Storing in de wijk?

  • Onderwerp starter White Rabbit
  • Startdatum
Topicstarter
Topicstarter
W

White Rabbit

En dit is wat een moderator aanvulde op de OPLOSSING:

moderator edit :

Los van het broodje-aap gehalte (7 miljoen mensen op 1 frequentie?) is wat hier beschreven staat heel erg wijk/regio afhankelijk.
De frequentie wordt zelf door het modem gezocht en hoor je niet aan te passen. Het upstream ID kun je wel aanpassen, maar dan moet je wel weten welke in jouw regio het minst gebruikt wordt!
In de ene wijk kan ID 1 helemaal vol zitten, en in de andere wijk ID 2. Je modem zal er zelf eentje uit kiezen.
Hoe je kunt zien welk kanaal nog "vrij" is zie je met de docsis diagnostics tool

[edit]ont-sticky[/edit]

Een roekie speculeert verder............
Volgens mij is dat precies wat er met mijn modem gebeurt; hij zoekt. Ik vermoed dat er wel meer dan 1 frequentie "werkt" per modem, maar dat de frequenties niet landelijk zijn, maar regionaal.
Het lijkt mij te verdedigen dat als je een slechte SNR hebt, je modem veel moeite heeft met het vinden van een frequentie die werkt, waardoor het 40-120 minuten duurt voor jeweer in de lucht bent.

Ik ga nu verder met docsis diagnostics. Misschien is er wel iemand hier die de boel verknalt. Had er al naar gekeken, maar ben bang om het laatste linkje dat nog werkt om zeep te helpen door mijn onkunde.....
 
I

inzane19

hehe white rabbit luister.
ik zal het even kopieeren vanuit mijn verhaal.

4: Klik nu op diagnostics en wacht RUSTIG af wat er hier gebeurd.
5: Op een gegeven MOMENT zie je een wit error scherm ( The page cannot be displayed ) druk dan 10 seconden later weer op diagnostics.

als ik naar jou foto`s kijk dan zie ik dat jij die foto GELIJK neemt als je op diagnostics drukt. dat zie ik aan die onderste tekst daar staat

Provisioned Address: No
Provisioned Time: No
Provisioned Configuration: No
Registered: No
BPI: Disabled

terwijl als je even wacht... jij dit ziet :

Provisioned Address: Yes
Provisioned Time: Yes
Provisioned Configuration: Yes
Registered: Yes
BPI: Disabled

op het moment dat alles yes ( behalfe bpi )staat en er achter Status Code: staat Operational
dan pas kan je zien wat je frequentie is geworden
dus volgens mij ga jij even te snel met concluderen dat je frequentie niet op de juiste mhz staat
 
Topicstarter
Topicstarter
W

White Rabbit

Inzane,
ik dag da'k wel rustig was, en heb gewacht.
Om te beginnen sprong de modem gelijk van 130750000 Mhz naar mijn oude 634500000 Mhz en ID=2.

Nog een keer 130750000 ingevuld en ook de ID verandert in 3. Toen bleef hij staan op 514.5000 oid en dat was een vaste verbinding met mooie diagnostics.

Daarna nog eens reboot gedaan en toen begon het feest.
De frequenties vlogen me om de oren, dus die ben ik maar gaan opschrijven:
782, 775, 760, 753, 745, 731, 724, 717, 710, 703, 696, 685, 678, etc etc, zelfs voorbij 634 mijn huidige instelling.

Wit scherm heb ik nooit gezien egnie.

Na 38 minuten (hij bleef frequenties zoeken met ID=0) kwam ie op z'n oude stekkie.
Als de monteur is geweest waar ik al sinds 12.00 op wacht doe ik het nog eens.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

White Rabbit

inzane19 zei:
ik w8 de reacty van de monteur wel van je af
:'( :'( :'(
Die is niet op komen dagen!!! >:( >:( >:(
Dit kost me mijn 4e vrije middag. Stelletje :-X
Denk je alles voor te zijn door jou ook de afspraken en info door te laten malen, maar dan maken ze er nog een zootje van. En krijg ik nou ook geld voor nodeloos w88?
 
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.221
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Als er een afspraak is voor een monteur en die komt niet opdagen, dan heb jij recht op een vergoeding van € 25,--.
Wel zelf er achter aan gaan, want ik geloof eerlijk gezegd niet dat UPC / chello zoiets uit zich zelf zullen betalen
 
Topicstarter
Topicstarter
W

White Rabbit

Johnny54 zei:
Als er een afspraak is voor een monteur en die komt niet opdagen, dan heb jij recht op een vergoeding van € 25,--.
Wel zelf er achter aan gaan, want ik geloof eerlijk gezegd niet dat  UPC / chello zoiets uit zich zelf zullen betalen

Ik krijg inderdaad € 25 terug. Je moet bellen (00:02:39 geduurd) met de afdeling rekeningen etc van 0900.1580. Wordt verrekend op de volgende factuur.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

White Rabbit

N.a.v. de verhalen op dit forum over slechte TV ontvangst en het aanpassen van Thomson modem frequenties ben ik op het volgende idee gekomen:

1 kijk welke tv zender in de buurt van je modem zender zit
(bij mij 634.750 mhz en dat is de NDR). De kwaliteit van die zender is prut, dus dat kan wat met de SNR en RSS fluctuaties te  maken hebben.

