- Berichten
- 173
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Gisteren (09 mei) had ik ineens geen Ziggo-signaal meer.
Even spieken op mn Ziggo-router maakte duidelijk dat alle Docsis-chammels 0dB waren.
Dus ik belde Ziggo.
Reactie Ziggo bel/chat-robot;
ivm onderhoudswerkzaamheden in uw wijk kan er een storing zijn,
Wilt u door een SMS op de hoogte gehouden worden op de status van de storing, geef dan nu uw tel.nr. op.
Een collega vroeg ik om de storing-status op de Ziggo-site op te zoeken.
Daar was te lezen:
- Werkzaamheden
- Sinds zondag 10-04 om 20:50
- Wat is er aan de hand: Op dit moment worden er werkzaamheden uitgevoerd waardoor je mogelijk geen gebruik kunt maken van de diensten van Ziggo.
- Verwachte oplostijd: rijdag 13-05 om 16:00.
Dus volgens de Ziggo-info was de storing bekend en moest ik maar 4 dagen wachten, dan zou alles wel opgelost zijn.
Dat voelde niet goed.... een storing die 5 dagen zou gaan duren...
en mijn dorp is niet groot en heeft maar 1 zendmast met een PoP in de nabijheid.
Dus ik ben daar vanochtend naar toe gereden.
Bij aankomst zie ik 3 Ziggo-auto's met de monteurs in het zonnetje op een tuinstoel, te genieten van hun lunch.
Dus ik sprak ze aan en gaf aan dat ik sinds gisteren een storing had.
Volgens hen zou dat niet moeten kunnen want ze deden alleen maar vervangend onderhoud en hoogout was een kortstondige hik mogelijk.
1 van de mannen vroeg mn postcode en die gaf ik.
Zn reactie: "in de straat hebben we niets gedaan behalve voor dat appartementencomplex".
Waarop ik aangaf... "En ja, daar woon ik dus".
Toen ging er bij een monetur een lichtje branden....
"Daar heb ik gisteren wel iets omgezet, maar dacht dat dat was opgelost."
Hij klikte verder op zn laptopn en zei.... "dan zou het nu weer moeten werken,
en zou u dan ook tegen uw buurman willen vertellen dat het nu weer werkt?"
En ja... bij thuiskomst bleek alles weer te werken.
Mijn bezoekje aan de PoP en de aanwezige monteurs had dus zn vruchten afgeworpen.
Maar toch heb ik nav deze casus enkele vragen:
1) Ziggo lijkt z'n storingsinfo/meldingen goed op orde te hebben maar in deze casus zie je eigenlijk dat dat eerder een nadeel is dan een voordeel.
Juist doordat er onderhoudswerkzaamheden bekend waren, werd niet duidelijk dat er een ander/tweede probleem speelde.
Kortom"De storingsinfo van leveranciers is handig maar vertrouw er vooral niet geheel op en blijf vooral je eigen hersens gebruiken !
2) Locatiebepaling
De Ziggo bel/chat-robot gaf aan: "ivm onderhoudswerkzaamheden in uw wijk..."
Hoe wist die computer mijn wijk ? Want ik belde met mn KPN-smartphone en de bel/chatrobot had niet om eem klantnr of postcode gevraagd.
En ja, wellicht kreeg die robot mijn tel.nr binnen, welke idd ook in de Ziggo-klantendatabase voorkomt...
maar waarom vraagt die chatrobot dan je nummer als je aangeeft op de hoogte gehouden te willen worden mbv SMS.
Even spieken op mn Ziggo-router maakte duidelijk dat alle Docsis-chammels 0dB waren.
Dus ik belde Ziggo.
Reactie Ziggo bel/chat-robot;
ivm onderhoudswerkzaamheden in uw wijk kan er een storing zijn,
Wilt u door een SMS op de hoogte gehouden worden op de status van de storing, geef dan nu uw tel.nr. op.
Een collega vroeg ik om de storing-status op de Ziggo-site op te zoeken.
Daar was te lezen:
- Werkzaamheden
- Sinds zondag 10-04 om 20:50
- Wat is er aan de hand: Op dit moment worden er werkzaamheden uitgevoerd waardoor je mogelijk geen gebruik kunt maken van de diensten van Ziggo.
- Verwachte oplostijd: rijdag 13-05 om 16:00.
Dus volgens de Ziggo-info was de storing bekend en moest ik maar 4 dagen wachten, dan zou alles wel opgelost zijn.
Dat voelde niet goed.... een storing die 5 dagen zou gaan duren...
en mijn dorp is niet groot en heeft maar 1 zendmast met een PoP in de nabijheid.
Dus ik ben daar vanochtend naar toe gereden.
Bij aankomst zie ik 3 Ziggo-auto's met de monteurs in het zonnetje op een tuinstoel, te genieten van hun lunch.
Dus ik sprak ze aan en gaf aan dat ik sinds gisteren een storing had.
Volgens hen zou dat niet moeten kunnen want ze deden alleen maar vervangend onderhoud en hoogout was een kortstondige hik mogelijk.
1 van de mannen vroeg mn postcode en die gaf ik.
Zn reactie: "in de straat hebben we niets gedaan behalve voor dat appartementencomplex".
Waarop ik aangaf... "En ja, daar woon ik dus".
Toen ging er bij een monetur een lichtje branden....
"Daar heb ik gisteren wel iets omgezet, maar dacht dat dat was opgelost."
Hij klikte verder op zn laptopn en zei.... "dan zou het nu weer moeten werken,
en zou u dan ook tegen uw buurman willen vertellen dat het nu weer werkt?"
En ja... bij thuiskomst bleek alles weer te werken.
Mijn bezoekje aan de PoP en de aanwezige monteurs had dus zn vruchten afgeworpen.
Maar toch heb ik nav deze casus enkele vragen:
1) Ziggo lijkt z'n storingsinfo/meldingen goed op orde te hebben maar in deze casus zie je eigenlijk dat dat eerder een nadeel is dan een voordeel.
Juist doordat er onderhoudswerkzaamheden bekend waren, werd niet duidelijk dat er een ander/tweede probleem speelde.
Kortom"De storingsinfo van leveranciers is handig maar vertrouw er vooral niet geheel op en blijf vooral je eigen hersens gebruiken !
2) Locatiebepaling
De Ziggo bel/chat-robot gaf aan: "ivm onderhoudswerkzaamheden in uw wijk..."
Hoe wist die computer mijn wijk ? Want ik belde met mn KPN-smartphone en de bel/chatrobot had niet om eem klantnr of postcode gevraagd.
En ja, wellicht kreeg die robot mijn tel.nr binnen, welke idd ook in de Ziggo-klantendatabase voorkomt...
maar waarom vraagt die chatrobot dan je nummer als je aangeeft op de hoogte gehouden te willen worden mbv SMS.