• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

storend beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter droebel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

droebel

Vandaag heb ik alles in 1 basis aan gesloten. Ik heb een samsung interactieve hd recorder. Het probleem: het beeld en geluid valt weg. Paar seconden zwart en hij gaat weer verder. Soms even een flits waarbij het beeld en geluid een seconde weg of gedeeltelijk weg is. Het beeld wat hij wel laat zien, is haarscherp. Wanneer ik het menu bekijk, dan valt die ook met het beeld weg.
Het is iig erg irritant.
Het stomme is dat hij het wel een half uur goed gedaan heeft. Na reset. Nu helpt resetten niet meer...
Ik heb het idee dat het aan de ontvanger ligt. Als ik de ontvanger uitzet dan heb ik wel gewoon storingsvrije analoge tv.
 
Waarom post je je bericht 2 x ? Graag één van beiden weer verwijderen.
 
Geachte Droebel,
Kunt u ons vertellen hoe u alles geïnstalleerd heeft?

Met vriendelijke groeten,
Jaime
Samsung Webcare
 
hij zit aangesloten op de hoofdaansluiting in de woonkamer. zo'n 6 meter coaxkabel naar de ontvanger. van de ontvanger nog een korte coax naar de tv om analoog te kunnen krijgen. ik had er bij de hoofdaansluiting nog een splitter tussen zodat er ook analoog naar de bovenverdieping zou gaan. als die er tussen zit dan is de signaalsterkte 22. zonder zit hij op 32. nu trouwens weer op 22.

maar ik denk niet dat dit het probleem is. dit heb ik vorig jaar bij de aansluiting van Ziggo ook gehad en zowel beneden als boven, prima beeld. ik heb het idee dat het met 1 of andere instelling te maken heeft. hij liet gisteren een paar x een scherm zien met de tekst: 1920x1080 p 50 fps modus geselecteerd. wilt u de selectie opslaan? en dan keuze ja en nee en tijd die terug loopt. hij blijft ook vaak op dit schermpje even hangen voordat hij reageerd en de tijd terug loopt. zodra ik op ja druk, dan gaat hij storen. als ik op nee druk of de tijd af laat lopen (dus nee) dan is het beeld super goed. heel vreemd. vannacht heeft hij standby gestaan. vanmorgen doe ik hem aan en weer storingen. ik heb hem via het menu op de standaard instellingen gezet en hij doet het weer super. ik heb hem nog een keer terug gezet en toen bij de 1920x1080 vraag, op ja gedrukt. weer 1 en al storing. opnieuw en op nee en geen storing te zien. maar goed, ik moest hem vanmorgen natuurlijk resetten. ook niet de bedoeling lijkt me....

en heb nu nog een probleem....
de ontvanger zit via optice kabel vast aan mn audiosysteem zodat ik alleen de ontvanger en de audio aan hoeft te hebben wanneer ik radio luister. gisteren deed dit het prima. tv stond uit. nu heb ik vanmorgen met de afstandsbediening van de ontvanger, de tv aan gedaan. (ook samsung). en nu begint het gedonder.
ik wil radio luisteren en doe met afstandsbediening van de tv, de tv uit. 5 seconden later gaat ook de ontvanger uit? ook wanneer ik de tv via de knop uit doe.. ontvanger gaat uit. zodra ik de ontvanger aan zet via de afstandsbediening, gaat de tv ook aan.
niet handig.
heb hem net via de gewone afstandsbediening uit gezet. dit bleef hij goed doet. tv uit en ontvanger aan. ik doe de ontvanger uit en de tv gaat aan....
tv uit met zn eigen afstandsbediening en de ontvanger gaat ook uit...
net als test de kastdeur waar de ontvanger achter staat, dicht gedaan zodat hij het signaal van de afstandsbediening van de tv niet op zou vangen. heeft niet geholpen, tv gaat uit, incl de ontvanger...
 
Ik denk dat het probleem de hdmi kabel is, of hij zit niet goed in de ontvanger of de tv, of de kabel is gaar.
Ik heb n.l hier ook een soortgelijk probleem gehad, het signaal viel ook telkens weg met een soortgelijke melding op de tv
en ik bleek na nader onderzoek een gare hdmi kabel te hebben.
 
Ik kan het proberen met een andere kabel. Maar blijft vreemd dat hij het wel goed doe zodra ik op nee gedrukt heb... en heb deze kabel ook tussen kastje van telfort gehad en geen probleem hiermee gehad.
Hij geeft de melding in het begin van het installatieproces. Daar kan ik wel ja of nee indrukken. Ik druk op nee en het beeld is vanaf daar goed. Vervolgens gaat hij verder met het installatieproces. Daarna schakelt hij over naar nederland 1 en verschijnt er in een blauw vakje, hdd ok of ready. Vervolgens komt die melding van 1920 x nog wat , nog een keer, incl storingen en dan slaat hij even vast. Er staan dan 2 meldingsblokjes over elkaar. Die van de schermgrootte voorop en daarachter de melding: uw ontvanger is geschikt voor interactieve tv van..... (de rest niet te zien). De voorste melding blijft even hangen, reageerd niet op afstandsbediening en de tijd loopt vervolgens af. Hij reageerd dan ook niet op de afstandsbediening. Tijd loopt af op nee en het beeld is goed...
 
1080p50 vereist een high speed-kabel, als je huidige kabel er al wat langer ligt is deze mogelijk alleen geschikt tot 1080i50 en 1080p24.
 
1080p50 vereist een high speed-kabel, als je huidige kabel er al wat langer ligt is deze mogelijk alleen geschikt tot 1080i50 en 1080p24.

En dan heb je het over de coax of over de hd kabel? Ik heb er niet echt veel verstand van. En nog eens een vrouw:wink

Hoe kan ik zien welke kabel ik heb liggen? Op de coax staat RG-59/U 75 OHM.
En als het aan de kabel ligt, waarom geeft hij dan wel super goed beeld als ik dat beeldformaat op nee zet? Je zou zeggen, ik heb nee geantwoord dus dan houd hij zich daar ook aan. Maar dat doet hij niet. Hij raakt van slag door die instelling.
 
De HDMI-kabel. Er zit gewoon een geschikte kabel bij de decoder in de doos, tenminste dat was bij mij het geval.
 
1080p50 vereist een high speed-kabel, als je huidige kabel er al wat langer ligt is deze mogelijk alleen geschikt tot 1080i50 en 1080p24.

En dan heb je het over de coax of over de hd kabel? Ik heb er niet echt veel verstand van. En nog eens een vrouw:wink

Hoe kan ik zien welke kabel ik heb liggen? Op de coax staat RG-59/U 75 OHM.
En als het aan de kabel ligt, waarom geeft hij dan wel super goed beeld als ik dat beeldformaat op nee zet? Je zou zeggen, ik heb nee geantwoord dus dan houd hij zich daar ook aan. Maar dat doet hij niet. Hij raakt van slag door die instelling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan