Storing na werkzaamheden op RTL7, Veronica en NET5.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

ACoster

Na de werkzaamheden van afgelopen week, heb ik plotseling storing op de netten RTL7, Veronica en NET5. De drie netten delen 1 frequentie, dus dat is dan niet zo gek.
Wat ik wel vervelend vind is, dat ik al meer dan 3 jaar prima ontvangst heb, via een CI+-module en dat Ziggo nu aanpassingen ter verbetering doet en ik 3 kanalen niet meer kan kijken. Overigens doen ze het boven bij de TV prima, ook via een CI+module.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met deze zenders nadat Ziggo deze week wat aanpassingen heeft gedaan?
 
Ja, hier ook. Zowel op een oudere philips TV als een bijna nieuwe humax ontvanger. SBS heeft het ook. Het niet HD kanaal doet het overigens wel!

MAandag 's even ziggo bellen voor een goed potje schelden en een eis om een schade vergoeding. Als ik die humax niet in een opwelling had gekocht vorig jaar was ik allang overgestapt op xs4al voor TV. Ben de schofterige behandeling van Ziggo zo vreselijk beuh!
 
Na de werkzaamheden van afgelopen week, heb ik plotseling storing op de netten RTL7, Veronica en NET5. De drie netten delen 1 frequentie, dus dat is dan niet zo gek.
Wat ik wel vervelend vind is, dat ik al meer dan 3 jaar prima ontvangst heb, via een CI+-module en dat Ziggo nu aanpassingen ter verbetering doet en ik 3 kanalen niet meer kan kijken. Overigens doen ze het boven bij de TV prima, ook via een CI+module.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met deze zenders nadat Ziggo deze week wat aanpassingen heeft gedaan?

Hier ook (behalve dan dat ik geen tweede TV heb, die het wel doet).

Ik word hier zo pislink van. Ik ga niet eens met die mongolen bellen, dat draait toch op niks uit. Zit niks anders op dan de zenders maar op digitale kwaliteit te kijken (900 nummer) of Ziggo eruit te flikkeren. En ja, ik heb alle stappen om probleem te "fixen" al doorlopen. Storing blijft terugkomen.
Zover ik begrepen heb is dit probleem veroorzaakt door het schuiven van de zender frequenties om meer ruimte op het netwerk te krijgen, zodat internetters meer bandbreedte krijgen. Die betalen dus geen cent meer voor meer bandbreedte (wat je toch nooit gebruikt) terwijl jarenlange trouwe klanten de dupe worden.
Ik heb de enquete dit ik kreeg na het beruchte onderhoud gelijk gedaan, en Ziggo compleet afgebrand. Niet dat ze er naar kijken, maar het geeft weer een beetje voldoening...
 
Na de werkzaamheden van afgelopen week, heb ik plotseling storing op de netten RTL7, Veronica en NET5. De drie netten delen 1 frequentie, dus dat is dan niet zo gek.
Wat ik wel vervelend vind is, dat ik al meer dan 3 jaar prima ontvangst heb, via een CI+-module en dat Ziggo nu aanpassingen ter verbetering doet en ik 3 kanalen niet meer kan kijken. Overigens doen ze het boven bij de TV prima, ook via een CI+module.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met deze zenders nadat Ziggo deze week wat aanpassingen heeft gedaan?

Deze zenders zitten nu op een hogere frequentie 823.00MHz, deze frequentie is gevoeliger van signalen van buitenaf, ligt waarschijnlijk aan je bekabeling thuis.
 
Deze zenders zitten nu op een hogere frequentie 823.00MHz, deze frequentie is gevoeliger van signalen van buitenaf, ligt waarschijnlijk aan je bekabeling thuis.

Tja....ongetwijfeld zal het probleem bij mij liggen, dat zal Ziggo ook zeggen. Feit is dat Ziggo iets aan past en ik niet meer de kwaliteit heb die ik al jaren heb. Ik kan niet eens fatsoenlijk tv kijken.
Het is jammer dat er te weinig goede alternatieven zijn, gezien ik de service van Ziggo de laatste maanden vind afnemen.
 
In Beverwijk zit Transport Stream 32 met de genoemde kanalen op de 586 MHz. Wat opvalt is dat bitrate van Net5 HD en Veronica HD verlaagd is naar 9.2 Mbps bij Ziggo West. Dat was 12 Mbps net zoals bij Caiway. Ziggo is dus de bitrates van deze kanalen aan het verlagen wat niet het geval bij Caiway en UPC.
 
Dank voor meer input.
Met andere woorden, Ziggo is hier de foute partij. Kennelijk staat er in de kleine lettertjes dat ze alles maar mogen doen, ongeacht wat het resultaat is voor de te leveren service.
Ik heb een uitgebreid pakketje, maar die gaat er nu per direct af. De berg aan zenders waar je niet naar kijkt op 1 of 2 na is het niet meer waard.
 
Tja....ongetwijfeld zal het probleem bij mij liggen, dat zal Ziggo ook zeggen. Feit is dat Ziggo iets aan past en ik niet meer de kwaliteit heb die ik al jaren heb. Ik kan niet eens fatsoenlijk tv kijken.

Je zou ook de schuld kunnen geven aan Tele2, Vodafone, KPN en zo. Want die hebben zenders in de lucht staan in de 800MHz band en KPN/Digitenne in lagere banden die deze storing veroorzaken.

Het feit dat bij sommige mensen de huis installatie 'lek' is waardoor er signalen van buiten in de kabel komen kun je Ziggo natuurlijk aanrekenen. Of dat terecht is moet je voor jezelf maar uitmaken....

Zo lang er geen inbrekers rond je huis lopen zul je ook nooit merken dat je de buitendeuren nooit afsluit. Maar als er wel ingebroken wordt omdat er op een gegeven moment inbrekers in je wijk verschijnen en dit dan de schuld is van de woningverhuurder die wel goede sloten geleverd heeft.....
 
Het is natuurlijk al langer bekent, dat de oudere, minder goed afgeschermde kabels, tot problemen kunnen leiden.
Ik zelf heb enige tijd geleden, de oude coax kabel vervangen voor de Hirschmann KOKA.
Ik heb dan ook geen last van storingen.
Wel vind ik niet goed, dat de overschakeling, naar Qam 256 , zou leiden, tot een lagere bitrate?
Als dat zo is, komt het de beeldkwaliteit, niet ten goede.
vr.gr JanvdB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan