• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing digitale telefonie UPC?

M

miloman

Hier in Ermelo geen telefonie beschikbaar op dit moment. Maanden goed gegaan, maar nu uit de lucht ???
Helaas gaat 'ie wel gewoon over als ik er met m'n mobiel naartoe bel.....
Heeft upc geen status-pagina oid?
 
Vandaag was zowel internet als telefonie meerdere malen uit de lucht.
de hele dag om de paar minuten geen enkele verbinding! >:(
In Zaandam.

Ik heb het volgende naar de helpdesk verzonden:

De hele dag viel mijn internetverbinding EN telefonie weg. Het modem resetten werkte niet. Je kon aan de lampen op het Arris modem zien, dat er gewoon geen internet of telefonie verbinding meer was (Die lampjes waren uit).
Ik kon op die momenten ook niet bellen of gebeld worden! Na een half uur kwam signaal weer op... om later weer weg te vallen etc.

Dit probleem heb ik wel vaker gehad. Soms kan ik de hele dag online zijn zonder problemen, en soms valt internet elke paar minuten uit.

Wat is hiervan de oorzaak? is er storing geweest in mijn wijk?


Daarnaast heb ik storing in het TV signaal als ik aan het internetten of bellen ben. Als ik bel of internet, verschijnen er strepen in het beeld. Ik heb geen versterkers, geen splitters en slechts 1 TV aansluiting.

Nu ik tijdelijk digitale TV van UPC op proef heb, heb ik geen storing in het beeld meer (er zit nu die digitale tuner tussen natuurlijk en blijkbaar filterd deze iets, zodat er geen storing is)
Dus het is duidelijk een probleem van de CHELLO apparatuur van het CHELLO installatie pakket. En niet van kabels of TV/video aansluitingen. Ik ben van mening dat in een standaard omgeving het Chello installatie pakket voldoende is om internet, telefonie en storingsvrij TV te hebben. Dat is nu niet het geval.

Ik ben sinds 2 maanden lid van Chello internet en telefonie, maar natuurlijk niet tevreden met deze problemen.

Heel graag zie ik jullie reactie op deze problemen.

Aangezien de vorige helpdesk ervaring om te :'( was, zal ik op dit forum deze problemen en de follow-up van UPC posten.
Keep u all posted.
 
Hier in koog aan de Zaan ook problemen.
Moet steeds me modem resetten om te verhelpen...
 
Hier in zeewolde ook een but verbinding met telefonie en internet !!!!!

als ik mijn modem reset doet hij het weer even, om er na veloop van tijd weer uit te gaan.

Erg vervelend, ben benieuwd van chello er aan gaat doen ?

groet, terpje
 
Zijn er helpdesk medewerkers die kunnen kijken naar de problemen in Zeewolde?
Vanaf januari al problemen, zowel internet als, digitale tv en telefoon.

Niet alleen bij mij zelf, maar ook bij buren en familie die in Zeewolde wonen.
Diverse monteuren geweest, helpdesk diverse malen gebeld en vele contactformulieren ingevuld.

Het lijkt erop dat er in een centrale het e.e.a. fout zit.

Graag jullie reactie.
 
boogie zei:
Zijn er helpdesk medewerkers die kunnen kijken naar de problemen in Zeewolde?
Vanaf januari al problemen, zowel internet als, digitale tv en telefoon.

Graag jullie reactie.


Geen chello expert die antwoorden kan :'( :'( :'( ??? ???
 
Storingen in de digitale telefonie van UPC zijn eerder regel dan uitzondering. Ik heb sinds januari vorig jaar ongeveer 73 storingen gehad.
Vaak is het een kwestie van stekker uit het modem en na een minuutje weer inschakelen. Vervelend is echter dat je vaak laat in de gaten krijgt dat je telefoon het niet doet. Als je zelf wilt bellen namelijk. En dan krijg je van mensen te horen dat je al dagen telefonisch niet bereikbaar bent. (Mensen die je willen bereiken krijgen dan de ingesprektoon te horen in plaats geen verbindingtoon.) De service van UPC is gewoonweg WAARDELOOS. Met de helpdesk kom je nooit verder, die beweren altijd dat er toch ECHT niets aan de hand is. Het is dat de administratieve rompslomp zo groot is anders was ik al lang weggeweest. Voor potentiele klanten die toch overwegen om naar UPC te gaan: doe het niet !
 
O is dat zo.

Ik heb namelijk nog nooit een storing gehad met telefonie. Kortom het ligt gewoon aan het gebied waar je woont. Dat jij vaak uitval hebt kan aan veel dingen liggen maar dat geld niet voor het hele netwerk. ;)
 
Nicoba zei:
Storingen in de digitale telefonie van UPC zijn eerder regel dan uitzondering. Ik heb sinds januari vorig jaar ongeveer 73 storingen gehad.
Vaak is het een kwestie van stekker uit het modem en na een minuutje weer inschakelen. Vervelend is echter dat je vaak laat in de gaten krijgt dat je telefoon het niet doet. Als je zelf wilt bellen namelijk. En dan krijg je van mensen te horen dat je al dagen telefonisch niet bereikbaar bent. (Mensen die je willen bereiken krijgen dan de ingesprektoon te horen in plaats geen verbindingtoon.) De service van UPC is gewoonweg WAARDELOOS. Met de helpdesk kom je nooit verder, die beweren altijd dat er toch ECHT niets aan de hand is. Het is dat de administratieve rompslomp zo groot is anders was ik al lang weggeweest. Voor potentiele klanten die toch overwegen om naar UPC te gaan: doe het niet !

Ouwe koeien uit de sloot, je reageert op een oud topic.

Ik heb sinds vorig jaar UPC digitale telefonie, tot nu toe is ie 1 keer uitgevallen overdag.
Midden in de nacht(3:00u ofzo) is het iets vaker gebeurd, dit zal wel onderhoud zijn.
Als je de helpdesk belt heb je meestal binnen 3 minuten iemand aan de telefoon (niet de facturatie afdeling helaas), meestal kunnen ze je wel helpen. Het enige nadeel van UPC is en blijft de waardeloze administratie/facturatie, onduidelijke facturen, als er iets niet klopt veel moeite om het te corrigeren, geen papieren factuur mogelijk etc etc. Echter technisch gezien werkt het prima, daarover heb ik niet echt klagen (er is altijd wel iets als je echt wilt klagen)

Ook heb ik niet echt klachten over het gebruik van de telefonie, gesprekken zijn identiek aan de KPN vaste lijn, ook heb ik geen problemen met het bellen van andere mensen.

UPC digitale telefonie werkt prima hier, het probleem is in dit geval een persoons gebonden probleem en niet algemeen voor iedereen!
 
Terug
Bovenaan