• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Steam - Error: Unable to connect to the steam network

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Seen

Sinds ongeveer 20 maart 2013 kan ik geen verbinding meer maken met steam. Melding bij opstarten: Steam - Error: Unable to connect to the steam network

Ik dacht eerst dat dit aan mijn computer en/of steam moest liggen dus heb het bij hun neergelegd. Lang verhaal kort (ik zal onderaan posten wat ik allemaal al gedaan heb) ik weet nu wel zeker dat het of aan de router ligt (of bij Ziggo zelf maar dat is niet waarschijnlijk, vrienden van mij met ziggo in een andere regio kunnen wel verbinding maken). Dit weet ik door al het andere uit te sluiten. Belangrijkste: Computer kan wel verbinding maken met steam via tethering mobiele netwerk en VPN

Ik ben het nu wel redelijk zat zoals je je kan voorstellen dus nog deze laatste poging via deze post. Alvast enorm bedankt!

In het kort wat ik tot nu toe al gedaan heb (zie onder voor volledige verhaal):

Router:
- benodigde port forwards ingesteld in de router -> geen resultaat
Code:
Steam uses the following ports:
TCP: 27014-27050 
UDP: 1500,3005,3101,3478,4379,4380,27000-27030,28960
- DMZ mode ingesteld in router (met vast ip op de computer) -> geen resultaat
- Firewalls (ip4 en 6) uitgezet -> geen resultaat
- modem gereset -> geen resultaat

OS:
- Steam volledig (inclusief register entries) verwijderd en opniew geinstalleerd -> geen resultaat
-Format C en ipv windows 7 windows 8 geinstalleerd -> geen resultaat
- windows firewall uitgezet -> geen resultaat

Incident (of 'vraag' zoals zij het noemen) bij steam:
Code:
1 Message by you on Sat, 23rd Mar 2013 3:00 am
Since a few days (dont know exactly when it started) I cant connect to steam. Before that I had no issues. To my knowledge I did not change anything to the system except 3 windows security essentials updates. 

I realize this will be a pain to fix but I appreciate your help very much!

My incident started with a message: (ERROR) Steam.exe (main exception): To run Steam, you must first connect to the Internet. I was able to start offline modus at that point but after doing everything described bellow im now at this error message again and cant start steam client at all.

=============================================================
Steam - Error: Unable to connect to the steam network. 'Offline Mode' is unavailable because there is no steam login information stored on this computer. 

You will not be able to use Steam until you can connect to the steam network again. 
=============================================================
All other internet programs (browser, skype, multiplayer games outside of steam) seem to work.

What I did so far to no avail: 
- Port forwarded the required ports as suggested
- Turned on DMZ
- Rebooted the router
- Turned off all firewall/virusscanner/peerblock programs
- Deleted client registry.blob
- Deleted all files except steam.exe and steamapps (reboot)
- Deleted all files related to steam and reinstalled (reboot)
- Changed my internet speed in setup (was suggested somewhere)
- logged in on steampowered, got they key for a 'new computer' and was able to login via de browser. Client still cant connect
- system restored to an earlier point
- Went on a google spree and followed these instructions:
====================================================
Originally Posted by Faliwn
1. Close all instances of Steam and make sure it isn't running.
2. Open regedit.exe (by clicking the start-up bar/windows logo on the taskbar and typing in "regedit" in "Search Programs and Files")
3. Navigate to HKEY_CURRENT_USER, then to Software, and then to Valve.
4. Press on the "Steam" folder and to the right, registries should pop up.
5. Right click "Offline" and click "Modify Binary Data".
6. Set it to 0 (if it is at 1 under Data)

Originally Posted by hal859 
Well, as I stated in my previous ... mine was set to 0 in the registry and still no joy. I've got it downloading now. Here's what I did. 

I went into the control panel and opened Administrative Tools>Services.
I right-clicked Steam Client Services and selected Properties.
(For some reason my startup type was set to Manual)
I set to Automatic and rebooted.

Originally Posted by earthquaker501 
I had the same problem.
Dont know if this fixed it, or if it fixed itself while I was fiddling about.

But I went to the steam folder(c:\steam) and started the SteamTmp.exe, this started steam normally. Then I closed steam after checking the account was indeed online and started up steam normally again.
That started the update.
====================================================
No succes. 

====================================================
lopata53:

How to make it work:
1) Go to Cyberghost VPN download page
2) Download and install the program
3) After you start it follow the on-screen instruction and register for free
4) Press "Connect"
5) When it says that you are connected/anonymous etc. start "Steam.exe"
6) The update should go through fine without an error
7) Disconnect and close the VPN
8) Login with your steam account
====================================================
This seemed to work till point 8. Steam did update so i now have all the files back in de folder but i still cant connect to steam :(

Read it could also be a wifi driver issue but im on a wired connection directly to the router. 



Sources: 
[url]https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/864960987030287864/#p1[/url]
[url]https://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=3064463[/url]
[url]https://forums.steampowered.com/forums/showpost.php?p=34156101&postcount=91[/url]
 
Steam, dat is toch "Train Simulator" van Railworks? Bij mij zoekt ie contact (voor updates e.d.) als ik de pc opstart.
 
Is je ip-adres misschien veranderd?
Ik krijg dan een mail van steam (beveiliging) om te verifiëren dat ik het werkelijk ben.
 
Dan krijg je via mail een nr toegekend om dat spel op een andere computer te kunnen spelen. Dit lijkt me hier niet het geval.
 
Inderdaad. Toen ik via mn telefoon verbinding maakte werd er een code gevraagd en die wet met succes geaccepteerd. Dus daar zit t probleem niet.
 
Bedankt, maar alle ports stonden al geforward en ook DMZ werkte niet dus helaas geen oplossing. Even dat test progamma uitgeprobeerd en die geeft aan dat alle benodigde ports open staan. :giveup:
 
Als ik alles op een rijtje zet, denk ik aan een ip issue heb je al contact gehad met steam support? Link

Vermeld je ip adres erbij.

Succes

zolang zou men hier in huis niet zonder steam kunnen :?
 
Yup, zie boven. Maar dat gaat nergens naar toe. Ze blijven het behandelen als een computer issue terwijl ik duidelijk aangeef dat de computer wel met steam kan verbinden buiten de router om. Mn IP zelf is in de 1/2 jaar bij Ziggo niet gewijzigd maar je kan gelijk hebben. Maar een probleem met mijn router - isp is in principe niet voor steam maar Ziggo. Misschien dat hun webcare team me verder kan helpen.

en idd, steam is niet levensbedreigend maar ik ben het nu wel zat ;) :censored:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan