• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing Belgische radio zenders via DVB-C

  • Onderwerp starter Onderwerp starter funrider
  • Startdatum Startdatum
F

funrider

Ik wilde gister ochtend luisteren naar Studio Brussel via DVB-C echter zat er een constante hapering in het geluid. Dit deed zich ook voor bij MNM. Het lijkt dus aan de aanvoer te liggen van de Belgische zenders want uiteindelijk heb ik Radio 8FM aangezet en die werkt wel correct.

Overigens via Pace HD mediabox beneden geen problemen met dezelfde Belgische zenders. Lijkt dus andere aanvoer te zijn
 
Andere aanvoer kan niet, dus zou het meschien je aop/splitter/versterker of kabel naar je dvb-c tv/kaart kunnen liggen, aangezien het op je pace hd wel goed werkt(immers bijde dvb-c) lijkt het dus bovengenoemde. Als het aanvoer zou zijn zou je hier op bijde last van moeten hebben is er immers maar 1 aavoer.
 
regelmatig luister ik naar Studio Brussel, maar de laatste week zie ik op de dvbc decoder regelmatig een ber 10!
 
kw3ll0 zei:
regelmatig luister ik naar Studio Brussel, maar de laatste week zie ik op de dvbc decoder regelmatig een ber 10!

Ber op radio is niet zo erg, zolang het natuurlijk niet happert.
 
Devil-Strike.net zei:
Andere aanvoer kan niet, dus zou het meschien je aop/splitter/versterker of kabel naar je dvb-c tv/kaart kunnen liggen, aangezien het op je pace hd wel goed werkt(immers bijde dvb-c) lijkt het dus bovengenoemde. Als het aanvoer zou zijn zou je hier op bijde last van moeten hebben is er immers maar 1 aavoer.

Nog bedankt voor je response hierop. Ik zal vanavond weer eens kijken of het weer correct werkt of niet op Humax FOX-Z op slaapkamer tv qua Belgische radio zenders.

Overigens kabels naar boven zijn niet best (oude bouwmarkt meuk). Wonder boven wonder doen alle DVB-C zenders het prima (m.u.v. geluid bij Duitse zenders ivm Dolby digital die Humax Z niet ondersteund).
Geen wijzigingen aangebracht en kabels niet verplaatst na stofzuigen of dergelijke. Mogelijk tijdelijk hick-up van aanvoer anders zal ik toch tzt die oude kabels/connectoren eens moeten vervangen. Ik gebruik echter weinig de tv/radio boven dus tot nu toe belang minder van ingezien.

Beneden overigens vrij nieuw AOP kastje (door UPC vervangen na storingen toendertijd op HD zenders en RTL8/13th Street (2059 stream) van UPC 1,5 jaar terug. Kabels/connectoren alles hoge kwaliteit Hirschmann en UPC aanbevolen versterker. Beneden werkt alles top.

Het lijkt er echter op dat ik niet de enige ben/was: https://community.upc.nl/posts/b0332203cd
 
Devil-Strike.net zei:
Ber op radio is niet zo erg, zolang het natuurlijk niet happert.

ik zie dat Studio Brussel nu ook op de freq 276mhz in transponder ts2112 zit!
BER is meteen opgelost
 
Ik zal het eens gaan testen deze week of het ook niet meer bij mij voorkomt.

kw3ll0 zei:
ik zie dat Studio Brussel nu ook op de freq 276mhz in transponder ts2112 zit!
BER is meteen opgelost

Blijkbaar niet bij iedereen: https://community.upc.nl/posts/b0332203cd?commentId=26383#26383
 
Terug
Bovenaan