• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing chello freetime telefonie?

K

karin

Vandaag al sinds ongeveer 18.00 uur geen telefoon. Ik heb chello light met freetime telefonie. Zijn er nog meer mensen die last hebben van deze storing? Internet heeft er ook ff uitgelegen maar dat werkte vrijwel meteen weer. Echter, de lampjes van het modem blijven knipperen en ik heb geen telefoonverbinding. Ik zit in postcode 5712. Een modemreset heeft niet geholpen...
 
Chello extreme icm Freetime.
Postcode 1091.
Geen enkel probleem.
 
Nog steeds niks hier, in de eventlog zie ik steeds de volgende waarschuwing:

4/20/2006 5:33 2 4115 65530 Call Agent Loss of Communications 00.13.11.78.F8.4B AALN/2:mta250858.voip.rot.upc.nl

Iemand een idee?
 
dit probleem heb ik al meerdere keren gehad
je moet gewoon even de helpdesk bellen of ze telefonie opnieuw aan willen melden
daarna werkt het weer :o
 
karin zei:
Nog steeds niks hier, in de eventlog zie ik steeds de volgende waarschuwing:

4/20/2006 5:33 2 4115 65530 Call Agent Loss of Communications 00.13.11.78.F8.4B AALN/2:mta250858.voip.rot.upc.nl

Iemand een idee?
Hoe zie je dat?

Ik bel bijna nooit, en als iemand mij niet belt, dan merk ik hier ook niets van. Volgens mij doet alles het gewoon. 1444
 
karin zei:
Nog steeds niks hier, in de eventlog zie ik steeds de volgende waarschuwing:

4/20/2006 5:33 2 4115 65530 Call Agent Loss of Communications 00.13.11.78.F8.4B AALN/2:mta250858.voip.rot.upc.nl

Iemand een idee?
Wat zie je bij CM State?
 
Heb inmiddels contact gehad met de helpdesk, ik moest een twee aderige telefoonkabel aansluiten in plaats van een vier aderige kabel (snap ik niet goed want ze hebben me zelf de kabel gestuurd met het doe het zelf pakket...). Deze kabel aangesloten, nog steeds geen telefoon en geen kiestoon. Ik zet de andere kabel er weer tussen en het werkt weer.... :o

@ MrFloris: je kunt in je modem kijken door in te typen http://192.168.100.1 en daar kun je al die gegevens zien
 
Mr. 97k5ixS744 zei:
karin, zou je nog antwoord op mijn vraag kunnen geven?

Op dit moment staat daar het volgende:

CM State: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Complete Docsis-Downstream Scanning
Complete Docsis-Downstream Ranging
Complete Docsis-Upstream Ranging
Complete Docsis-DHCP
Complete Docsis-TFTP
Complete Docsis-Data Reg Complete
Complete Telephony-DHCP
Complete Telephony-TFTP
Complete Telephony-Reg with Call Server
Complete Telephony-Reg Complete

TOD State:
Retrieved Time of Day

BPI State:
Enabled - Authorized BPI Status

DHCP Attempts to obtain CM IP Address:
2 Attempt(s)
 
Terug
Bovenaan