• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Startproblemen met DigiTV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter luit-93
  • Startdatum Startdatum
L

luit-93

Hoi helpers,

Ben een echte digibeet, maar was door meerdere verzekerd dat aansluiten van de digi box van UPC een eitje was.

Nou, dat eitje heb ik niet ontdekt, maar wel de onvriendelijkheid van de helpdesk >:(

Na een jaar tegenop te hikken nu voor de kerst eindelijk het digitale pakket voor de tv uitgepakt en geheel volgens papieren geinstalleerd. Dat was niet zoveel werk. Ding gaat zoeken, maar op gegeven moment blijft hij in een beeld staan waar staat dat je 15 min moet wachten en als hij niet doorgaat dat je maar moet bellen. Nou, ben niet voor een gat te vangen, dus pak de rest van de boekjes erbij en doorloop de andere tips om dat bellen te voorkomen. Niets heeft geholpen en na veel zoeken kom ik achter dat hij zegt dat ik geen abo heb. Nog op internet goed nagekeken, maar ja, heb wel een abo en betaal daar al een jaar voor terwijl ik het niet heb gebruikt.

Iemand een tip, moet ik maar weer proberen te bellen en hopen op een vriendelijke dame?

Zoek dus help, maar aub niet in ingewikkelde termen. Weet perfect hoe ik een chemische fabriek moet ontwerpen, maar heb altijd gloeiend mijn best gedaan eindgebruiker van een pc te zijn.

Wat kan ik als beste doen zodat ik van dingen gebruik kan maken waar ik het voor gekocht had.

Alvast bedankt
 
Ik weet niet wat je al hebt geprobeert, maar hier zijn een paar dingen die je kunt proberen:
- Resetten door de stekker er even uit te trekken. De mediabox zoekt nu opnieuw contact.

- Handmatig uitvoeren software upgrade

Zwarte MediaBox:
1. Stekker er uit halen
2. Channel +/- toets op MediaBox ingedrukt houden
3. Stekker weer in stopcontact
4. Channel +/- op MediaBox loslaten
5. MediaBox gaat nu software upgraden

Zilveren MediaBox:
1. Stekker er uit halen
2. Pijltje naar links/rechts op MediaBox ingedrukt houden
3. Stekker weer in stopcontact
4. Pijltje naar links/rechts op MediaBox los laten
5. MediaBox gaat nu software upgraden (te zien aan oranje ledje naast envelopje)

Pace MediaBox:
1. 220V stekker uit de MediaBox halen.
2. 220V stekker weer in de MediaBox steken.
3. Als de drie lampjes branden: pijl naar links of rechts indrukken en loslaten
4. Download start. (te zien aan groen knipperend lampje)
5. Als download is voltooid gaan alle lampjes weer branden en zal MediaBox na enige tijd opstarten.

- Terug naar fabrieksinstellingen zetten:
menu =>
instellingen =>
fabrieksinstellingen =>
pincode 0000 (indien niet veranderd) - OK =>
Mediabox opnieuw installeren met de juiste regiocode.

Als het allemaal niet helpt ben ik bang dat je toch nog een keer moet bellen.
 
Aanvulling:

Bij alle Thomson boxen (zilver en zwart) de genoemde knop pas loslaten als ook daadwerkelijk de melding 'Softwareupgrade in progres' op het beeld verschijnt. Deze melding moet wel verschijnen, anders is de handmatige software upgrade niet uitgevoerd en gaat de box gewoon weer op standy staan.

Bij de Pace betreft het de pijlknop naar links. Rechts werkt niet bij iedereen.

Dit om onduidelijkheiden en meer vragen te voorkomen. Voor de rest een goede en duidelijk uitleg m.i.

Moses

@luit: Ik vrees dat er (als alle abbo's kloppen in het systeem) dat er nog wel een refresh gestuurd moet worden. Mediaboxen die lange tijd niet zijn aangesloten lijken vaak gedeactiveerd. Telefoontje naar de helpdesk is meestal voldoende.

