• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Static DHCP Client Horizon box

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dorusupc
  • Startdatum Startdatum
D

Dorusupc

Ik wil graag op basis van mac adressen statische ipadressen uitdelen in mijn netwerk buiten de dhcp pool.
Dus in te stellen op de horizon box.
Dit is maar voor maximaal 12 adressen in te stellen en die moeten dan ook nog eens in de dhcp pool vallen.
Zijn er mogelijkheden om dit buiten de dhcp pool te laten vallen en meer dan 12 apparaten zo in te stellen?
 
Ja, door de vaste IP-adressen in te stellen op de apparaten zelf... (buiten de DHCP-spool natuurlijk).
Voor de cliëntbox zou ik gebruikmaken van één van de 12 invoerregels op de HB zelf.
 
Dat is dus toch een beperking van de horizon box begrijp ik.
Jammer zeg.
Ik heb inmiddels redelijk wat modem/routers van verschillende merken gebruikt op andere netwerken dan upc waar het instellen van meerdere ipadressen, op basis van macadressen, geen probleem was op de modem/router.
Bij de horizon gaat dat dus niet lukken.......

Instellen van ipadressen, buiten de dhcp pool van de horizon, op de apparaten zelf is veel meer werk en bij verandering van isp moet je weer je rondje door je netwerk doorlopen.
Maar goed, wat niet kan, kan niet.

Zou een extra modem van upc nog een oplossing kunnen zijn of gaat het daar ook niet mee?
 
Dorusupc zei:
Bij de horizon gaat dat dus niet lukken.......

Het kan wel, maar max 12 regels op basis van MAC-address.

Instellen van ipadressen, buiten de dhcp pool van de horizon, op de apparaten zelf is veel meer werk en bij verandering van isp moet je weer je rondje door je netwerk doorlopen.
Maar goed, wat niet kan, kan niet.

Enkel de gateway dient dan aangepast te worden en als je pech hebt, de IP-range.
Maar hoe vaak verander je nou van provider?

Zou een extra modem van upc nog een oplossing kunnen zijn of gaat het daar ook niet mee?

Daar kan ik geen antwoord op geven aangezien wij geen los modem hebben.
 
Je hebt gelijk, zo vaak verandert men niet van provider :)
Ik ben blij dat je bevestigd dat in de horizon de beperking 12 is om macadressen te koppelen aan ipadressen.
Waarom dat daar voor gekozen is is me nog een raadsel maar het is in ieder geval geen individueel probleem.
Bedankt "Creative Solutions" voor je antwoorden!
 
Dorusupc zei:
Ik ben blij dat je bevestigd dat in de horizon de beperking 12 is om macadressen te koppelen aan ipadressen.

Zelf heb ik ook liever dat ik meer dan 12 regels in kan voeren. Enkel voor de apparaten met een draadloze verbinding + de HB Cliëntboxen + TV's gebruik ik de reserveringsregels op de HB. De rest van de apparaten zijn allemaal voorzien van een vast IP-adres ingevoerd op de apparaten zelf.

Waarom dat daar voor gekozen is is me nog een raadsel maar het is in ieder geval geen individueel probleem.

Tijdens diverse tests reeds aangegeven dat 12 erg weinig is. Misschien net genoeg, maar je kan beter wat regels reserve hebben dan alles al volledig benut te hebben.

Bedankt "Creative Solutions" voor je antwoorden!

Graag gedaan.
 
Een los modem van UPC gaat je ook niet helpen. Daar kun je zover mij bekend geen statische ip-adressen op basis van mac-adressen invoeren.
Of je moet het modem in bridgemode zetten en de dhcp op een eigen router laten regelen.
Ik zou gewoon de apparaten zelf van een vast ip-adres voorzien en hiervan een mooi lijstje gaan bijhouden zodat je weet welk apparaat welk ip-adres heeft.
 
Is het mogelijk de horizon box in bridge mode te zetten?
 
Terug
Bovenaan