• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing bij gebruik telefoon of internet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hawvl
  • Startdatum Startdatum
H

hawvl

Als ik analoog tv kijk heb ik veel storing van gelijktijdig telefoneren en/of internetten. Is dit normaal? Ik gebruik wel een versterker voor het analoge signaal (naar tv's elders in huis). Kan dat de oorzaak zijn?
 
Dat kan zeker. Wanneer je geen retourgeschikte versterker gebruikt, kan het voorkomen dat je versterker het retoursignaal (wat vaak 40-55 dB hoger ligt als het gewone TV-signaal) nog verder wil versterker waardoor het signaal zo sterk wordt dat het hoger gelegen frequenties stoort. Zeer waarschijnlijk heb je 't probleem niet wanneer je de versterker zou verwijderen.
 
Ik heb hier ook last van zodra ik op internet naar een website ga, gaat de analoge tv heel erg storen en als ik wat ga downloaden is het helemaal een drama dat is het net sneeuw beeld je kan nog net een beetje signaal zien >:(
is hier een oplossing voor want ik gebruik nog een versterker van 15dB
 
Gebruik je die plastic kabelconnectoren van de bouwmarkt? Dan moet je die vervangen door metalen 100% afgeschermde versies (ook bij bouwmarkt te krijgen).

Verder kan het plaatsen van het basisstation (bij draadloze toestellen) ook storing geven op de TV als deze direct naast of kort bij de ontvanger van het TV-toestel wordt geplaatst. Ander plekje zoeken dus.

De versterker, zit die voor of na de splitter van UPC?
 
Shadowranger zei:
De versterker, zit die voor of na de splitter van UPC?

die zit na de UPC splitter, nl direct op een T splitter die in de Rf van de mediabox steekt. Er was geen andere mogelijkheid want het is een niet retourgeschikte versterker. Toch maar zo'n retourding aanschaffen, als dat tenminste het probleem oplost?
 
Dan is je UPC-splitter stuk dat kan altijd want met die storing bedoel je waarschijnlijk op horizontale streepjes tijdens internet en bellen en dat duid op een kapotte splitter.
 
Ik heb een 2-tal jaren geleden hetzelfde gehad nadat ik ging bellen en internetten via de UPC.

Als ik ging bellen kreeg ik strepen op de tv. Als ik iets ging downloaden kreeg ik strepen op het beeld en deed de telefoon raar.
Na eindeloos mensen van UPC over de vloer te hebben gehad en nadat de UPC een 2-tal keer de UPC splitter had vervangen (wat overigens wel enige verbetering gaf) kwam er een monteur met een geniale ingeving, tijdens de bouw wordt een coax 6 het huis binnengebracht welke afgemonteerd wordt met een F-connector maar wel groter is dan een normale F-connector. Deze coax 6 wordt aangesloten op het SOP punt (signaal overname punt) en bij deze F-connector zat de fout, deze was aangeknepen met een krimtang welke geschikt is voor coax 12 (coax 6 is dikker dan coax 12) en hierdoor is de binnenmantel van de kabel welke om de koperen kern zit ietwat ingedeukt wat signaal verlies geeft. Na het herstel door de monteur was mijn probleem naar 2 jaar opgelost.
Ook heb ik hiervoor nog alle verbindingen vervangen door hoog frequent types (helemaal ommanteld, dus geen plastic) en dit gaf ook al verbeteringen.

Michel
 
Terug
Bovenaan