Suc6
 
Moet ze er wel een keertje doorheen kunnen komen met de klantenservice ;D
 
Tessa_77 zei:
Moet ze er wel een keertje doorheen kunnen komen met de klantenservice ;D
jawel hoor gewoon zeiken in de Shop bij hun krijg je een kaart
met een 0800 nummer dan kan je ze GRATIS 30 min bellen ;-)
 
Tessa_77 zei:
Moet ze er wel een keertje doorheen kunnen komen met de klantenservice

Hoezo 'ze'? Alsof een digibeet wel een vrouw *moet* zijn! Ga je schamen... :9
 
luit-93 zei:
Hoi helpers,

Ben een echte digibeet, maar was door meerdere verzekerd dat aansluiten van de digi box van UPC een eitje was.

Nou, dat eitje heb ik niet ontdekt, maar wel de onvriendelijkheid van de helpdesk >:(

Na een jaar tegenop te hikken nu voor de kerst eindelijk het digitale pakket voor de tv uitgepakt en geheel volgens papieren geinstalleerd. Dat was niet zoveel werk. Ding gaat zoeken, maar op gegeven moment blijft hij in een beeld staan waar staat dat je 15 min moet wachten en als hij niet doorgaat dat je maar moet bellen. Nou, ben niet voor een gat te vangen, dus pak de rest van de boekjes erbij en doorloop de andere tips om dat bellen te voorkomen. Niets heeft geholpen en na veel zoeken kom ik achter dat hij zegt dat ik geen abo heb. Nog op internet goed nagekeken, maar ja, heb wel een abo en betaal daar al een jaar voor terwijl ik het niet heb gebruikt.

Iemand een tip, moet ik maar weer proberen te bellen en hopen op een vriendelijke dame?

Zoek dus help, maar aub niet in ingewikkelde termen. Weet perfect hoe ik een chemische fabriek moet ontwerpen, maar heb altijd gloeiend mijn best gedaan eindgebruiker van een pc te zijn.

Wat kan ik als beste doen zodat ik van dingen gebruik kan maken waar ik het voor gekocht had.

Alvast bedankt

Hierbij de beste tip.

Afhankelijk van welke mediabox je hebt.

Ga naar het instelling scherm van je mediabox en noteer 2 zaken die belangrijk zijn voor UPC om te weten.

1. het nummer van je zenderkaartje die in je mediabox zit.

2. het CA nummer van je mediabox zelf en het type mediabox dat je hebt (Pace of Thomson)

Vraag aan de HD- dame of heer of deze gegevens overeen komen met de gegevens die UPC van jou heeft.

Als je niet precies weet hoe je in het instellingscherm van de mediabox moet komen, kan de HD - dame of heer je daar wel mee helpen.

En voor de 100% zekerheid laat de HD – dame of heer de nummers opnoemen die jij door geeft, zodat je zeker weet of het klopt.

Deze gegevens zijn van belang voor de technische afdeling, want zei zijn diegene die jou mediabox toevoegen binnen het UPC kabel gebied in jou regio. En als alles dan goed is dan moet je binnen 24 a 48 uur beeld hebben. Je kunt ook afspreken of zij jou terug willen bellen om de status door te geven.

Bij mij ging de installatie precies zo als je hebt beschreven, ook ik moest de HD bellen. Ik heb 2 heren aan de telefoon gehad (Gerben, Edwin) en beide heren hebben mij netje’s terug gebeld. De eerste voor de status, en de tweede om de installatie opnieuw uit te voeren. Met als eindresultaat dat ik ook daadwerkelijk beeld kreeg en nog steeds heb, zonder problemen. Van mij kant hulde aan beide heren voor de zeer goede service die ze mij geleverd hebben. :6 :6

Suc6
 
Tessa_77 zei:
Ik ken "haar" namelijk ;D

Klopt ;) Maar ben nog wel een techneut, maar bewust digibeet :cool:

Zit wederom in de wacht.

Heb geprobeerd de box van netspanning te ontdoen en met de pijltjes toesten op te starten. Het oranje lichtje ging wel branden, maar ging na verloop van tijd over op de rode en zag niets op scherm.
 
Terug
Bovenaan