Ik heb een 2-tal jaren geleden hetzelfde gehad nadat ik ging bellen en internetten via de UPC.
Als ik ging bellen kreeg ik strepen op de tv. Als ik iets ging downloaden kreeg ik strepen op het beeld en deed de telefoon raar.
Na eindeloos mensen van UPC over de vloer te hebben gehad en nadat de UPC een 2-tal keer de UPC splitter had vervangen (wat overigens wel enige verbetering gaf) kwam er een monteur met een geniale ingeving, tijdens de bouw wordt een coax 6 het huis binnengebracht welke afgemonteerd wordt met een F-connector maar wel groter is dan een normale F-connector. Deze coax 6 wordt aangesloten op het SOP punt (signaal overname punt) en bij deze F-connector zat de fout, deze was aangeknepen met een krimtang welke geschikt is voor coax 12 (coax 6 is dikker dan coax 12) en hierdoor is de binnenmantel van de kabel welke om de koperen kern zit ietwat ingedeukt wat signaal verlies geeft. Na het herstel door de monteur was mijn probleem naar 2 jaar opgelost.
Ook heb ik hiervoor nog alle verbindingen vervangen door hoog frequent types (helemaal ommanteld, dus geen plastic) en dit gaf ook al verbeteringen.
Michel