2 kijk of er een tweede frequentie is die de modem accepteert, door hem zelf te laten zoeken.
Ik had al eerder gezien bij mijn pogingen om frequentie 130.750 ( zie het weggegooide topic oplossing in trashcan  :P ) in te voeren dat mijn modem bij een 500 adres bleef hangen. Daaruit heb ik durven concluderen dat je modem op meer dan 1 frequentie kan werken, zolang hij die zelf vindt.

Ik draai nu op 514.750 mhz, dat is bij ons in de buurt van Veronica. Dat is goed te ontvangen en de waarden zijn ook heel netjes:
  Status Code:  Operational 
  Software Version:  ST33.07.00 
  Software Model:   A801 
  Bootloader:  2.1.4c 

   Cable Signal Details 
  Forward Path:  Return Path: 
        Signal Acquired at 514.750 MHz          Connection: Acquired 
        SNR: 34.0 dB          Frequency: 45.8 MHz 
        Received Signal Strength: -3.4 dBmV           Power Level: 50.5 dBmV           Micro-Reflections: 35 dBc          Channel ID: 1 
        Modulation: 64 QAM          Modulation: 16 QAM 

   Data Service Details 

        Provisioned Address: Yes 
        Provisioned Time: Yes 
        Provisioned Configuration: Yes 
        Registered: Yes 
        BPI: Disabled 

Ik geloof dat op deze frequentie alle relevante waarden beter scoren.
Ik ben al een tijdje probleemloos in de lucht en blijf dit nog 2 dagen testen.

Resultaten van https://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Dec 14 2004 om 12:43:30 UTC+0100)

Download : 291.8 KByte/sec
Upload : 41.0 KByte/sec
Connection : 1332.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

De connection fluctueerde enorm tussen 100 en 1100, nu niet meer.

Vragen:
klopt er iets van mijn veronderstellingen? Zo nee wat is dan de verklaring / werking. (je weet wel opbouwende feedback)

Kan dit op meer Thomson modems van toepassing zijn en misschien een oplossing voor dat verlies van verbinding terwijl de modem online geeft?
 
Topicstarter
Topicstarter
W

White Rabbit

Mijn speculaties klopten volgens de monteur. Er zijn in "de Flevopolder" 2 of meer frequenties actief. Je kunt van frequentie veranderen, maar je moet de frequentie door je modem laten zoeken.
Dus ik kan kiezen uit 634.750 en 514.750. De laatste wordt ook gebruikt door Dig. telefonie (en tv?) modems in deze regio en is het meest gebruikt.
En dan nu even papagaaien:
Vlgs. de monteur kan het helpen om van frequentie te veranderen. Kan.
Hier zijn nu de kabels in de verdeelkast in de straat vervangen. Hierdoor zijn mijn modemdiagnostics verandert (slechter geworden RSS-> -7), maar is de speedtst geweldig agv nieuwe snelheid.:
Resultaten van https://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Dec 16 2004 om 12:53:21 UTC+0100)

Download : 481.3 KByte/sec
Upload : 113.6 KByte/sec
Connection : 919.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

Geen nieuwe motorola.... :'( modem, want die worden hier niet uitgedeeld en zijn hier niet voorradig. Alleen een paar geretourneerde 4100 en 4200's. Communicatie tussen HD en TD is gebrekkig. Zo krijgen ze o.a. elkaars mail met instructies niet. TD is hier een externe organisatie (Schuuring, maar dat wisten jullie vast al). UPC TD wordt hiervoor bijna niet ingezet.

Het probleem van uitvallen en modem online komt hier vaker voor met verschillende modems. Verklaring is er niet. Verder testen maar weer of we in de lucht blijven.
 

treklof

Forum Gebruiker
Berichten
18
Ik heb ff jullie verhalen gevolgd over storingen in de wijk. Bij mij was een jaar geleden ook zoiets dergelijks aan de gang. Volgens UPC en de monteur was er niks mis met me modem en ook niet met de verbindingsnelheid. Toch bleef het probleem zich voordoen. Na verschillende boze telefoontjes toch weer een monteur langs laten komen, en ik van me werk een beeldkoffer meegenomen die wij gebruiken. Voordat de monteur kwam had ik de beeldkoffer aangesloten en zo mijn signaalsterkte gemeten. Al snel kwam ik er achter dat dat niet klopte. Probleem was toen samen met de monteur snel gevonden. Een defecte multitab in de verdeelkast in de straat. Nieuwe er in geplaatst en het probleem was opgelost, tevens had ik weer ineens duidelijk beeld op de tv.

Folkert
 
Bovenaan