• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Steeds weer aanmelden op provisioning pagina

F

fistula80

Hallo allemaal,

Ik ga weer een beroep op jullie expertise doen!

Een kennis van mij heeft Chello Classic, het modem is direct aangesloten op zijn computer.

Om de 4 tot 6 uur wordt zijn verbinding verbroken, hij kan helemaal niet meer internetten (terwijl zijn downloads met azureus overigens wel doorgaan). Dan start hij zijn modem + computer overnieuw op en krijgt de provisioning pagina van chello, waar hij zijn mac-adres weer moet aanmelden.

Chello zelf zegt dat dit aan zijn computer ligt.

Nu heeft hij afgelopen weekend een nieuwe tweedehandse pc gekocht. Nu heb ik zijn computer geinstalleerd, chello gebeld met de melding dat we een nieuwe pc hadden en dat we niet meer konden internetten. Zij hebben alle oude mac-adressen verwijderd uit hun bestand en wij moesten ons inderdaad weer aanmelden op de provisioning site, wat normaal is.

Nu komt het echter, je raad het wellicht al, hij heeft nog steeds het oude, bovenstaande probleem! Ondanks zijn nieuwe pc en het feit dat Chello zijn oude MAC-gegevens heeft verwijderd.

Wie o wie weet raad?! O0
 
Heeft hij het probleem ook als Azureus niet draait?
 
Ja, ook als de computer bijvoorbeeld een nacht heeft uitgestaan.
 
fistula80 zei:
Ja, ook als de computer bijvoorbeeld een nacht heeft uitgestaan.
Het lijkt mij toch een probleem van het modem, te laag signaal of problemen bij chello.
Je kunt nog even kijken:
- modem blijft wel altijd aan de spanning?
- of alle kabels goed zijn en goed vastzitten, ook de voeding, je weet tenslotte nooit
- naar signaalsterkte die het modem aangeeft Signaal sterktes kabelmodem
- wat er in de logfile staat als de verbinding niet werkt, maar de modem nog niet is gereset
Evt kopieren in een kladblok dokumentje. Misschien ondek je dan een patroon en sta je sterker bij de helpdesk.
 
Ik kreeg ook steeds van die schermen (zie thread "Altijd Online", en de screenprint die ik bij het eerste bericht daarvan heb gevoegd).

Ik had ze onder XP alleen bij 1 bepaalde user. Als ik als Beheerder in XP inlogde had ik de schermen niet. Ze verdwenen toen ik de history van de Firefox browser gecleaned heb.

Misschien helpt dit.

Fred
 
Bedankt! Ik ga even kijken naar wat jullie aangegeven hebben.

Jouw tip, fredy2k lijkt me niet dat dat het is...omdat het ook gewoon gebeurt bij een geheel nieuwe pc met verse windows installatie..maar toch bedankt :)
 
Terug
Bovenaan