Shadowranger
Forum Gebruiker
- Berichten
- 617
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Beste forumleden,
Ik ervaar de laatste tijd erg veel storingen op de FTA zenders op mijn TV's met eigen DVB-C ontvanger. Graag hoor ik of, voor zover er gebruik wordt gemaakt van DKTV (Digitale kabel TV zonder CI+, mediabox oid), bij jullie op deze zenders (of misschien andere omdat deze op dezelfde frequentie worden gezet) hetzelfde te zien is.
Het gaat om de SD zenders, deze zijn soms niet om aan te zien. Bij mij gaat het het voornamelijk om:
- Discovery Channel
- National Geographic Channel
- TLC
- Eurosport
- MTV
Signaal is 99-100%, af en toe een bitfoutje. Verder zijn signaalwaarden van het modem ook prima in orde en ervaar ik daar geen stroring, net als de telefonie. Ter illustratie hier een voorbeeld wat ik bedoel:
Ter verduidelijking, het maakt ook niet uit welke tv ik op het AOP aansluit, allemaal doen ze hetzelfde. Ik sluit daarmee uit dat de DVB-C tuner defect zou kunnen zijn. Ik heb hetzelfde ook gecheckt en ervaren bij mijn ouders thuis (ander gedeelte van de stad) en op mijn vakantieadres in het zuidwesten van het land (hadden ook Ziggo aansluiting). Bij de laatste was het zelfs nog erger, bijna alle zenders (behalve de HD versies) hebben dit probleem dat er artifacts, onderbrekingen en geluidsproblemen spelen. Hier is de TD van het park al voor langs geweest, maar zeggen ook dat dit bij Ziggo ligt. Installatie was niets mis mee en amper een jaar of 3 oud.
Ik heb dit probleem al bij Webcare neergelegd, maar zijn in de veronderstelling dat het een lokaal gebeuren betreft en willen een in-home monteur sturen.
Ik heb voor vertrek voor vakantie al bekeken of het een lokaal iets is in mijn bekabeling e.d. door een goede kabel (van vorige Ziggo monteur gekregen) rechtstreeks tussen AOP in woonkamer (heb geen meterkastaansluiting) en TV beneden te zetten maar daarmee verdween het geschetste probleem niet. Ik gebruik Ziggo goedgekeurde kabels en connectoren, zelfs de signaalversterker voor de tv's boven heb ik van Ziggo winkel zelf (deze heb ik uitgesloten met de test). Ik vind daarom een in-home monteur een overbodige stap als blijkt dat het ook elders voorkomt en het een Ziggo probleem is. Wellicht heeft t te maken met de afschakeling van de analoge kabel FM radio? Voor zover ik weet is dat nog niet het geval in mijn woonplaats, maar wordt het probleem elders veroorzaakt.
Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Ik ervaar de laatste tijd erg veel storingen op de FTA zenders op mijn TV's met eigen DVB-C ontvanger. Graag hoor ik of, voor zover er gebruik wordt gemaakt van DKTV (Digitale kabel TV zonder CI+, mediabox oid), bij jullie op deze zenders (of misschien andere omdat deze op dezelfde frequentie worden gezet) hetzelfde te zien is.
Het gaat om de SD zenders, deze zijn soms niet om aan te zien. Bij mij gaat het het voornamelijk om:
- Discovery Channel
- National Geographic Channel
- TLC
- Eurosport
- MTV
Signaal is 99-100%, af en toe een bitfoutje. Verder zijn signaalwaarden van het modem ook prima in orde en ervaar ik daar geen stroring, net als de telefonie. Ter illustratie hier een voorbeeld wat ik bedoel:

Ter verduidelijking, het maakt ook niet uit welke tv ik op het AOP aansluit, allemaal doen ze hetzelfde. Ik sluit daarmee uit dat de DVB-C tuner defect zou kunnen zijn. Ik heb hetzelfde ook gecheckt en ervaren bij mijn ouders thuis (ander gedeelte van de stad) en op mijn vakantieadres in het zuidwesten van het land (hadden ook Ziggo aansluiting). Bij de laatste was het zelfs nog erger, bijna alle zenders (behalve de HD versies) hebben dit probleem dat er artifacts, onderbrekingen en geluidsproblemen spelen. Hier is de TD van het park al voor langs geweest, maar zeggen ook dat dit bij Ziggo ligt. Installatie was niets mis mee en amper een jaar of 3 oud.
Ik heb dit probleem al bij Webcare neergelegd, maar zijn in de veronderstelling dat het een lokaal gebeuren betreft en willen een in-home monteur sturen.
Ik heb voor vertrek voor vakantie al bekeken of het een lokaal iets is in mijn bekabeling e.d. door een goede kabel (van vorige Ziggo monteur gekregen) rechtstreeks tussen AOP in woonkamer (heb geen meterkastaansluiting) en TV beneden te zetten maar daarmee verdween het geschetste probleem niet. Ik gebruik Ziggo goedgekeurde kabels en connectoren, zelfs de signaalversterker voor de tv's boven heb ik van Ziggo winkel zelf (deze heb ik uitgesloten met de test). Ik vind daarom een in-home monteur een overbodige stap als blijkt dat het ook elders voorkomt en het een Ziggo probleem is. Wellicht heeft t te maken met de afschakeling van de analoge kabel FM radio? Voor zover ik weet is dat nog niet het geval in mijn woonplaats, maar wordt het probleem elders veroorzaakt.
Graag zie ik jullie reactie tegemoet.