• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

storing met opnemen ned.1 en sbs6 met de humax 5200c

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Koopm327
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Koopm327

wij hebben problemen met de Humax 5200c met opnemen op de zenders ned. 1 en SBS 6 er wordt wel opgenomen maar met een storing
heb een HD tv kabel aansluiting gekocht maar ook dit heeft het probleem niet verholpen
weet iemand wat er fout is of gaat
 
Je moet kijken of dit receiver 2 is want je kijkt dan tv op receiver 1 en neemt op de 2e receiver op waarschijnlijk. Zijn het blokjes?

Groetjes Frank
 
het zijn strepen over het hele scherm als wij dan weer over schakelen naar tv kijken geeft deze op ned. 1 en sbs 6 ook storingen rommelen wij dan aan de antenne kabel gaat het weer over, hebben inmiddels al een nieuwe aansluit kabel naar de antenne aansluiting gekocht maar help ook niet echt
 
Je moet toch even kijken of dit receiver 2 is. En is de antenne van de tv doorgelust vanaf de Humax naar de TV. Er ontstaat snel een potentiaal verschil in de afscherming of inwendig bij de Humax. Ikzelf had dit ook en me een bult gezocht. Je moet dan ook even kijken naar de BER van beide receivers, die moet 0 zijn.
Mijn zoon had dit ook en heeft een stukje stijf vd draad kaal gemaakt en tussen de 2 receivers gesoldeerd.
Ik zal even vertellen hoe ik dat opgelost heb. Beide Humaxen die ik heb deden deze storing op die antenneaansluiting. Ik heb ook gekeken hoever de metalen plug in de WCD stak. Deze was eigenlijk een beetje te kort. Bij mij is door mij de afdekplaat van de WCD passender op de WCD gemaakt. De WCD beetje naar voren gehaald en toen de afdekplaat er weer op.

Groetjes Frank
 
zodra wij opnemen hebben wij storing op de zenders ned 01 en sbs 6 wij nemen op met 5200 op 2 als wij aan de antenne rommelen hebben wij weer beeld ???
 
Schroef je wcd eens open, misschien zit daar wat los .





wcd=wandcontactdoos :lol:
 
Had precies 't zelfde probleem, uiteindelijk de 5200c opgestuurd. Men heeft tuner 1 vervangen en nu geen problemen meer. Antenne connector lijkt nu ook steviger in de Humax te blijven zitten.
 
Strepen vind ik wel vreemd omdat dit alleen bij analoog voorkomt.
Bij digitale TV kan je alleen blokjes storing hebben.
Je hebt de decoder toch niet aangesloten op Scart maar op HDMI.

Connectors moeten bij digitale TV van volledig staal zijn.
Er kan een slechte verbinding met de connector zijn schroef los of draad breuk.
Is dit niet het geval dan connector behuizing van de Humax nazien zoals TS beschrijft of de Humax opsturen voor reparatie als je nog garantie hebt.

Probeer eerst eens hoe de Humax het doet op de AOP aansluiting (aansluiting waar de groen kabel het huis binnen komt, dus rechtstreeks).

Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan