• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing TP Eredivisie Live HD / Veronica HD

  • Onderwerp starter Onderwerp starter suririder
  • Startdatum Startdatum
S

suririder

Sinds vandaag heb ik geen beeld meer op Eredivisie Live HD, Veronica HD, Nick Hits en Boomerang. Deze kanalen zitten op 1 en dezelfde transponder 380,000 / Qam 256. Hebben jullie ook hier last van.

Nee, ik weet/heb
- kabels gecheckt
- alle andere kanalen doen het
- de juiste aop

Op 02-5: vooralsnog probleem opgelost. Upc heeft de kanalen verplaatst van frequentie 380 naar 204 in Rotterdam
 
Welke gemeente zit/woon je? want de meeste die geen signaal meer hebben zitten gebuik temaken van frequenties van rotterdam(dtvmo nito frequenties), dit werkt dus niet voor de rest van NL kijk daar voor op https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml voor frequenties per stad(headend).
 
Devil-Strike.net zei:
Welke gemeente zit/woon je? want de meeste die geen signaal meer hebben zitten gebuik temaken van frequenties van rotterdam(dtvmo nito frequenties), dit werkt dus niet voor de rest van NL kijk daar voor op https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml voor frequenties per stad(headend).

Excuus voor het niet vermelden. Ik zit inderdaad in Rotterdam.
 
Ik had exact hetzelfde probleem in 8091. Alles werkte prima behalve Veronica HD en Eredivisie Live HD na de QAM64 naar QAM256 migratie.

Het probleem zat bij mij in de coaxkabel tussen WCD en mediabox. Deze vervangen door een beter exemplaar en beide zenders waren weer te bekijken.
 
Hitmanus zei:
Ik had exact hetzelfde probleem in 8091. Alles werkte prima behalve Veronica HD en Eredivisie Live HD na de QAM64 naar QAM256 migratie.

Het probleem zat bij mij in de coaxkabel tussen WCD en mediabox. Deze vervangen door een beter exemplaar en beide zenders waren weer te bekijken.

Heb ik reeds gedaan. Geen succes dit i.t.t. het bekende probleem van RTL4+5 HD. Die kan ik normaal ontvangen.

An sich geen probleem. Ik kan wel leven met de SD-kanalen, maar als tweaker wil ik gewoon de oplossing vinden.
 
Sinds gisteren ook een probleem op TP 858.750. Hierop zitten o.a. Animal Planet HD, BBC entertainment, ESPN HD.

Ze hebben altijd gewerkt. Prima gedaan en plots haperend beeld. Onbegrijpelijk.
 
suririder zei:
Ze hebben altijd gewerkt. Prima gedaan en plots haperend beeld. Onbegrijpelijk.
Is geen pijl op te trekken hoor... Heb het zelf "out of the blue" gehad op Nederland3HD en VeronicaHD voor ongeveer een week.
En net zo verassend als het begon ging het ook weer weg om (tot op heden) niet meer terug te komen.
 
@Surider,

Misschien eerst je profiel even invullen met de gegevens? ;)

Hoe zijn de resultaten van alle testen? (menu - 1789) dan de frequentie scan.
 
Blijft wel vreemd. Ik kan jaren storingsvrij kijken. Maar nu UPC wat aan de frequenties wijzigt zal ik opeens mijn vloer moeten opentrekken en nieuwe kabels aanleggen?
 
Terug
Bovenaan