M
mbooij
Ik heb sinds enkele jaren een Thomson DVR (DCI62UPC) mediabox.
Deze voldeed altijd uitstekend. Sinds enkele dagen heb ik echter last van:
Verstoringen in Ned 1,Ned 2 en Ned 3 (blokjes in beeld en schokken in geluid)
Helemaal geen Journaal 24 e.d. (beeld blijft zwart)
Geen Ondemand e.d.
Slechte signaal kwaliteit (sterke is ok) als ik kanalen opzoek (storing na voltooing)
Na een hardreset en/of geforceere software update te doen lijkt de media box het weer na een hele poos even normaal te doen. Ook de signaal kwaliteit lijkt dan ineens weer goed. Na een poosje gebruik/standby vervalt deze echter weer in het bovenstaande gedrag.
Als ik mijn 2e mediabox (pace, non dvr) media box in de zelfde coaxaansluiting hang doet deze het uitstekend.
Edit 4-8-2010:
Gisteren is een monteur van Centric namens UPC langs geweest om het probleem op te lossen. Hij heeft een andere DCI62UPC achter gelaten. Op moment van installatie was ik niet thuis.
Er valt mij op dat:
+ Het apparaat veel stiller is dan zijn voorganger (vooral de schijf maakte veel herrie)
+ Het balkje met signaal kwaliteit is weer 100% (net als voorheen)
+ Alle kanalen weer zonder storing te bekijken
- Ondemand werkt niet. edit: is na een uur standy ineens wel gaan werken
- Foutcode 3 en geen kebelmodem ip in testkanaal (999)
- Na een factoryreset of (geforceerde) software update komt het apparaat niet meer tot leven. Ik moet deze (na 30 minuten geen actie) van de stroom halen om weer tot leven te komen.
Verschillende plaatjes van de nieuwe situatie:










Met de aansluiting is niets mis want mijn Pace mediabox doet het uitstekend op de zelfde aansluiting.
Deze voldeed altijd uitstekend. Sinds enkele dagen heb ik echter last van:
Verstoringen in Ned 1,Ned 2 en Ned 3 (blokjes in beeld en schokken in geluid)
Helemaal geen Journaal 24 e.d. (beeld blijft zwart)
Geen Ondemand e.d.
Slechte signaal kwaliteit (sterke is ok) als ik kanalen opzoek (storing na voltooing)
Na een hardreset en/of geforceere software update te doen lijkt de media box het weer na een hele poos even normaal te doen. Ook de signaal kwaliteit lijkt dan ineens weer goed. Na een poosje gebruik/standby vervalt deze echter weer in het bovenstaande gedrag.
Als ik mijn 2e mediabox (pace, non dvr) media box in de zelfde coaxaansluiting hang doet deze het uitstekend.
Edit 4-8-2010:
Gisteren is een monteur van Centric namens UPC langs geweest om het probleem op te lossen. Hij heeft een andere DCI62UPC achter gelaten. Op moment van installatie was ik niet thuis.
Er valt mij op dat:
+ Het apparaat veel stiller is dan zijn voorganger (vooral de schijf maakte veel herrie)
+ Het balkje met signaal kwaliteit is weer 100% (net als voorheen)
+ Alle kanalen weer zonder storing te bekijken
- Foutcode 3 en geen kebelmodem ip in testkanaal (999)
- Na een factoryreset of (geforceerde) software update komt het apparaat niet meer tot leven. Ik moet deze (na 30 minuten geen actie) van de stroom halen om weer tot leven te komen.
Verschillende plaatjes van de nieuwe situatie:










Met de aansluiting is niets mis want mijn Pace mediabox doet het uitstekend op de zelfde aansluiting.
). Ben benieuwd hoe nu verder.