• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing Humax

Status
Niet open voor verdere reacties.

xarnox

Forum Gebruiker
Berichten
543
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Mijn Humax geeft storing op de zenders Film1 Premiere / Action.

Signaal detectie geeft aan:

RTL7 op Tuner 1: Signaal 38 % / Kwaliteit 100% / Ber [E-6] 0.

Film1 Premiere / Action op Tuner 2: Signaal tussen de 13/35% / Kwaliteit 10/60% / Ber [E-6] 50 / 9000 fout bits.

Als ik een andere zender op Tuner 2 zet b.v. Film1 Family geeft Tuner 2 gewoon Signaal 38% / Kwaliteit 100% / Ber [E-6] 0.

En nu het hele vreemde:
Tijdens de storing om te testen overgeschakeld naar CI+ Module hier had ik perfect beeld op Film1 Premiere / Action.
De TV antene kabel is aangesloten op de doorlus bus van de Humax.

Eigen conclusie Tuner 2 defect of een andere storing dus maar opsturen naar Quantis.

Of heeft er iemand een ander idee wat dit kan zijn ???

Gr.Arno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je Film1 op Tuner 1 kijkt? Zelfde probleem?

Een paar weken geleden storing bij het bekijken van een opname van Action kon er niet naar kijken maar ik heb er toen verder niet bij stilgestaan.
Gisteravond kwam ik er bij toeval achter dat de humax stoorde.
Ik was aan het kijken naar RTL7 Impact deze had ik opgenomen ben er naar 1uur opname naar gaan kijken (reclame doorspoelen).
Op een gegeven moment opname gestopt (niet gepauzeerd) om kop thee te maken.
Humax schakelde terug naar de zender waar hij op stond Action en hier zag ik de storingen Premiere opgezet ook storing alle andere zenders ok.

Toen maar eens gekeken bij signaal detectie: Tuner1 RTL7 OK / Tuner2 Action helemaal fout.
Nadat ik de opname op RTL7 had afgekeken nogmaals signaal detectie gecontroleerd wat zag ik daar verrassing.
Ik was naar Action aan het kijken (er liep geen opname meer) en beide Tuners waren in gebruik.
Na 5 min. nog eens gekeken signaal detectie gaf op Tuner1 en Tuner2 niets meer aan.En toch had ik goed beeld.
Vanmorgen geprobeerd en alles was weer ok.
Ik stuur hem toch maar op naar Quantis denk dat er toch een storing in de Humax zit welke weet ik niet.
Dit is een lang en vreemd maar waar verhaal.

Gr.Arno
 
Er zou toch een Ziggo monteur vandaag bij je het signaal komen meten.
Is hij al geweest en wat was het resultaat van de meting?

Zelf zou je nog de signaalsterkte van de Humax op het AOP meten.
Is daar een groot verschil met de signaalsterkte t.o.v. de werkelijke locatie?

Als de monteur nog niet is geweest zou ik eerst nog wachten met versturen om e.a. uit te sluiten.
Dan pas kan je zeggen dat het aan de Tuner kan liggen, maar vergelijk het niet aan de Humax van Wormer.
Net als AC zegt, probeer twee gelijktijdige opnamen van 5 minuten van zwakke zenders en meet de signaalsterkte tijdens de opnamen b.v. NED3 HD Tuner 1 en NET5 HD Tuner 2 en ook in omgekeerde volgorde, dus NET5 HD Tuner 1 en NED3 HD Tuner 2, dan weet je ook of er verschil is tussen de tuners onderling.

Gerard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
storing

geen geluid via hdmi maar wel met scart
eerst wel maar ineens niet meer
 
geen geluid via hdmi maar wel met scart
eerst wel maar ineens niet meer
Beste Niko R,
Geen nieuwe vraag bij een vraag in een topic als deze.
Maak een topic met de knop discussie aan en stel je vraag opnieuw, men zal dan spoedig reageren.

Gerard.
 
Er zou toch een Ziggo monteur vandaag bij je het signaal komen meten.
Is hij al geweest en wat was het resultaat van de meting?

Zelf zou je nog de signaalsterkte van de Humax op het AOP meten.
Is daar een groot verschil met de signaalsterkte t.o.v. de werkelijke locatie?

Als de monteur nog niet is geweest zou ik eerst nog wachten met versturen om e.a. uit te sluiten.
Dan pas kan je zeggen dat het aan de Tuner kan liggen, maar vergelijk het niet aan de Humax van Wormer.
Net als AC zegt, probeer twee gelijktijdige opnamen van 5 minuten van zwakke zenders en meet de signaalsterkte tijdens de opnamen b.v. NED3 HD Tuner 1 en NET5 HD Tuner 2 en ook in omgekeerde volgorde, dus NET5 HD Tuner 1 en NED3 HD Tuner 2, dan weet je ook of er verschil is tussen de tuners onderling.

Gerard.

