Q
queenBee
Hallo allemaal,
Zo rond februari had ik problemen met het analoge signaal van de tv, er is toen een monteur geweest en het bleek aan mijn kabels in huis te liggen. Zie: https://ziggoforum.nl/posts/488642/
Echter volgens forumgebruikers hier vonden zij de upstream modemwaardes (Aris) nogal hoog. Volgens de monteur is dat geen probleem.
TV is nu goed, maar wij hebben eigenlijk altijd wel zo af en toe problemen gehad met het bellen (sterker nog, toen de UPC monteur -zie vorige topic- voor de deur stond hebben ze van UPC ons willen bellen om dit kenbaar te maken, maar die verbinding werd toen verbroken). Nu zijn er de laatste tijd storingen geweest bij UPC (die worden niet altijd gemeld op de website). Dan kan er niet gebeld worden en is het tvsignaal ook weg.
Problemen zijn: mensen proberen ons te bellen, telefoon gaat aan hun kant gewoon over, maar bij ons rinkelt de telefoon niet zeg maar. Vanmorgen nog wilde ik bellen en werd halverwege het gesprek de verbinding verbroken. Opnieuw de hoorn opgepakt, het nummer ingedrukt maar hij ging niet over. Naar boven gegaan, om de tweede telefoon uit te proberen, ik hoor dan ook een beltoon, vervolgens weer naar beneden, en de telefoon ging toen wel over maar er is dan een hoop gekraak en geruis.
De monteur vertelde mij dat je dan op de ledjes moet letten, maar vanmorgen kon ik dat niet goed zien ivm lichtval van de zon.
Nu kijk ik net richting modem, zie ik dat er weer twee ledjes knipperen, nrvijf 6 en zes 7 vanaf boven gezien. De bovenste vier 5 branden continu. Ik heb de hoorn opgepakt van de telefoon, en na enkele seconden ging nummer 5 uit en begon nr. 6 weer normaal constant te branden.
Beide telefoons zijn nog gewone ouderwetse met druktoetsen en geen dect. Ze hebben geen aparte voeding.
Waar kan dit aan liggen?
Alvast bedankt.
Zo rond februari had ik problemen met het analoge signaal van de tv, er is toen een monteur geweest en het bleek aan mijn kabels in huis te liggen. Zie: https://ziggoforum.nl/posts/488642/
Echter volgens forumgebruikers hier vonden zij de upstream modemwaardes (Aris) nogal hoog. Volgens de monteur is dat geen probleem.
TV is nu goed, maar wij hebben eigenlijk altijd wel zo af en toe problemen gehad met het bellen (sterker nog, toen de UPC monteur -zie vorige topic- voor de deur stond hebben ze van UPC ons willen bellen om dit kenbaar te maken, maar die verbinding werd toen verbroken). Nu zijn er de laatste tijd storingen geweest bij UPC (die worden niet altijd gemeld op de website). Dan kan er niet gebeld worden en is het tvsignaal ook weg.
Problemen zijn: mensen proberen ons te bellen, telefoon gaat aan hun kant gewoon over, maar bij ons rinkelt de telefoon niet zeg maar. Vanmorgen nog wilde ik bellen en werd halverwege het gesprek de verbinding verbroken. Opnieuw de hoorn opgepakt, het nummer ingedrukt maar hij ging niet over. Naar boven gegaan, om de tweede telefoon uit te proberen, ik hoor dan ook een beltoon, vervolgens weer naar beneden, en de telefoon ging toen wel over maar er is dan een hoop gekraak en geruis.
De monteur vertelde mij dat je dan op de ledjes moet letten, maar vanmorgen kon ik dat niet goed zien ivm lichtval van de zon.
Nu kijk ik net richting modem, zie ik dat er weer twee ledjes knipperen, nr
Beide telefoons zijn nog gewone ouderwetse met druktoetsen en geen dect. Ze hebben geen aparte voeding.
Waar kan dit aan liggen?
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt door een moderator:
