• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing Rtl 4,5, en 7.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6805
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 6805

Beste mensen deze week nu voor de derde keer problemen met ontvangst(dig televisie) van Rtl 4,5, en 7. Is dit een regio(6711 Ede) probleem of is het landelijk?. Helpdesk gebeld er is een probleem met het aanleveren van signaal van Rtl of is het een Upc probleem?. Graag reacties.
 
in postcode gebied 1441 is de ontvangst ook goed . heeft niet maken dat jullie gebied Gelderland wordt omgezet van zapp naar mediaboxl.
 
Stuur UPC een brief en vraag compensatie aan:

De vorige keer toen dit gebeurde heb ik deze brief per post naar UPC gestuurd en ik kreeg één maand gratis incl. Canal + als compensatie. Hier in Rotterdam 3014 heb ik hetzelfde probleem met die commerciële zenders en ik ga vanmiddag een nieuwe brief naar UPC sturen.

Betreft: Compensatie aanvragen i.v.m. storing op UPC Digital (Sagem Platform) die langer dan 48 uur duurt

Sinds 24 augustus 2005 heb ik last van een flitsend beeld op de volgende zenders die UPC Digital via het Sagem platform aan mij doorgeeft:

SBS 6
RTL 7
Net 5
Jetex/ Veronica
Nikelodeon/ Talpa
TMF

Om te ontdekken wat de reden voor deze storing zou kunnen zijn heb ik 2 keer telefonisch contact met de technische dienst van UPC Digital opgenomen. De technische dienst heeft beide keer geprobeerd te beweren dat deze storing niet aan UPC ligt maar aan de bovengenoemde zenders zelf. Als klant van UPC Digital nam ik geen tevredenheid met deze verklaring van de technische dienst van UPC Digital. Om verder te ontdekken of deze verklaring van de technische dienst op de waarheid is gebaseerd heb ik telefonisch contact met RTL Nederland en SBS Broadcasting (Nederland) opgenomen. Beide bedrijven beweren geen problemen met het doorgeven van het signaal aan UPC te ondervinden en verklaren dat het probleem aan het UPC Digital systeem moet liggen. Het is nu een hij zei/ zij zei toestand tussen UPC en beide zenders geworden en als klant ben ik de dupe hiervan. Het komt hierop neer - Of UPC Digital liegt of RTL Nederland/ SBS Broadcasting. Als klant beschouw ik het niet als mijn probleem wanneer UPC Digital problemen ondervindt met het doorgeven van mijn signaal. Elke maand betaal ik abonnementsgeld aan UPC Digital voor een dienst die UPC Digital optimaal aan mij dient te leveren. Op dit moment is dit echter niet het geval en als klant accepteer ik deze toestand niet.

Aangezien dat dit probleem nu langer dan 48 uur duurt ben ik genoodzaakt compensatie aan te vragen wegens het niet goed leveren van mijn UPC product, met name UPC Digital. Ik beschouw UPC Digital in schending van de volgende clausule te zijn die in mijn Aanvulende Algemene Voorwaarden staat:

Clausule VI, Diverse 1

“...Zoals bepaald in artikel IV.3 geldt dat indien na het verstrijken van een aaneengesloten periode van 48 uur de signaallevering niet is hersteld, de abonnee recht heeft op evenredige restitutie van het abonnementsgeld.”


Ik wacht op uw antwoord op de bovenstaande punten.

Hoogachtend,
 
Terug
Bovenaan