• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

storing na wijzigen zenders en frequentie ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelaansyl

Forum Gebruiker
Berichten
32
Sinds gisteren hebben veel zenders blokjes en kunnen we veel zenders zelfs helemaal niet meer ontvangen.
Voor de omzetting op 27 febr. werkte alles prima op onze 2e tv, maar sinds het opnieuw instellen zijn er bij zo'n 20 zenders problemen.
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
 
Sinds gisteren hebben veel zenders blokjes en kunnen we veel zenders zelfs helemaal niet meer ontvangen.
Voor de omzetting op 27 febr. werkte alles prima op onze 2e tv, maar sinds het opnieuw instellen zijn er bij zo'n 20 zenders problemen.
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Een vraagje heb je alles wat van kabel keur voorzien is dus de kabel, koppelingen eventueel splitter? En hoe oud is de kabel?

Vanwege de wijzigingen kan het zo zijn dat als je verouderde kabel gebruikt of vooral bij het gebruik goedkope kabel het signaal verstoord kan worden door oa het 4G, C2000 en het signaal van Digitenne.
 
Voor 27feb werkte alles prima, zonder een storing. Ziggo heeft toegegeven dat het huidige signaal 15% minder is dan voorheen.
Het is dan toch wel een beetje de omgekeerde wereld dat de klant nieuwe kabeld ect. moet aanschaffen omdat zij iets aanpassen, en dan niet beter maar slechter dan voorheen?
Wij wonen hier pas 3 jaar, en de kabels voldeden...............
Wat als alles wordt aangepast (kabels trekken is best een klus) en ziggo besluit weer e.e.a. te wijzigen?
 
Voor 27feb werkte alles prima, zonder een storing. Ziggo heeft toegegeven dat het huidige signaal 15% minder is dan voorheen.
Het is dan toch wel een beetje de omgekeerde wereld dat de klant nieuwe kabeld ect. moet aanschaffen omdat zij iets aanpassen, en dan niet beter maar slechter dan voorheen?
Wij wonen hier pas 3 jaar, en de kabels voldeden...............
Wat als alles wordt aangepast (kabels trekken is best een klus) en ziggo besluit weer e.e.a. te wijzigen?
Waar staat dat "het signaal 15% minder is dan voorheen"? Tot nog toe heb ik het van verschillende mensen gehoord, maar nog nergens van Ziggo op papier of op hun site gezien. Heb je een linkje voor mij?
 
Voor 27feb werkte alles prima, zonder een storing. Ziggo heeft toegegeven dat het huidige signaal 15% minder is dan voorheen.
Het is dan toch wel een beetje de omgekeerde wereld dat de klant nieuwe kabeld ect. moet aanschaffen omdat zij iets aanpassen, en dan niet beter maar slechter dan voorheen?
Wij wonen hier pas 3 jaar, en de kabels voldeden...............
Wat als alles wordt aangepast (kabels trekken is best een klus) en ziggo besluit weer e.e.a. te wijzigen?
Nonsens, Ziggo heeft nergens gezegd dat het signaal 15% minder is dan voorheen,dat is ook pertinent niet waar !
 
Bij ons is de omzetting nig niet gedaan, maar sinds het weekend is de signaalsterkte ineens een stuk minder. Dat uit zich in regelmatig wegvallen van het beeld beneden en geen signaal meer op de slaapkamer.
 
Nonsens, Ziggo heeft nergens gezegd dat het signaal 15% minder is dan voorheen,dat is ook pertinent niet waar !

Dit heeft iemand van de klantenservice telefonisch medegedeeld toen ik belde.....
Dit is volgens deze medewerker de rede van de klachten met de blokjes en het niet kunnen ontvangen van de diverse zenders.
 
Dit heeft iemand van de klantenservice telefonisch medegedeeld toen ik belde.....
Dit is volgens deze medewerker de rede van de klachten met de blokjes en het niet kunnen ontvangen van de diverse zenders.

Puur nonsense. Je hebt een medewerker gesproken welke onzin heeft uit lopen kramen. De hele wijziging heeft niets, maar dan ook niets met de signaalsterkte van doen.
Wel zijn er zenders van transponder verhuist en zijn nu (vrijwel) alle transponders naar QAM256 over (wat wel storingsgevoeliger is). Maar nogmaals: De signaalsterkte is niet veranderd.
 
Storing

Sinds de omzetting van kanalen op 2 maart,zijn er een paar kanalen waar zeer veel storing op is en soms helemaal weg vallen.
Kabels zijn prima in orde,voor 2 maart nooit geen last gehad.
postcode 2241.
ziggo bellen heeft weinig zin
dan ligt het altijd aan de slechte aansluiting of de kabels zijn opeens
niet goed meer.
wie het weet mag het zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan