• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Stelletje koekebakkers......!!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter post
  • Startdatum Startdatum
P

post

10 februari internet kabel en digitale tv aangevraagd door mijn vader in de winkel en expliciet aangegeven door middel van acceptgiro te willen betalen en zwart op wit bevestigt gekregen in de bijlagen die we per post ontvingen met e-mail adres abbo's etc. etc. Upc doet maar wat deze organisatie goed dunkt en heeft dus op eigen houtje de betalingswijze verandert in automatische incasso, waarvan we heden middag dus bevesting van gekregen hebben, waar uiteraard absoluut geen toestemming is verleend. Er is dus een of andere klootviool geweest die absoluut niet heeft opgelet en dus zo iemand nachtmerries en administratief getouwtrek bezorgt
 
Ik zou zeggen, direct contact opnemen met je bank en laten blokkeren, er is immers geen machtiging kaart opgestuurd !
En direct contact opnemen met een administratief webcare lid, deze werkwijze is te grof om het eerst met de helpdesk te proberen.
Veel succes gewenst.
 
bij de bank weten ze vaak van niets..(Ervaring rabobankje gehad)
er is tegenwoordig niet eens een handtekening voor nodig om een automatische incasso uit te laten voeren, wat opzich al natuurlijk een belachelijk verhaal is..

het enige idd blokkeren + geld terug halen, dit kan tot 2 weken na incasso., en contact opnemen met upc..
 
Even een aanvulling op mijn bericht met in ogenschouw nemend dat er geen toesteming is verleend tot verandering van betaalwijze. Helpdesk is in eerste instantie gebeld en wou wijzigings formulieren opsturen voor wijzigingen die niet plaats hebben gevonden. Het webcare team is door mij direct op de hoogte gesteld eveneens de bank. er heeft nog GEEN incasso plaats gevonden (godszijdank ::)) deze zal als hij alsnog plaats vind ook direct teruggevorderd worden.
 
post zei:
nog GEEN incasso plaats gevonden (godszijdank ::))
Ik ben het absoluut met je eens dat zo'n werkwijze niet kan, maar nachtmerries? Overdrijf je dan niet een beetje? Uiteraard moet UPC het recht zetten maar het lijkt wel alsof voor jou nu de wereld reeds vergaat........
 
Roar zei:
Ik ben het absoluut met je eens dat zo'n werkwijze niet kan, maar nachtmerries? Overdrijf je dan niet een beetje? Uiteraard moet UPC het recht zetten maar het lijkt wel alsof voor jou nu de wereld reeds vergaat........

Ik heb ervaring met upc heb vier maanden problematiek daar slaat de nachtmerrie uitspraak op.
 
Roar zei:
Ik ben het absoluut met je eens dat zo'n werkwijze niet kan, maar nachtmerries? Overdrijf je dan niet een beetje? Uiteraard moet UPC het recht zetten maar het lijkt wel alsof voor jou nu de wereld reeds vergaat........

Ik kan me wel wat voorstellen bij de kreet"nachtmerries", zodra je, eigenlijk bij welk bedrijf dan ook, zij het het ziekenfonds of klunzen bij eneco machtigd via automatische overschrijving, zet je de deur open voor het innen van welk bedrag dan ook, meestal foutief, zelden correct .
Wat dan weer frustratie oplevert, dus je bank een machtiging afgeven is tot dusver het beste
omdat je zelf bepaalt op welke dag/datum het wordt overgemaakt.

Probleem is echter dat die mologgen, het niet in hun computer systemen kunnen opnemen ,voorelkaar kunnen of willen krijgen dat een bank overschrijving ook rechtsgeldig is, en je
daardoor met die vodjes papier bliven bestoken.
 
Wil nogmaals benadrukken dat de uitspraak die ik heb gedaan over nachtmerries slaat op 4 maanden problematiek die ik gehad heb en dat nu mijn vader de hele bups heeft het gezeur weer verder gaat met het feit dat ze ongevraagd en uit zichzelf de betalingswijze veranderd hebben van acceptgiro naar automatische incasso. ( voor gevoel even gevalletje duidelijkheid scheppen ;D ;D)
 
[
Probleem is echter dat die mologgen, het niet in hun computer systemen kunnen opnemen ,voorelkaar kunnen of willen krijgen dat een bank overschrijving ook rechtsgeldig is, en je
daardoor met die vodjes papier bliven bestoken.
[/quote]
Een periodieke overschrijving is wel rechtsgeldig maar een bedrijf moet je dan altijd nog een factuur blijven sturen. Was het alleen maar om aan te geven dat je het bedrag moet aanpassen bij een wijziging. 90% van de Periodieke overschrijvers (PO) doet dat namelijk niet of veel te laat, ze betalen toch automatisch is de gedachte. En dat is nu het grote probleem, dat doen ze niet.
Ze maken automatisch een vast bedrag over. Vaak ook nog eens zonder enig kenmerk. staat er op het dagafschrift "premie mevr Janssen" Zoek het dan maar uit als ontvanger van het bedrag. Ze klagen dan ook nog eens dat het bedrag niet verwerkt is als ze een aanmaning krijgen.
Met de huidige wetgeving is een automatische incasso veel klantvriendelijker. Je kunt je geld zonder opgave van redenen terugvragen aan de bank. Bij een PO die je door laat lopen kan dat absoluut niet.
Ik ben geen UPC medewerker maar heb een enorme ervaring in het verleden als verantwoordelijke van een grote debiteurenadministratie vandaar dat ik het niet kon nalaten om een korte uitleg te geven over dit fenomeen.
 
Maar als ik het goed lees gaat het hier niet om een periodieke betaling maar om een acceptgiro die met het factuur wordt meegezonden en met de juiste gegevens en het kenmerk is reeds ingevuld.
Deze wijze van betalen kan door UPC niet zonder toestemming zo maar veranderd worden.
Hiervoor is altijd toestemming vereist van de abonnee.
P.O. en acceptgiro zijn twee verschillende dingen.
 
Terug
Bovenaan