.
Na 2 tot 3 seconde is het weer goed. Na een paar minuten gaat het weer op zwart en geluid weg.
Dit gaat dus constant door.

Iemand een idee wat er aan de hand zou zijn?


Zojuist de helpdesk gebeld, de HDMI kabel zou niet goed meer zijn.
Ze sturen een nieuwe kabel op.

Zou dit echt het probleem kunnen zijn?
Groet
 
4 Euro heb je een nieuwe, bij de Blokker in de buurt, wat is nou het probleem? En als goede technieker, heb je natuurlijk wel een voorraadje hdmi kabels liggen, voor het geval dat....
 
Zoek de dvb c zenders eens op en eventueel analoge zenders en dan kijken wat je tv dan doet, wel dus je mediabox incl hdmi kabel even afkoppelen.
m.a.w. kijken of je de ongecodeerde zenders wel kan ontvangen zodat je dan weet dat je tv goed is.
 
Dat afkoppelen van HDMI en box hoeft helemaal niet als de antenne ingang van de TV is aangesloten.
Je kan op de TV de juiste bron kiezen.
Maar het zou inderdaad wel eens de HDMI kabel kunnen betreffen.
 
Het is zeker geen probleem om er zelf een nieuwe kabel tussen te hangen, dit gaf ik ook aan tijdens het gesprek. Maar volgens de helpdesk was het beter om gewoon even te wachten op de kabel die ik toegestuurd krijg. Die voldoet zeker aan de eisen van Ziggo.

De storing was echt op alle kanalen incl. ongecodeerd. Er staat ook nog een tv op de slaapkamer die analoog is aangesloten en daarmee zijn geen problemen.
Samen met de helpdesk de instellingen doorgelopen en enkele testjes gedaan. Hieruit kwam dat het aan de HDMI kabel zou liggen.
 
Vanmiddag de kabel via de post ontvangen.
Direct ertussen gezet en probleem opgelost.

Prima geregeld dus, dit keer gewoon door een vriendelijke medewerker van de helpdesk
 
Oh ok, fijn voor je, heb het zelf nog nooit meegemaakt, een defecte hdmi kabel, dus weer wat geleerd. :)
 
Omdat je het zelf niet mee hebt gemaakt twijfel je eraan?
Alles wat gemaakt is kan stuk gaan, ook een HDMI kabeltje.
Een simpel kabeltje kan flink roet in het eten gooien!
Zijn vaak de eerste dingen waar je even naar kunt kijken.
 
Terug
Bovenaan