steeds opnieuw modem opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

apm

Hi, ik heb sinds kort een alles in 1 plus pakket van Ziggo, je weet wel zo'n zwaar pakket dat het door de tafel zal zakken.... maar inmiddels ligt het vooral zwaar op mn maag!!! Alles werkt weliswaar prima, de tv, de telefoon en internet, maar de router-verbinding met ziggo valt om de haverklap uit. Ik moet zeker 4 of 5 keer per dag naar de router (Ubee EVW 3200) toe om de stekker eruit te trekken, 30 seconden te wachten, stekker erin te doen en weer te wachten tot ie weer volledig in bedrijf is (vier brandende lampjes!). Vaak lukt dat niet en moet de stekker er weer uit en moet ik weer wachten tot ie eindelijk terug online is. Ik lees in de gebruiksaanwijzingen dat je na het terugplaatsen van de stekker tot een minuut of 20 geduld moet hebben. Maar dat is geen doen natuurlijk. Ten eerste moet de routerverbinding met Ziggo gewoon niet steeds wegvallen (zeker niet meer keer per dag!) en als het al een keertje gebeurd dan is het niet acceptabel om vervolgens een minuut of 20 te moeten wachten tot je weer een werkende router hebt. Dat ga ik dus echt niet accepteren. Mijn vraag is nu uiteraard: kent iemand dit probleem en wat kan ik doen om een stabiele verbinding tussen mijn router en Ziggo te krijgen? Wanneer iemand een oplossing heeft dan graag een oplossing voor iemand die geen verstand heeft van geavanceerde instellingen. De verbinding (ook wifi) is binnenshuis prima.
 
Als ik het zo lees is het een signaal probleem. Heb je de Ziggo modem/router eens met een korte kabel direct op het AOP aangesloten en dan je pc met een kabel direct op het Ziggo modem ? Zijn dan de problemen er nog ?
 
Hi, ik heb sinds kort een alles in 1 plus pakket van ziggo, je weet wel zo'n zwaar pakket dat het door de tafel zal zakken.... maar inmiddels ligt het vooral zwaar op mn maag!!! Alles werkt weliswaar prima, de tv, de telefoon en internet, maar de router-verbinding met ziggo valt om de haverklap uit. Ik moet zeker 4 of 5 keer per dag naar de router (Ubee EVW 3200) toe om de stekker eruit te trekken, 30 seconden te wachten, stekker erin te doen en weer te wachten tot ie weer volledig in bedrijf is (vier brandende lampjes!). Vaak lukt dat niet en moet de stekker er weer uit en moet ik weer wachten tot ie eindelijk terug online is. Ik lees in de gebruiksaanwijzingen dat je na het terugplaatsen van de stekker tot een minuut of 20 geduld moet hebben. Maar dat is geen doen natuurlijk. Ten eerste moet de routerverbinding met Ziggo gewoon niet steeds wegvallen (zeker niet meer keer per dag!) en als het al een keertje gebeurd dan is het niet acceptabel om vervolgens een minuut of 20 te moeten wachten tot je weer een werkende router hebt. Dat ga ik dus echt niet accepteren. Mijn vraag is nu uiteraard: kent iemand dit probleem en wat kan ik doen om een stabiele verbinding tussen mijn router en Ziggo te krijgen? Wanneer iemand een oplossing heeft dan graag een oplossing voor iemand die geen verstand heeft van geavanceerde instellingen. De verbinding (ook wifi) is binnenshuis prima.

Kun je de signaalwaardes ook uitlezen en deze hier posten?

pvd
 
mesa57: de router staat direct naast het aansluitpunt waar normaal dus de antennekabel ingaat, daarop volgens beschrijving het AOP (vermeld werd dat er een aardingsdraad moest worden gemonteerd tussen AOP en aardleiding in meterkast! kan dat misschien oorzaak zijn?) van ziggo gemonteerd en met de router verbonden middels de daarvoor door ziggo meegeleverde kabel. Mijn eigen pc staat op 2mtr afstand en is met kabel verbonden. Laptop is draadloos verbonden en 2e PC staat op zolder en is met kabel verbonden.

pvd: wil dat wel doen, maar hoe lees ik die uit? Kan dat via de webbrowser-instellingen?
 
