• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

storing alle kanalen bij internet mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sandertjo

al ruim een jaar gebruik ik de humax 5100 ontvanger.
en eigenlijk vanaf het begin heb ik al problemen. hij blijft maar storen. en dat is natuurlijk niet waar ik voor betaal. het storen word echter erger, als ik aan het internetten ben , op mijn mobiel. iemand enig idee hoe het komt.
ik heb het complete paket van Ziggo tv extra dus. en ik moet zeggen VOD werkt ook niet perfect. wat kan ik er aan doen?

alvast bedankt
 
Goedenavond,

Het fenomeen dat je omschrijft, komt in de regel door niet goed afgeschermde COAX kabel. Wanneer je gaat internetten op je mobiel stuurt deze een berg signaal de kamer in en je huidige COAX kabel houdt deze niet voldoende tegen.

Een nieuwe COAX kabel met kabelkeur keurmerk doet vaak wonderen.
 
Goedenavond,

Het fenomeen dat je omschrijft, komt in de regel door niet goed afgeschermde COAX kabel. Wanneer je gaat internetten op je mobiel stuurt deze een berg signaal de kamer in en je huidige COAX kabel houdt deze niet voldoende tegen.

Een nieuwe COAX kabel met kabelkeur keurmerk doet vaak wonderen.

Dat zou mogelijk kunnen zijn. Ware het niet, dat ik al een coax met keur gebruik..
Hier komt ook nog eens bij. Dat ik zomaar ineens helemaal geen problemen meer heb. Dit was vorige week het geval. dit was alleen van zeer korte duur. Want inmiddels is het beeld nu niet meer constant.
 
Dat zou mogelijk kunnen zijn. Ware het niet, dat ik al een coax met keur gebruik..
Hier komt ook nog eens bij. Dat ik zomaar ineens helemaal geen problemen meer heb. Dit was vorige week het geval. dit was alleen van zeer korte duur. Want inmiddels is het beeld nu niet meer constant.

Ik weet niet wat voor kabel je hebt, één met aangegoten pluggen of één met metalen pluggen maar ik zou toch maar even kijken naar je kabel.
Je klacht duidt er namelijk op dat er iets niet goed zit in je kabel.
Het kan b.v. een slecht gemonteerde plug zijn waar de kern van de kabel niet goed vast zit of een breukje heeft, het kan ook zijn dat de mantel van de coax met één haartje sluiting maakt met de kern.
Meestal als je even aan je kabel rommelt bij de aansluitingen, kan je al zien aan je beeld waar het probleem evt. zit
 
Ik weet niet wat voor kabel je hebt, één met aangegoten pluggen of één met metalen pluggen maar ik zou toch maar even kijken naar je kabel.
Je klacht duidt er namelijk op dat er iets niet goed zit in je kabel.
Het kan b.v. een slecht gemonteerde plug zijn waar de kern van de kabel niet goed vast zit of een breukje heeft, het kan ook zijn dat de mantel van de coax met één haartje sluiting maakt met de kern.
Meestal als je even aan je kabel rommelt bij de aansluitingen, kan je al zien aan je beeld waar het probleem evt. zit

Ik heb altijd al getwijfeld of ik hem goed heb aangesloten. Ik kan ook niet.echt iets vinden. Hoe het op een duidelijke manier staat aangegeven. Ik heb metalen pluggen van hirschman. (Als ik het goed schrijf.) Maar de mantel die haartjes dus. Hoe moeten die nou precies zitten. Ze mogen dus niet in aanraking zijn met de kern. Maar mogen ze wel aanraking hebben met de plug?
 
Ik heb altijd al getwijfeld of ik hem goed heb aangesloten. Ik kan ook niet.echt iets vinden. Hoe het op een duidelijke manier staat aangegeven. Ik heb metalen pluggen van hirschman. (Als ik het goed schrijf.) Maar de mantel die haartjes dus. Hoe moeten die nou precies zitten. Ze mogen dus niet in aanraking zijn met de kern. Maar mogen ze wel aanraking hebben met de plug?

Ja, de haartjes (mantel) moeten contact maken met het huis van de plug
en ze mogen géén contact maken met de kern van de kabel.
Ik vond op joeptjoep een filmpje hoe je de plug moet monteren.
Word het voor jou misschien wat duidelijker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, de haartjes (mantel) moeten contact maken met het huis van de plug
en ze mogen géén contact maken met de kern van de kabel.
Ik vond op joeptjoep een filmpje hoe je de plug moet monteren.
Word het voor jou misschien wat duidelijker.

heb gedaan zo als in het filmpje. zit echt prechtig aangesloten al zeg ik het zelf. maar het probleem is nog niet opgelost. bij hd zenders geeft hij aan dat de kwaliteit 90-100% is, met een sterkte 51%. dit is misschien wat laag. maar bij normale zender, is de kwaliteit het zelfde, maar is de sterkte 75%.
ik word steeds minder vrolijk van ziggo moet ik zeggen. wie o wie heeft de oplossing????
 
ik word steeds minder vrolijk van ziggo moet ik zeggen.

Ik denk niet dat dit een ziggo-probleem is.
Zoals gezegd lijkt het heel erg sterk aan je thuisbekabeling te liggen en daar is ziggo niet verantwoordelijk voor.

Als je de humax direkt op het aop aansluit met een goede (kabelkeur) kant-en-klaar kabel. Heb je het probleem dan nog?
Dan is het wel een ziggo probleem en kun je ziggo daarop aanspreken.
Is het probleem dan weg, dan ligt het toch aan je thuisbekabeling.
 
Ik denk niet dat dit een ziggo-probleem is.
Zoals gezegd lijkt het heel erg sterk aan je thuisbekabeling te liggen en daar is ziggo niet verantwoordelijk voor.

Als je de humax direkt op het aop aansluit met een goede (kabelkeur) kant-en-klaar kabel. Heb je het probleem dan nog?
Dan is het wel een ziggo probleem en kun je ziggo daarop aanspreken.
Is het probleem dan weg, dan ligt het toch aan je thuisbekabeling.

kijk en dit vind ik nu dus zo raar. ik zet vanmorgen mijn tv aan, en het werkt perfect. op een paar zenders na dan. waar heeft dit mee te maken???? ik snap er echt helemaal niks meer van
 
Waarom je mijn bericht integraal quote is me even een raadsel, aangezien je reactie daar niets mee te maken lijkt te hebben.

het werkt perfect. op een paar zenders na dan.

Vreemde interpretatie van perfect heb je :?

Ik herhaal mijn eigen vraag maar even
Als je de humax direkt op het aop aansluit met een goede (kabelkeur) kant-en-klaar kabel. Heb je het probleem dan nog?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan