M
Mafketel
Ben hier al een tijdje mee bezig en zondag had ik een tijdje helemaal geen verbinding meer en ik wil dus dat dat niet meer gebeurd.
Ik heb hier al tweemaal over gemaild waarbij ik de eerste keer een mailtje terugkreeg dat alles vanaf upc kant goed was dus dat er geen probleem was.
Na het 2de mailtje ben ik terug gebeld omdat ik ook wat problemen heb met het feit dat ze 2 maal verhuiskosten facturen. Hierna ben ik doorverbonden met de technische dienst.
Hier ben ik vriendelijk en behulpzaam geholpen en zover als ik het kan beoordelen heeft desbetrefende medewerker zijn best gedaan om mij te helpen. En dat upc niks kan doen als de waarden goed zijn.
Het probleem is alleen dat er aan de upc kant alle waardes goed zijn wat ook wel klopt want ik heb of wel een normale verbinding of geen verbinding.
Nu heb ik begrepen dat de helpdesk niet de upstream powerlevel van mijn modem kan uitlezen en dat is nu net de waarde die veranderd is.
Waarom is dit zo het lijkt mij toch ook wel een belangrijke waarde?
Ik heb het hier alleen over de upstream powerlevel aangezien alle andere waarden niet verontrustend tot goed en zeer goed zijn en altijd al geweest.
downstream snr 35db powerlevel -4dbmv of -1dbmv als ik de splitter(van upc meegeleverd met de modem, overigens een andere nieuwe splitter identiek verandering) ertussen uithaal.
Ik gebruik de kabels meegeleverd met de modem maar andere nieuwe kabels(ja ik heb hier f-konektors liggen) leveren het zelfde resultaat.
Vanaf maart tot eind juli netjes 35dbmv over een lange kabel met slechte oude stekkers en toen ineens 55dbmv met af en toe geen verbinding. Ik heb toen de modem verplaatst naar het aop
Om het naar beneden te krijgen heb ik de modem verplaatst en directer aangesloten maar de verbinding is nog steeds niet stabiel. Nu zit het modem direct met bijgeleverde kabel op het aftappunt en heb ik herhaaldelijk geen connectie en de upstream Power Level is nu 53 dBmV geworden.
Dat was in juli nu inmiddels 55dbmv en zondag helemaal geen verbinding.
vandaag weer verbinding maar ik vertrouw het voor geen meter en ik varwacht binnenkort helemaal niet meer te kunnen internetten.
HELP, wat moet ik doen. Ik kan natuurlijk wel de modem met een langere slechte kabel aansluiten om een monteur hier na toe te forceren, dit heb ik ook tegen de helpdeskmedewerker geopperd maar dit vind ik zelf niet echt done. En wil dit dus ook niet doen.
Ik heb hier al tweemaal over gemaild waarbij ik de eerste keer een mailtje terugkreeg dat alles vanaf upc kant goed was dus dat er geen probleem was.
Na het 2de mailtje ben ik terug gebeld omdat ik ook wat problemen heb met het feit dat ze 2 maal verhuiskosten facturen. Hierna ben ik doorverbonden met de technische dienst.
Hier ben ik vriendelijk en behulpzaam geholpen en zover als ik het kan beoordelen heeft desbetrefende medewerker zijn best gedaan om mij te helpen. En dat upc niks kan doen als de waarden goed zijn.
Het probleem is alleen dat er aan de upc kant alle waardes goed zijn wat ook wel klopt want ik heb of wel een normale verbinding of geen verbinding.
Nu heb ik begrepen dat de helpdesk niet de upstream powerlevel van mijn modem kan uitlezen en dat is nu net de waarde die veranderd is.
Waarom is dit zo het lijkt mij toch ook wel een belangrijke waarde?
Ik heb het hier alleen over de upstream powerlevel aangezien alle andere waarden niet verontrustend tot goed en zeer goed zijn en altijd al geweest.
downstream snr 35db powerlevel -4dbmv of -1dbmv als ik de splitter(van upc meegeleverd met de modem, overigens een andere nieuwe splitter identiek verandering) ertussen uithaal.
Ik gebruik de kabels meegeleverd met de modem maar andere nieuwe kabels(ja ik heb hier f-konektors liggen) leveren het zelfde resultaat.
Vanaf maart tot eind juli netjes 35dbmv over een lange kabel met slechte oude stekkers en toen ineens 55dbmv met af en toe geen verbinding. Ik heb toen de modem verplaatst naar het aop
Om het naar beneden te krijgen heb ik de modem verplaatst en directer aangesloten maar de verbinding is nog steeds niet stabiel. Nu zit het modem direct met bijgeleverde kabel op het aftappunt en heb ik herhaaldelijk geen connectie en de upstream Power Level is nu 53 dBmV geworden.
Dat was in juli nu inmiddels 55dbmv en zondag helemaal geen verbinding.
vandaag weer verbinding maar ik vertrouw het voor geen meter en ik varwacht binnenkort helemaal niet meer te kunnen internetten.
HELP, wat moet ik doen. Ik kan natuurlijk wel de modem met een langere slechte kabel aansluiten om een monteur hier na toe te forceren, dit heb ik ook tegen de helpdeskmedewerker geopperd maar dit vind ik zelf niet echt done. En wil dit dus ook niet doen.