G
gijoy
Ik ben pasgeleden overgestapt naar een zakelijk internet abonnement, 60/6mbit en maak gebruik van de DVB-c tuner in mijn TV's om digitale tv te ontvangen (dus geen ci+ module).
Helaas stoort het bij de HD zenders (1-2-3) en een aantal SD kanalen, met name Discovery en meen National Geografic.
Bij de overstap naar zakelijk zou een upc monteur langskomen dus die heb ik daar naar laten kijken, die heeft het signaal doorgemeten. Eerst had die wat opmerkingen over het signaal (was wat hoog zei die) maar daarna vond die het toch wel goed. Hij heeft het UPC AOP (type: vierkant kastje met radio en tv uitgang) opnieuw aangesloten en daarna met zijn coax kabeltje rechtstreeks op mijn TV aangesloten, waarna het signaal nog steeds stoorde. De conclusie was dat het aan de ingebouwde tuner van mijn tv (Panasonic Viera TX-L42E6E) moest liggen of aan de 4G.
Voordat ik terugging naar de winkel wilde ik toch eerst even zelf testen en heb met een kant-en-klare coax kabel die ik volgens mij ooit eens bij een upc installatie pakket heb gehad hem rechtstreeks op het AOP gezet. Het signaal was gelijk goed. Deze kabel is ook van een beduidend stevigere kwaliteit dan die de monteur mee had trouwens. Zodra ik de WCP-3 ertussen zet gaat het fout.
Ik heb geprobeerd de WCP-3 ertussen uit te halen en de internet f-connectortje in de 3-weg splitter te doen bij de tv's. Ik heb namelijk alle coax kabels uitgerust met f-connectors. Het HD-signaal is dan beduidend beter, maar nog niet helemaal storingsvrij. Discovery is ook beduidend beter met af en toe wat artefacts, maar geen gekraak meer. Alleen geloof dat het problemen opleverde met mijn modem.
Het AOP lijkt me een soort splitter te zijn, waarop ook weer zo'n WCP-3 splitter zit. Is dat niet gewoon de reden van de problemen en heeft UPC daar niet gewoon wat anders voor? Sprak net iemand aan de telefoon vanwege de internetproblemen die inmiddels verholpen zijn en hij vond dat ik het beste een nieuwe WCP-3 splitter kon kopen ergens. Ik ben alleen bang dat dan het probleem niet verholpen is.
Helaas stoort het bij de HD zenders (1-2-3) en een aantal SD kanalen, met name Discovery en meen National Geografic.
Bij de overstap naar zakelijk zou een upc monteur langskomen dus die heb ik daar naar laten kijken, die heeft het signaal doorgemeten. Eerst had die wat opmerkingen over het signaal (was wat hoog zei die) maar daarna vond die het toch wel goed. Hij heeft het UPC AOP (type: vierkant kastje met radio en tv uitgang) opnieuw aangesloten en daarna met zijn coax kabeltje rechtstreeks op mijn TV aangesloten, waarna het signaal nog steeds stoorde. De conclusie was dat het aan de ingebouwde tuner van mijn tv (Panasonic Viera TX-L42E6E) moest liggen of aan de 4G.
Voordat ik terugging naar de winkel wilde ik toch eerst even zelf testen en heb met een kant-en-klare coax kabel die ik volgens mij ooit eens bij een upc installatie pakket heb gehad hem rechtstreeks op het AOP gezet. Het signaal was gelijk goed. Deze kabel is ook van een beduidend stevigere kwaliteit dan die de monteur mee had trouwens. Zodra ik de WCP-3 ertussen zet gaat het fout.
Ik heb geprobeerd de WCP-3 ertussen uit te halen en de internet f-connectortje in de 3-weg splitter te doen bij de tv's. Ik heb namelijk alle coax kabels uitgerust met f-connectors. Het HD-signaal is dan beduidend beter, maar nog niet helemaal storingsvrij. Discovery is ook beduidend beter met af en toe wat artefacts, maar geen gekraak meer. Alleen geloof dat het problemen opleverde met mijn modem.
Het AOP lijkt me een soort splitter te zijn, waarop ook weer zo'n WCP-3 splitter zit. Is dat niet gewoon de reden van de problemen en heeft UPC daar niet gewoon wat anders voor? Sprak net iemand aan de telefoon vanwege de internetproblemen die inmiddels verholpen zijn en hij vond dat ik het beste een nieuwe WCP-3 splitter kon kopen ergens. Ik ben alleen bang dat dan het probleem niet verholpen is.