Iduls
Forum Gebruiker
- Berichten
- 94
Ik weet niet of het heel Amsterdam is. Wel dat het alleen maar Amsterdam betreft. Er is hier een URB (of URP, als ik de goede man goed verstond
) verkeerd geconfigureerd wat betreft IP adressen. Oorzaak is waarschijnlijk het omzetten van een groot aantal modems geweest afgelopen week waarbij een fout is gemaakt. De ARp tabellen waren niet geherconfigureerd ofzo?! Deze term kan ongelooflijke stront zijn, maar het was iets in die sfeer

Probleem is al bekend sinds zaterdag bij de technische dienst. Dat is logisch als je je medewerkers vrijdag de hele dag laat beweren dat het probleem buiten het Chello netwerk ligt. Probleem is echter nog steeds niet opgelost!
Oorzaak: technische dienst heeft haar prioriteit elders liggen! Zondag is namelijk de complete verbinding in enkele regio's uitgevallen. Deze mensen hebben namelijk recht op financiële vergoeding als de storing lang duurt. Wij Amsterdammers hebben dus het nakijken, omdat wel wel verbinding hebben. Emailtje/webbrowsen is hier ook geen probleem, het is het downloaden en/of gamen.
Bekijk de symptomen in de attachments. de jpg laat mijn bandbreedte zien welke normaalgesproken een ononderbroken rooie band geeft.
easynews2.txt is een traceroute genomen tussen de rode pieken door. (hops #1 t/m #7 >700 ms

Zoals je ziet, gaat ook mijn verkeer via een 10.0.xx.xx poort. Aan dit gegeven kon de helpdeskmedewerker bovenstaande oorzaak afleiden. Mijn ip adres is niet zichtbaar, ik heb deze niet weggehaald. Hiervoor in de plaats staat simpelweg dat irritante 10.0.xx.xx IP.
Iemand die in Amsterdam dit ook heeft, of ben ik weer eens voorgelogen?

Anders hoop ik mensen een telefoontje naar de desk bespaard te hebben. Er *wordt* aan gewerkt! AHUMMM



Probleem is al bekend sinds zaterdag bij de technische dienst. Dat is logisch als je je medewerkers vrijdag de hele dag laat beweren dat het probleem buiten het Chello netwerk ligt. Probleem is echter nog steeds niet opgelost!
Oorzaak: technische dienst heeft haar prioriteit elders liggen! Zondag is namelijk de complete verbinding in enkele regio's uitgevallen. Deze mensen hebben namelijk recht op financiële vergoeding als de storing lang duurt. Wij Amsterdammers hebben dus het nakijken, omdat wel wel verbinding hebben. Emailtje/webbrowsen is hier ook geen probleem, het is het downloaden en/of gamen.
Bekijk de symptomen in de attachments. de jpg laat mijn bandbreedte zien welke normaalgesproken een ononderbroken rooie band geeft.
easynews2.txt is een traceroute genomen tussen de rode pieken door. (hops #1 t/m #7 >700 ms


Zoals je ziet, gaat ook mijn verkeer via een 10.0.xx.xx poort. Aan dit gegeven kon de helpdeskmedewerker bovenstaande oorzaak afleiden. Mijn ip adres is niet zichtbaar, ik heb deze niet weggehaald. Hiervoor in de plaats staat simpelweg dat irritante 10.0.xx.xx IP.
Iemand die in Amsterdam dit ook heeft, of ben ik weer eens voorgelogen?


Anders hoop ik mensen een telefoontje naar de desk bespaard te hebben. Er *wordt* aan gewerkt! AHUMMM