Humax +TV rechtstreeks op AOP aangesloten signaal Humax op beide tuners tussen de 55 en 67 % signaal. In de woonkamer kwam ik niet hoger dan b.v. Ned1 13 % / Net5 35 % / ARD 46 % signaal.

Monteur Ziggo (Gratis Check-up door een Ziggo monteur) is geweest heeft alles doorgemeten met als resultaat:

Signaal AOP rond 70% moet minimaal zijn 60% dus ruim binnen de marge.

Binnen huis instalatie gemeten 55 % signaal dus te weinig.

Drie weg splitter er tussen uitgehaald opnieuw gemeten signaal 59 % in woonkamer als op slaapkamers dus te weinig maar al een stuk beter.
Splitter dempte het signaal !!!

In meterkast in AOP en in huiskamer nieuwe filter gemonteerd achter de UMU-1006 (dacht Diox) was al een stuk beter maar nog niet zoals het zijn moest monteur was nog niet tevreden.


Oplossing 4 weg versterker geplaast (Technetix Kabelkeur € 68) nu in hele huis ruim voldoende signaal gemeten met meter monteur 64 / 69 %.

Op de Humax bij signaal detectie heb ik nu op beide Tuners tussen de 60% en 80% signaal / Kwaliteit 100 % / Ber.0

Internet ook gecontroleerd ik heb Alles in Een plus abbo dus 60 Mbps.
Ik gebruik voor alles Wifi signaal PC tussen 38 en 45 Mbps Humax Wifi dongel 54 Mbps dus voor Wifi prima snelheid.

Ziggo monteur heeft prima werk geleverd en de problemen opgelost :applause::applause::applause:.

Met Humax opsturen wacht ik nog even tot dat hij weer zo een vreemde storing heeft daar hij het nu weer gewoon doet.

Gr.Arno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blij te horen dat het bezoek van de Ziggo monteur een goed resultaat heeft gegeven.
Heb je geen arbeidsloon of andere kosten hoeven te betalen dan de antenneversterker?

Bij mij is vandaag ook een brief van Ziggo in de brievenbus gevallen, met de mededeling : "Wij zij pas tevreden als u het ook bent".
Als er iets niet deugd wil men kosteloos langs komen. Maar er staat niet bij of ze uren zullen berekenen, e.a. kan je navragen door voor 6 juni 2013 een speciaal nummer 0800-0250228 te belllen voor een afspraak te maken.

Verder is er nog een check-up lijst bijgevoegd om mogelijke problemen zelf te verhelpen zodat je geen tijd hoeft vrij te maken voor het bezoek van de monteur.

Eindelijk begint Ziggo in te zien dat klantenbinding op een andere manier geschied.
In tijd van recessie gaat men toch wat meer doen voor elkaar.

Misschien maak ik hier ook wel gebruik van.
Vier jaar geleden dat ik het totaal pakket met internet nam kwam Multikabel het modem aansluiten met de stekkerdoos antenneversterker die toen op een knullige manier losgeplaatst moest worden i.v.m. aanpassingsvoorziening en de bekabeling van het modem.
Het geheel is altijd storings gevoelig gebleken, waar ik pas kort geleden achterkwam dat dit de oorzaak moet zijn.
Laatst was ik in Zwolle bij de Ziggo winkel en heb daar een Tratec antenneversterker met bijgeleverd gratis AOP contactdoos gekocht.
Deze moet dus nog gemonteerd worden, wat een fijn werkje is en door de lastige plek (in een hoek van de woning) moeilijk toegankelijk is.
Of de lengte van de kabels allemaal gaan passen is nog maar de vraag.
Daarom lijkt het me een geschikt klusje voor de Ziggo monteur.
Volgende week zal ik eens even informeren.

Gerard.
 
Hmm, je stuurt nico.r naar een eigen topic omdat hij dit topic kaapte en zelf mag je wel offtopic gaan. :?
 
Ziggo monteur kosteloos aan huis

Ook bij mij is afgelopen donderdag een Ziggo monteur langs geweest.
Na het plaatsen van nieuwe AOP was nog een gescheiden TV/Radio signaal contactdoos, nu een DIO is de plaatsvervanger van de TRAS 1000 en het vervangen van een oude antenneversterker door een Tratec 752N heeft mijn Signaalsterkte van de Humax van 38% tot 53% (verschillend van zender) naar zo'n 73% tot 82% gebracht.
De monteur heeft nog een meting gedaan bij de coax aansluiting van de HUmax en die gaf 69% aan.
Ik had de Tratec al in huis maar nog niet zelf aangesloten, dus dit aanbod kwam prachtig uit.
Ook is de telefoonkabel die eerst via het modem op een KPN contactdoos zat en vaak een echo geluid gaf, rechtstreeks aangesloten op het modem.
Alles functioneert nu naar behoren, alleen de BER van tuner 2 blijft een hekel punt, maar daar heb ik al contact voor opgenomen met Quantis Humax.

Gerard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan