• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

steeds verkeerde datum en tijd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter iXXi
  • Startdatum Startdatum
I

iXXi

Iemand ervaring en hopelijk een oplossing voor het volgende probleem:

Vorige maand hebben we onze oude Gigaset telefoons, na jaren plezier, vervangen voor een nieuwe Gigaset.
Vanaf dat moment springt steeds de datum naar eentje in Okt. 2010 en veranderd ook de tijd automatisch.
Dit is zeer irritant vanwege het antwoordapparaat en de gemiste oproepen e.d.
In eerste instantie dachten we dat het aan het nieuwe toestel lag en hebben deze in de winkel omgeruild voor een ander (en veel duurder) Gigaset. Maar dit euvel speelt zich ook af met deze Gigaset.

Ik heb dus een vermoeden dat dit te maken heeft met een instelling vanuit UPC. Het zal wel heel toevallig zijn dat het aan beide Gigasets zou liggen. In de router kan ik echter geen instelling hieromtrent vinden. Ook Googelen heeft mij niet de juiste informatie kunnen geven.

Wie weet hoe of wat?

bvd
 
UPC stuurd geen tijd en datum noteringssingaal mee.
Hoe zal ik het zeggen.Je modem zet het digi-singaal om
in analoog singaal.
 
Wolter zei:
UPC stuurd geen tijd en datum noteringssingaal mee.
Hoe zal ik het zeggen.Je modem zet het digi-singaal om
in analoog singaal.

Begrijp niet precies wat je bedoeld maar mijn draadloze Panasonic telefoon krijgt wel degelijk datum en tijd van mijn UPC modem.
 
Robert Koopman zei:
Begrijp niet precies wat je bedoeld maar mijn draadloze Panasonic telefoon krijgt wel degelijk datum en tijd van mijn UPC modem.
Umm weet je dat zeker Robert?
Ik heb ook Panasonic telefoons en heb toch echt de datum+ Tijd zelf ingesteld?
En deze dien ik ook zelf te wijzigen.
Deze:
panasonic-kx-tg-6412.280x280.jpg
 
Zeker weten dat ik niets inste.

Behalve de laatste keer maar tijdens de wisseling van zomer naar wintertijd en andersom kon ik op mijn telefoon zien wanneer UPC eindelijk weer eens de juiste tijd in het modem zette.
Als ik zelf toen de tijd instelde was het na een paar minuten weer fout :)
Zodra het modem weer de juiste tijd aangaf deden mijn telefoons dat ook.
 
Oké dan heb jij waarschijnlijk nieuwere telefoons want bij mij gebeurd dat niet....

Maar dan kan het kloppen dat iXXi dit inderdaad heeft.

Welke telefoons heb jij eigenlijk iXXi?
 
Moet wel de klok in het modem goed lopen.
Bij omschaking van zomer naar wintertijd moest het modem tijdelijk even van spanning worden gehaald.

73's Ton
 
davy16 zei:
Oké dan heb jij waarschijnlijk nieuwere telefoons want bij mij gebeurd dat niet....

Maar dan kan het kloppen dat iXXi dit inderdaad heeft.

Welke telefoons heb jij eigenlijk iXXi?

In eerste instantie hadden we een Siemens Gigaset A585 en nu de Siemens Gigaset SL 400A.

Bij het in dienst nemen van het toestel voor de eerste maal dien je idd. zelf de datum en tijd in te stellen, wat ik ook gedaan heb.
Echter, zodra je gebeld word of zelf een telefoontje pleegt zijn de datum en tijd weer veranderd. :-\

Tot mijn verbazing staat de datum en tijd sinds vanochtend weer wel goed :o
Wellicht is dit veroorzaakt omdat ik gisteren mijn modem en router een harde reset (stekker uit het stopcontact) gegeven heb?
 
Dat zou heel goed kunnen hoor!
Hou het nog even in de gaten en meld het anders even opnieuw aub.
 
Terug
Bovenaan