• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

storing ned 1,2 en 3

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jokai
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jokai

Goedendag,

Ik ben woonachtig in Baarn en heb al weken af en aan last van storingen in het digitale signaal op ned. 1,2 en 3.

het is schokkerig en veel blokjes en dat is het gunstigste geval. Het gebeurt ook vaak dat er helemaal geen signaal is en het analoge signaal ik nu ook niet om over naar huis te schrijven.

Wie heeft hier nog meer last van of weet hier een oplossing voor?

Job
 
Het gebeurt ook vaak dat er helemaal geen signaal is en het analoge signaal ik nu ook niet om over naar huis te schrijven.

Als je analoge signaal ook slecht is heb je in elk geval een goede referentie om het uit te kunnen zoeken.

- Eerst even bij de buren checken of het daar ook net zo slecht is.
- Zoek dan het analoge kanaal op waar de meeste 'sneeuw' op zit.
- Sluit nu je TV rechtstreeks aan met een zo'n kort mogelijke kabel direct op de zogenaamde "AOP" (abonnee overname punt), soms zit dat in de meterkast, soms in de huiskamer. De "groene kabel" komt daar je huis binnen. Zorg er dus voor dat er geen splitters, internet-aansluitsplitters, videorecorders, digitale ontvangers en zo meer in de kabel tussen AOP en je TV zitten en sluit je TV met een nieuwe/goede/onverdachte zo kort mogelijke kabel aan op het AOP.
- Is het signaal nu wel goed, dan zit er een probleem in je huisinstallatie (splitters/kabels). Dat moet je dan zelf oplossen. Sluit stap voor stap alles weer aan, en probeer dan te bepalen waar het mis gaat.
- Is het signaal direct op het AOP slecht dan is het aangeboden signaal niet goed. In dat geval moet je Ziggo helpdesk bellen en dit uitleggen. Ze zullen dan een monteur sturen.
 
THXS Cees, dat zal ik proberen. Het probleem zit overigens alleen bij Ned 1,2 en 3. Niet bij de andere zenders...kan dit dan nog steeds aan de bekabeling liggen?

Wat ik vergeten was te vermelden is dat ik ook een trage internetverbinding heb. Het lijkt alsof het signaal eerst door een barriere heen moet. Ik heb er minder last van via een ftp server.

Kan dit ermee te maken hebben?

grtn,

Job
 
THXS Cees, dat zal ik proberen. Het probleem zit overigens alleen bij Ned 1,2 en 3. Niet bij de andere zenders...kan dit dan nog steeds aan de bekabeling liggen?

Wat ik vergeten was te vermelden is dat ik ook een trage internetverbinding heb. Het lijkt alsof het signaal eerst door een barriere heen moet. Ik heb er minder last van via een ftp server.

Kan dit ermee te maken hebben?

grtn,

Job
Als je hele kabelsignaal slecht is, kan het internet ook slecht zijn. In dat geval kun je dat ook opnoemen bij de helpdesk mocht je gaan bellen, die kunnen de kwaliteit van je modemsignaal ook bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan