• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing of tv defect

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

demi

Hallo

Ik maak al ruim 2 jaar zeer tevreden gebruik van CI+ op mijn Sony KDL 40EX500.

Nu heb ik alleen sinds 1 week last van blokjes en of vertraagd beeld of zelfs geen beeld ( tv lijkt dan vast te lopen omdat deze nergens meer op reageert ) , dit gebeurd alleen bij ned 3 , rtl4 , rtl7 , discovery channel ,

Heb als coax kabel een Hirschmann weet zo niet uit mijn hoofd of deze kabelkeur heeft, weet wel dat een goede kwaliteits kabel is .

Er zijn geen veranderingen gedaan aan tv of coax aansluiting ( kabel ligt achter een kast dus deze zit hetzelfde als de afgelopen 2 jaar )

Heb zelf de CI+ module al eens verwijderd en schoon gemaakt , tv is voorzien van de laatste Firmware .

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
 
Blokken in beeld heeft te maken met de signaalsterkte/kwaliteit en in bijna alle gevallen niet met het toestel of de CI+ module.

Wat is de signaalsterkte/kwaliteit van de blokkerige kanalen?

73's
 
Blokken in beeld heeft te maken met de signaalsterkte/kwaliteit en in bijna alle gevallen niet met het toestel of de CI+ module.

Wat is de signaalsterkte/kwaliteit van de blokkerige kanalen?

73's

Het heeft zich vandaag nog niet voor gedaan , mocht het naar voren komen zal ik dat eens in de gaten houden en hier posten .
 
Blokken in beeld heeft te maken met de signaalsterkte/kwaliteit en in bijna alle gevallen niet met het toestel of de CI+ module.

Wat is de signaalsterkte/kwaliteit van de blokkerige kanalen?

73's

Zojuist weer een zeer slecht beeld gehad ,

Frequentie 356.008 MHz
Signaalniveau 20

Wat ik vreemd vind is dat het alleen bij bepaalde zenders is , naar mijn idee zegt dat dan gelijk dat het niet aan mijn kabel kan liggen ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Signaalsterkte zegt niet zoveel. Wel de kwaliteit.
En heb je de TV al eens opnieuw ingesteld (zenders opnieuw zoeken) ?
 
Signaalsterkte zegt niet zoveel. Wel de kwaliteit.
En heb je de TV al eens opnieuw ingesteld (zenders opnieuw zoeken) ?

Nee dat had ik tot gisteren nog niet gedaan .

Ik kwam ergens op google tegen dat het eruit halen en terug stoppen van de CI+ terwijl de tv aan staat ook kan helpen .

Dit heb ik dus gister avond laat nog gedaan en heb voorlopig nog geen slecht beeld gehad , iemand een idee waarom dit een oplossing zou kunnen zijn ?
 
Nee dat had ik tot gisteren nog niet gedaan .

Ik kwam ergens op google tegen dat het eruit halen en terug stoppen van de CI+ terwijl de tv aan staat ook kan helpen .

Dit heb ik dus gister avond laat nog gedaan en heb voorlopig nog geen slecht beeld gehad , iemand een idee waarom dit een oplossing zou kunnen zijn ?


Edit , nu net alweer de eerste blokken in beeld gezien , resetten
van CI+ heeft dus ook niet geholpen .
 
Zojuist weer een zeer slecht beeld gehad ,

Frequentie 356.008 MHz
Signaalniveau 20

Wat ik vreemd vind is dat het alleen bij bepaalde zenders is , naar mijn idee zegt dat dan gelijk dat het niet aan mijn kabel kan liggen ??

Het signaalniveau van 20 is wel heel erg laag.

Advies: zorg dat je coax binnenhuis installatie op orde komt!!!

Signaalsterkte zegt niet zoveel. Wel de kwaliteit.

Is de signaalkwaliteit is afhankelijk van de signaalsterkte???

73's
 
Is de signaalkwaliteit is afhankelijk van de signaalsterkte???
Nee, in principe niet. Zolang de signaalsterkte binnen het bereik van je tuner ligt, maakt het niet uit. De tuner zal hem versterken of verzwakken tot het gewenste niveau. Alleen als het signaal te sterk of te zwak is zodat het buiten bereik van de tuner komt, zal er vervorming optreden en daarmee ook kwaliteitverlies.

In de praktijk komt dat er b.v. op neer dat mijn Sony tv een prima beeld geeft met signaalsterktes 10 tm 100 (ber=0). Daarbuiten heeft hij er moeite mee. Verder is met geen zinnig woord te zeggen hoe sterk 10 of 20 is, dat is per merk/type verschillend.
 
Het signaalniveau van 20 is wel heel erg laag.

Advies: zorg dat je coax binnenhuis installatie op orde komt!!!

Maar misschien denk ik te makelijk , coax is een kabel van Hirschmann en komt achter een kast de muur uit .
De kabel is dus op geen enkele manier bij te komen en is dus ook niets aan veranderd zoals bv tegenaan gestoten , beschadigd geraakt o.i.d .

Het lijkt mij dus sterk dat die kabel ineens uit het niets voor een storing kan zorgen ??

Nog iets anders , ik kreeg gisteravond een mail van Ziggo dat ze in de nacht van 26 Okt reparatie werkzaamheden gaan doen . Zou dat iets met mijn klachten te maken kunnen hebben ? ( buren hebben geen digitale tv )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan