De hele dag viel mijn internetverbinding EN telefonie weg. Het modem resetten werkte niet. Je kon aan de lampen op het Arris modem zien, dat er gewoon geen internet of telefonie verbinding meer was (Die lampjes waren uit).
Ik kon op die momenten ook niet bellen of gebeld worden! Na een half uur kwam signaal weer op... om later weer weg te vallen etc.
Dit probleem heb ik wel vaker gehad. Soms kan ik de hele dag online zijn zonder problemen, en soms valt internet elke paar minuten uit.
Wat is hiervan de oorzaak? is er storing geweest in mijn wijk?
Daarnaast heb ik storing in het TV signaal als ik aan het internetten of bellen ben. Als ik bel of internet, verschijnen er strepen in het beeld. Ik heb geen versterkers, geen splitters en slechts 1 TV aansluiting.
Nu ik tijdelijk digitale TV van UPC op proef heb, heb ik geen storing in het beeld meer (er zit nu die digitale tuner tussen natuurlijk en blijkbaar filterd deze iets, zodat er geen storing is)
Dus het is duidelijk een probleem van de CHELLO apparatuur van het CHELLO installatie pakket. En niet van kabels of TV/video aansluitingen. Ik ben van mening dat in een standaard omgeving het Chello installatie pakket voldoende is om internet, telefonie en storingsvrij TV te hebben. Dat is nu niet het geval.
Ik ben sinds 2 maanden lid van Chello internet en telefonie, maar natuurlijk niet tevreden met deze problemen.
Heel graag zie ik jullie reactie op deze problemen.
boogie zei:Zijn er helpdesk medewerkers die kunnen kijken naar de problemen in Zeewolde?
Vanaf januari al problemen, zowel internet als, digitale tv en telefoon.
Graag jullie reactie.
Nicoba zei:Storingen in de digitale telefonie van UPC zijn eerder regel dan uitzondering. Ik heb sinds januari vorig jaar ongeveer 73 storingen gehad.
Vaak is het een kwestie van stekker uit het modem en na een minuutje weer inschakelen. Vervelend is echter dat je vaak laat in de gaten krijgt dat je telefoon het niet doet. Als je zelf wilt bellen namelijk. En dan krijg je van mensen te horen dat je al dagen telefonisch niet bereikbaar bent. (Mensen die je willen bereiken krijgen dan de ingesprektoon te horen in plaats geen verbindingtoon.) De service van UPC is gewoonweg WAARDELOOS. Met de helpdesk kom je nooit verder, die beweren altijd dat er toch ECHT niets aan de hand is. Het is dat de administratieve rompslomp zo groot is anders was ik al lang weggeweest. Voor potentiele klanten die toch overwegen om naar UPC te gaan: doe het niet !