• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing telefoon 6717wh

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lock
  • Startdatum Startdatum
L

lock

Vanmiddag is de telefoon uitgevallen. Om 1600 rebooten van het modem helpt niet. De klassiek zoomtoon is vervangen door een merkwaardige kraak, waarna het stil blijft. Mediabox is oké, internet oké.
 
Het volgende staat in de beschrijving van het modem:

Als alle lichtjes op het modem knipperen en je kunt nog wel op internet, dan is er waarschijnlijk sprake van sluiting/overbelasting van een van de telefoonpoorten.
In de CM Status kun je dan de volgende foutmelding tegenkomen: Telephony-ERR-LC Over Currnet Protection

Telefonie - foutmelding - (Local Current) lokale stroomvoorziening - (Over Currnet Protection) overbelasting-beveiliging is ingetreden.
In de eventlog zie je dan achtereenvolgens de volgende foutmeldingen:

Voice Line Protection State Change, Line Number = 1, New State = Fault DETECTED


Het komt echter ook voor dat Fault Detected gerapporteerd wordt, alle leds behalve de tel. led knipperen, maar er geen ER-Lc melding zichtbaar is in de CM state.
In dat geval moet je de aansluiting op tel 1 loskoppelen. Reset het modem en wacht tot alles weer normaal is (als dat lukt...). Bel vervolgens van buitenaf ( buren of eigen mobiel) en kijk of de foutmelding opnieuw terug komt en alles weer knippert.
Gebeurt dat ? :'( Dan komt de fout niet uit je telefoons/kabels, maar is de Arris aan vernieuwing toe... >:(
 
Oorzaak bekend na heel veel testen/uitsluiten van oorzaken: Arris modem maakt zelf sluiting !!

Maandag gelukkig een nieuwe...

lock
 
Maandag een nieuwe gekregen. Wel telefoon, digi tv, maar geen internet. Router hard voorzien van mac adres modem ( staat op sticker), maar na reset nog niks. Rechtstreeks op modem ook geen succes, krijg geen ip adres.
Na drie keer bellen (één keer zelf verbinding verbroken), blijkt er een verkeerd mac adres van het modem bij upc bekend te zijn. Er was al een werkbon voor aangemaakt !!??... Na aanpassing was alles uiteindelijk oké, maar voor het huiswerk via internet van mijn dochter was het het helaas inmiddels te laat.....

Ik hoop dat ik de komende 10 jaar over dit soort dingen niet meer hoef terug te komen op het forum.
 
lock zei:
Router hard voorzien van mac adres modem ( staat op sticker), maar na reset nog niks.
Hopenlijk bedoel je niet dat je het mac-adres op de sticker van de modem in je router hebt gezet.
Dat geeft kans op problemen.

Router aansluiten op een (euro)docsis modems. Dus oa Motorola en Arris.
[list type=decimal]
[*]Zet je kabelmodem uit.
[*]De router WAN poort verbinden met de kabelmodem en de LAN poort met de computer.
Draadloos geeft soms problemen en daarom het liefst met een kabel en het liefst ook maar een computer aan (-gesloten)
[*]Naar router menu gaan. Type daarvoor in je internet browser het IP-adres van je router. (bv http://192.168.1.1 - zie de handleiding)
[*]Volg nu de setup stappen (setup wizard?)
Belangrijk hierbij:
- kiezen voor kabelmodem
- kiezen voor dynamisch ip adres krijgen
- Clonen van het macadres is niet nodig en word zelfs afgeraden.
[*]Als de router compleet is geconfigureerd en alles gesaved, zet je alles uit.
[*]Start je modem weer op en wacht tot hij online is. (± 30 seconden)
[*]Start je router op en wacht tot hij daarmee klaar is. (± 30 seconden)
[*]Start je computer weer op.
[*]De computer heeft nu internet via de router en je kunt de andere computer('s) (al dan niet draadloos) aan gaan sluiten.
[/list]

Tips:
  • Na het aansluiten van een ander apparaat achter de kabelmodem (router of computer) altijd de modem uitzetten en na ± 30 seconden weer aanzetten, anders krijg je geen verbinding.
  • Bij de meeste routers staat de complete handleiding ook op een meegeleverde cd. Als je die opent kun je makkelijk zoeken naar bv setup, port forwarding, draadloze verbinding, beveiliging etc.
 
Hoi Johnny. Ik weet dat het clonen niet nodig is. Maar ik heb wel degelijk het mac adres van de sticker ingevoerd. De helpdesk heeft zelf gechecked of dat het goede was, maar er stond aanvankelijk een verkeerd adres in hun database. Nu werkt het echter uitstekend.
 
Heb je een UPC modemswap gehad? Dan kan ik mij idd voorstellen dat de gegevens niet kloppen bij UPC als ze je alleen het modem toesturen en dat je zelf dit moet omwisselen.

Voor zover mij bekend wordt een modemswap begeleid door een monteur die belt om de juiste gegevens omgezet te krijgen. Vreemd dat dat nu niet bij je is gebeurd. Of zat er een service telefoonnummer bij dat je moet bellen voor het swappen?

Dit ter info, ik zie dat het inmiddels wel werkt.
 
Terug
Bovenaan