• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing op RTL4 & RTL5

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TerryMi
  • Startdatum Startdatum
T

TerryMi

Hi All,

Ik heb een probleem, en ik woon in Amsterdam postcode gebied 1063

RTL4 en RTL5 zijn soms niet te bekijken veel storing; heb al bij de buren gecontroleerd en die hebben geen problemen, heb tevens alles voorzien van een nieuwe kabel ik dacht misschien kan dit het zijn maar geen geluk tevens rond 20.00 - 21.00uur is alles weer bijna goed.

Het beeld was in het verleden zeer scherp en heb er niks tussen geen digi atenne of mediabox of andere randapperatuur tussen.

Ik hoop van andere mensen te horen
 
Heb je al een poging gedaan je wandcontact doos te vervangen?

Je hebt internet van UPC, zit er een UPC verdeler aan? (zoja haal die eens tijdelijk weg)
en kijk wat je beeld doet. (Heb erg je internet/bellen werken dan niet)
 
Ik heb geen internet bellen van UPC

alleen een t-spliter naar Internet UPC Fiber 25
 
Heel vreemd dat het 's avonds rond 20:00 en 21:00 uur weer beter wordt.
Dat sluit kapotte splitter, wcd etc eigenlijk voor een groot gedeelte uit.
Voor alle zekerheid kun je inderdaad de tv een keer rechtstreeks op de wcd aansluiten.
Is het dan beter dan zijn er twee mogelijkheden:
- signaal is erg zwak
Van de signaalsterkte kun je zelf een idee krijgen door in je modem ( http://192.168.100.1 ) naar de dowmstreamwaarden te kijken. Is die flink in de - dan kun je het beste UPC bellen.
- splitter is niet goed
Wissel de kabels van modem en tv eens om op de splitter. Als dat tenminste mogelijk is.
Een kapotte splitter moet je zelf op eigen kosten vervangen.

Overigens als je vermoed dat het toch je WCD is, dan moet je UPC bellen. Zelf vervangen, zoals Davy16 voorsteld, is officieel niet toegestaan.
Ligt het aan de wcd dan is vervangen gratis.
Als er een monteur komt en vaststeld dat het probleem toch aan jouw kabels, of splitter ligt, dan moet je voorrijkosten betalen
 
Ook ik heb tussen ca 17.30 uur en 20.00 uur storing op alle tv zenders. Splitter er reeds tussenuit gehaald, dit gaf geen verbetering. Vreemd dat rond 20.00 uur het beeld ineens weer spatzuiver is. UPC helpdesk gebeld en daar overheen nog een melding via de email gedaan. Helaas geen enkele reactie van UPC.....
Heeft iemand nog suggesties wat ik er aan kan doen?
 
hier het zelfde verhaal na de werkzaamheden 12/13 april s'nachts voorheen nooit last gehad
 
Wat voor kabel heb je liggen en hoe lang is die?

Verder, wat zie je op je televisie? Sneeuw of strepen?
 
RTL heeft vaak storing de laatste tijd analoog en digitaal.
Denk eerder dat dit met de aanvoer van rtl naar upc te maken heeft dan met goede contactdozen.
Paar weken terug lagen alle rtl zenders eruit en zinsdien alleen maar beeldstoringen en geluidsuitval.
analoog en digitaal.
Mischien iets waar upc is goed naar kan kijken.
 
mijn moeder woont in een Ziggo gebied en die belde gisteren, dat het beeld van rtl4 soms even weg valt of blokjes onstaan.

misschien probleem bij rtl?
 
Terug
Bovenaan