• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing(en) in Thomson DVR (DCI62UPC)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mbooij
  • Startdatum Startdatum
M

mbooij

Ik heb sinds enkele jaren een Thomson DVR (DCI62UPC) mediabox.
Deze voldeed altijd uitstekend. Sinds enkele dagen heb ik echter last van:
Verstoringen in Ned 1,Ned 2 en Ned 3 (blokjes in beeld en schokken in geluid)
Helemaal geen Journaal 24 e.d. (beeld blijft zwart)
Geen Ondemand e.d.
Slechte signaal kwaliteit (sterke is ok) als ik kanalen opzoek (storing na voltooing)

Na een hardreset en/of geforceere software update te doen lijkt de media box het weer na een hele poos even normaal te doen. Ook de signaal kwaliteit lijkt dan ineens weer goed. Na een poosje gebruik/standby vervalt deze echter weer in het bovenstaande gedrag.

Als ik mijn 2e mediabox (pace, non dvr) media box in de zelfde coaxaansluiting hang doet deze het uitstekend.

Edit 4-8-2010:
Gisteren is een monteur van Centric namens UPC langs geweest om het probleem op te lossen. Hij heeft een andere DCI62UPC achter gelaten. Op moment van installatie was ik niet thuis.

Er valt mij op dat:
+ Het apparaat veel stiller is dan zijn voorganger (vooral de schijf maakte veel herrie)
+ Het balkje met signaal kwaliteit is weer 100% (net als voorheen)
+ Alle kanalen weer zonder storing te bekijken
- Ondemand werkt niet. edit: is na een uur standy ineens wel gaan werken
- Foutcode 3 en geen kebelmodem ip in testkanaal (999)
- Na een factoryreset of (geforceerde) software update komt het apparaat niet meer tot leven. Ik moet deze (na 30 minuten geen actie) van de stroom halen om weer tot leven te komen.

Verschillende plaatjes van de nieuwe situatie:











Met de aansluiting is niets mis want mijn Pace mediabox doet het uitstekend op de zelfde aansluiting.
 
als je even een pm stuurt naar een webcare medewerker kunnen die je misschien helpen
 
ikkeenjij zei:
als je even een pm stuurt naar een webcare medewerker kunnen die je misschien helpen

Bedankt voor de tip. Ik heb Jordy-UPC een pm gestuurd met het bovenstaande verhaald. Ben benieuwd.
 
Ik wed dat Jordy-UPC een monteur gaat sturen wat de normale HD medewerkers ook konden doen voor jou
En daarna als geconstateerd is dat de mediabox kapot is vervangen ze de mediabox met een nieuwe exemplaar

Dus eigenlijk was het beste nog eens te bellen en een nieuwe monteur laten komen

Ik begrijp dat je slechte ervaringen heb met de Helpdesk

Maar het is eigenlijk onnodig geweest om een PM te sturen
 
@ikkeenjij,

Je kan niet zomaar iemand telkens doorsturen,

Dan nog iets Jordy-UPC is momenteel met vakantie dus die zal voorlopig niet reageren.

Conclussie: bellen met 0900-1580 (0,10 cent per min)
 
sylvester(rr) zei:
Wat heb jij de afgelopen maanden telkens gedaan? Juist ja...
ummm niks....
Momenteel zijn ze met vakantie dus ze reageren niet, dan kan je beter bellen. (of ze reageren vertraagd)
En uit zijn verhaal wilt hij een nieuwe, en via een monteur krijg je een nieuwe ook!
een Grijze Thomson weer, of een Zwarte Thomson.
 
[gmod]Ja ok, de pot verwijt de ketel ... maar Davy16 heeft wel een punt.
Het is niet de bedoeling om iedereen maar door te sturen naar Webcare.
Hierbij nogmaals het advies om alleen gebruik te maken van de Webcare medewerkers voor problemen die je niet via de reguliere weg krijgt opgelost.

In dit geval moet ik zeggen dat het geen verkeerd advies is van ikkeenjij, maar laten we hier voorzichtig mee omgaan.

Nu graag weer ontopic.
[/gmod]
 
N.a.v. contact met de HD vorige week donderdag is er dinsdag een monteur langs geweest. Deze heeft mijn bekabeling doorgemeten en geen bijzonderheden gevonden. Hij heeft een andere Thomson DVR (DCI62UPC) achtergelaten.
De signaalkwaliteit is drastisch verbeterd (kan alle kanalen en ondemand weer bekijken). Echter heeft deze mediabox een nieuwe storing waar ik bij de vorige box geen last van had.
-box blijft steken na resetten fabrieksinstellingen en (geforceerde) software update
-wederom foutcode 3 op 999 testpagina (erg vreemd want ondemand werkt gewoon)

Erg irritant want na een poosje standby probeert de box een software update uit te voeren wat betekend dat ik na een poosje geen tv kijkende stroom van de mediabox moet halen om deze weer actief te krijgen.
Ik zie op dit forum dat er gebruikers met een Thomson DVR (DCI62UPC) de zelfde problemen hebben.
https://ziggoforum.nl/topics/36402/ https://ziggoforum.nl/topics/36357/
Misschien is er iets mis met de (nieuwe)software voor de Thomson DVR (DCI62UPC)?
Gisteren of vandaag zou een monteur mij bellen om te bespreken hoe dit nu verder moet. Het heeft inmiddels mijn voorkeur om een non-Thomson DVR (DCI62UPC) mediabox te bemachtigen (misschien HD als ik nu eens mazzel heb :D). Ben benieuwd hoe nu verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De mijne die ik al jaren heb doet het ook wat topicschrijver zegt,zomaar spontaan,niets helpt werkt volgens
mij ook,maar wat nu?
 
Terug
Bovenaan