• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Stilstaand beeld bij motorola

T

tasmo

Ik heb inmiddels anderhalf jaar upc trio pakket (TV digi, internet en telefoon).
Gaat redelijk goed. Ik vind alleen upc digital wel fijn vanwege de uitgebreide zenders. Maar het gebruik vind ik onhandig (vooral voor mijn digibetische gezinsleden).
Nu heb ik ook al een tijdje dat het beeld eens in de ongeveer 10 minuten ongeveer een seconde stil blijft staan. en dan weer verder gaat. niet bepaald een vooruitgang.
Weet iemand wat dat is (motorola set top), en heeft er iemand ervaring met andere digitale tv systemen (digitene, of KPN digitale tv).

groeten tasmo

ps: gaat er nog iemand eerdaags naar de kilimanjaro, stuur me dan een mailtje (het gaat ook helemaal 8)nergens over)
 
Nou wat het stilstaand beeld betreft daar heb ik ook al een tijd last van ,ik heb zelfs een monteur bij mij binnen gehad en die heeft de topset omgewisseld maar het probleem blijft ,ik heb al verschillende keren de meldling gemaakt bij upc maar tot op heden is het nog niet opgelost,blijf gewoon bellen tot het probleem is opgelost ,dacht eerst dat het bij mij alleen was.
 
Hier heb ik ook al weken last van en andere decoder helpt ook niet....Storingen blijven. Zelfs het digitaal geluid valt met regelmaat weg...

Is toch een netwerkprobleem of dat de Motorola's te gevoelig zijn. ??Opvallend is wel dat de problemen begonnen zijn nadat de datalimieten bij Chello zijn losgelaten.

Morgen weer eens bellen..onderhand de belkosten hiervoor gaan declareren... ;D
 
lijkt me vrij logisch dat het niet aan decoder ligt.

Immers als je beeld freezed , krijgt je decoder dus geen signaal..

Het aanvoer signaal is beneden bufferberijk v/h decoder/modem/tuner.
Oorzaak: waarschijnlijk bandbreedtetekort op aangeleverde signaal.

Had upc niet iets met z'n chelloproduct gedaan betreft bandbreedte. Lijkt wel alsof hun netwerk te zuinig/laag is afgesteld.
Zal wat worden met die nieuwe abbo van 20MB. Valt alles uit? (telefoon etc.)

Gelukkig heb alleen analoge tv/radio van die regio-monopolisten >:D
 
Dit probleem heb ik ook.

Woensdag heeft UPV de decoder omgewisseld, tegen mijn zin in want ik zei al dat dit niet aan de decoder ligt.
Maargoed nadat ze hem omgruiled hebben en dat ik 1 dag geen TV gehad heb was het probleem vrijdag nog niet opgelost en deze nieuwe decoder doet exact hetzelfde.

Ik woon in de regio ZO brabant (het oude combivisie netwerk van Helmond)
 
<Kickass-Territory> zei:
Had upc niet iets met z'n chelloproduct gedaan betreft bandbreedte. Lijkt wel alsof hun netwerk te zuinig/laag is afgesteld.
Zal wat worden met die nieuwe abbo van 20MB. Valt alles uit? (telefoon etc.)

De problemen zijn begonnen toen de datalimieten zijn losgelaten en wat je ziet is dat overdag het beeld veel minder vaak "freezed" als 's avonds wanneer er meer mensen tv kijken.

Dus een netwerk/signaalsterkte probleem. Wordt nog wat als ze 2,3 miljoen aansluitingen digitaal willen maken.. ;D
 
Ik heb vandaag wederom gebeld met UPC dat de klachten omtrent dit siltaand beeld nog steeds niet zijn verholpen na de decoder wisseling vaan vorige week.
Nu willen ze alweer komen kijken hier terplaatse.

Je krijgt die mensen niet aan het verstand gebracht dat het probleem niet bij mij lokaal licht maar aan hun eigen netwerk. Ik vroeg nog wat wilt U komen doen dan?
- U heeft de decoder al vervangen, geen effect
- U heeft van afstand alle settings en waardes gecontroleerd, alles goed maar geen verbetering
- U heeft ter plaatse al eens het signaal door gemeten, dit was ruim voldoende en bracht ook geen verbetering.

Dus UPC was mijn vraag wat wilt U nog komen doen hier?
Nou dat wist ie niet maar er moest toch een monteur komen.

AS woensdag middag krijg ik dus weer bezoek van een UPC monteur, geen idee wat die komt of kan doen maar ben benieuwd. Dit zal zoals gewoonlijk wel weer niets opleveren.

Ben benieuwd hoelang het duurt totdat UPC zelf gaat inzien dat het puur een cappaciteits probleem is van haar netwerk......
 
Hoe is het gegaan met de monteur, heeft hij nog iets kunnen  betekenen?  :>
 
nou bij mij is ook een monteur geweest en hij heeft vertelt dat het een algemeen probleem is en dat ze er mee bezig zijn ,er hadden blijkbaar veel meer mensen last van dan ze gedacht hadden,hij had ook gezegd dat het binnen een aantal weken opgelost zou worden.
 
tasmo zei:
Hoe is het gegaan met de monteur, heeft hij nog iets kunnen betekenen? :>

Nee niks.
Monteur is gekomen, deze wist zelf niet wat ie moest komen doen.
Hij was op de hoogte van het probleem en wist dat de oorzaak bij UPC lag en niet bij de klanten. De monteur zou nogmaals doorgeven aan UPC zodat ze op het netwerk konden onderzoeken wat de oorzaak was.

De problemen zijn er nog steeds maar wel iets minder.
 
Terug
Bovenaan