Als het modem op die manier (korte aansluiting, directe kabel) inderdaad problemen geeft dat wordt het tijd om de Ziggo helpdesk te bellen of via Twitter @Ziggowebcare. Hun kunnen je signaalkwaliteit checken.
 
pvd: wil dat wel doen, maar hoe lees ik die uit? Kan dat via de webbrowser-instellingen?

type in de adresbalk van je browser http://192.168.178.1/
Log in: de standaard inlognaam is ziggo met als wachtwoord draadloos.

Klik dan op geavanceerde instellingen.

Klik dan op basic. Hier vind je de signaalgegevens.

pvd
 
Mesa57: mocht het probleem zich blijven voordoen dan zal ik de helpdesk zeker bellen. Voor nu in ieder geval bedankt voor je hulp

pvd: dit is wat ik te zien krijg op de docsis-pagina in 'basic'. Is dit wat je bedoelt? Kun je hier iets mee? Ik moet zeggen dat de router nu al anderhalf etmaal zonder onderbreking online is; dat is de langste periode sinds de eerste opstart 2 weken geleden, een verademing, maar ik durf het nauwelijks hardop te melden, want anders sta ik zo weer in de meterkast met de stekker te rommelen!!! Maar bij Online -mijn vorige provider- heb ik de router hooguit 1 keer per jaar opnieuw op hoeven te starten.
 
pvd: sorry was de info van die router-pagina vergeten bij te voegen......
Bij deze..


Basic

Docsis

This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Acquired Downstream StatusCompleted
Upstream Ranging StatusCompleted
Docsis DHCP StatusCompleted
Docsis TFTP StatusCompleted
Docsis TOD StatusCompleted
Security StatusEnabled / BPI+


Downstream Bonded Channels
Channel LockStatus Modulation Frequency Power SNR
1LockedQAM256324000000 Hz-0.2 dBmV42.9 dB 2LockedQAM256292000000 Hz-1.7 dBmV41.4 dB 3LockedQAM256300000000 Hz-1.7 dBmV41.4 dB 4LockedQAM256308000000 Hz-2.1 dBmV41.1 dB 5LockedQAM256316000000 Hz-2.2 dBmV41.0 dB 6LockedQAM256332000000 Hz 0.0 dBmV43.2 dB
7LockedQAM256340000000 Hz 0.1 dBmV43.7 dB
8LockedQAM256348000000 Hz 0.2 dBmV43.2 dB

Correctables Uncorrectables
290742 945

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1LockedATDMA5120 Ksym/sec52000000 Hz55.5 dBmV
2Not LockedUnknown0 Ksym/sec0 Hz 0.0 dBmV
3Not LockedUnknown0 Ksym/sec0 Hz 0.0 dBmV
4Not LockedUnknown0 Ksym/sec0 Hz 0.0 dBmV

Counter

T3 Timeout0
T4 Timeout0
 
pvd: dit is wat ik te zien krijg op de docsis-pagina in 'basic'. Is dit wat je bedoelt? Kun je hier iets mee? Ik moet zeggen dat de router nu al anderhalf etmaal zonder onderbreking online is; dat is de langste periode sinds de eerste opstart 2 weken geleden, een verademing, maar ik durf het nauwelijks hardop te melden, want anders sta ik zo weer in de meterkast met de stekker te rommelen!!! Maar bij Online -mijn vorige provider- heb ik de router hooguit 1 keer per jaar opnieuw op hoeven te starten.

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Bij de downstream bonded channels staat op welke frequenties het modem is verbonden en hoe sterk het signaal binnenkomt.

Als het goed is zijn er 8 kanalen verbonden. De getallen die onder power staan moeten zo dicht mogelijk bij 0 zitten, maar als ze tussen de -8 en 8 zitten is het goed. Het getal onder SNR moet hoger zijn dan 35.

De powerwaarde bij upstream bonded channels bij voorkeur onder de 50.

pvd
 
De upstream power (55 dbmv) ligt op zijn kantje. Wat zit er tussen je modem en het AOP ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan