• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing op 818.75 MHz

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ma1986
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

ma1986

Hoi allemaal. Ik woon in Maastricht, en heb sinds kort Ziggo thuis. Ik geniet van de aanbod, vooral de goede beeldkwaliteit. Zaterdag heb ik mijn abonnement uitgebreid met TV Royaal, met veel goede zenders. Helaas werkt niet alle zenders goed, ik heb blokken en strepen in beeld op zenders op 818.75 MHz (Animal Planet, BBC Entertainment, TV538 en Baby TV). Ik begrijp dat dit komt door 4G interferentie. Ik heb vandaag een slechte plastic stekker vervangen bij het AOP in het stroomkastje, zonder dat dit de probleem oplost. Dus ik dacht: het ligt aan het kabel of de wandcontactdoos in mijn woonkamer. Ik heb voor de grap even mijn hand gehouden voor de contactdoos - en ja - de storing ging weg. Ik heb nu een stevig meubel gezet voor het wandcontactdoos, en het helpt op alle kanalen m.u.v. Animal Planet (waar het nog steeds een beetje storing is).

Nu dat ik weet dat het aan de wandcontactdoos ligt, is mijn vraag aan jullie, moet de doos vervangen worden, of is er een andre oplossing op korte termijn (een folie of material of zoiets). Op lange termijn wordt het doos vervangen.

Alvast bedankt!
 
Als je de TV rechtstreeks kunt aansluiten met een kant-en-klare (kabelkeur keurmerk) kabel op de eerste aansluitdoos in je huis weet je zeker dat deze wel of niet goed is. Als je aansluiting (AOP) in de meterkast zit, met daarvandaan bijvoorbeeld een kabel naar de huiskamer met daar een aansluitdoos in de muur moet je de TV even testen door hem direct in de meterkast aan te sluiten. Is het signaal op het AOP dus ook slecht is en zoals je beschreef, dan zou je kunnen kijken of er iets los zit in het AOP, maar als dat niet zo snel lukt kun je het beste Ziggo bellen want als er een probleem is met het binnenkomende signaal of het AOP kan een monteur dat gratis voor je oplossen. Is het signaal op het AOP goed, maar op de aansluitdoos in de woonkamer niet goed (als dat niet dezelfde is), dan moet je het zelf (laten) oplossen. Wat jij beschrijft lijkt er of er iets los zit in die doos dus je zou kunnen kijken of de coax kabel wel goed vast zit onder de schoefjes in de aansluitdoos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan